אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כץ לא מוותר לוועדי הנמלים: "אם הם רוצים לראות את הנמלים החדשים - שיקנו משקפת" צילום: מיקי אלון

כץ לא מוותר לוועדי הנמלים: "אם הם רוצים לראות את הנמלים החדשים - שיקנו משקפת"

שר התחבורה רואה בהחלטת בית הדין הארצי לעבודה לעצור את מכרזי הקמת הנמלים החדשים עיכוב זמני בלבד. כץ בפייסבוק: "נמשיך לקדם את הרפורמה אותה. לא נקים נמלים חדשים כדי שחסן ותורג'מן ישתלטו עליהם"

30.07.2013, 11:21 | ליאור גוטמן

החלטת בית הדין הארצי לעבודה מהלילה (ב'), לפיה יש לעצור לאלתר את מכרזי הקמת שני הנמלים החדשים, מהווה מבחינת שר התחבורה, ישראל כץ, עיכוב זמני בלבד. "אם אלון חסן (יו"ר הועד הקודם של נמל אשדוד - ל"ג) ותורג'מן (יו"ר הועד בנמל חיפה - ל"ג) רוצים לראות את הנמלים החדשים מקרוב כדאי שיקנו משקפת, כי בדרך אחרת הם לא יוכלו להתקרב אליהם" - כתב כץ בדף הפייסבוק שלו.

קראו עוד בכלכליסט

"לא נקים נמלים חדשים כדי שחסן ותורג'מן ישתלטו עליהם. לא נשלם להם שוחד של מיליארדים תמורת הסכמתם, כמו שעשו בעבר ללא תמורה ותוצאות. נמשיך לקדם את הרפורמה אותה הובלתי במשך ארבע השנים האחרונות, כפי שגובשה סופית במשותף עם רה"מ ושר האוצר. נסביר את זה לבתי הדין ולציבור ואם יהיה צורך נקדם חקיקה מתאימה. הפעם תהיה רפורמה אמיתית - ממשלה צריכה למשול", אומר כץ.

ישראל כץ, צילום: מיקי אלון ישראל כץ | צילום: מיקי אלון ישראל כץ, צילום: מיקי אלון

בהתייחסו להחלטת בית הדין לעבודה אמר ש"אנחנו מכבדים את בין הדין לעבודה שעיכב בחודש את הקמת הנמלים, אבל לא נשנה את השקפתנו ונערער על ההחלטה", הוא מבטיח. בכך מצטרף כץ להודעת האוצר מאתמול בלילה לפיה המשרדים יערערו לבג"ץ על פסיקת בית הדין לעבודה.

תורג'מן - המדינה מעדיפה שביתה על הידברות

לעומתו, יו"ר ועד עובדי נמל חיפה מאיר תורג'מן בירך את החלטת בית הדין לעובדה ואמר ש"הזדעזנו לשמוע שממשלת ישראל מעדיפה שביתות ופגיעה במשק ורצון לפגוע בעובדים מסורים על פני הקפאת המכרזים. מסתבר שהמניע המרכזי של שרים בממשלה הינו האגו, הכוחניות וכיפוף ידיים של עובדים מסורים במשק - תופעה חסרת תקדים בעולם"

תורג'מן פונה לתעשיינים, יצואנים וראשי המשק בבקשה "לראות בעובדי הנמלים פרטנר ולא אויב ולדרוש מהשרים שלא לפגוע במשק ולהגיע להסכמי עבודה שיביאו לפריחה כלכלית", הוא גם לא שוכח להודות לעופר עייני יו''ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן ואבי אדרי (יו"ר האגף המקצועי ויו"ר איגוד התחבורה בהסתדרות - ל"ג) "על פעילותם ועמדתם הנחרצת בנושא וזאת עוד הוכחה בחשיבות הסתדרות חזקה"

תגיות

16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
נמלים עושים ים של כסף הציבור אפילו לא מבין עד כמה
חבריי תושבי המדינה הידעתם שכניסת אוניה לרציף כלומר חנייה בשפה שלכם ,עולה לאוניה בממוצע בין 50000 ל 70000 אלך שקל לחניה של שעתיים או עשר שעות אותו מחיר ,עצם הנגיעה ברציף האוניה משלמת את הסכום הזה לנמל אשדוד ,בנוסף כל 4 שעות היא משלמת 400 דולר על זה שהיא עוד ברציף . הידעתם שכול מכולה עשרים רגל עולה ללקוח כ 700 שקל ומכולה 40 רגל כ1000- שקל לפרוק אותה מהאוניה . עכשיו תתחילו לחשב ותוציאו מחשבון בממוצע במשמרת אחת מתוך שלו פורקים כ 1500 מכולות והייתי נחמד לפעמים זה הרבה יותר בממצוע ביממה כ 4500 מכולות את זה תכפילו ב - 850 ממוצע בין גודל המכולה ותקבלו ביממה רק ממכולות 3825000 מיליון שקל רק מכולות איפה מכוניות תפזורת ומטען כללי . מקווה שלא שכחתם שמדובר ביממה אחת בלבד ,למען הסדר עם שאר התוספות שכתבתי נעגל ל 4000000 מיליון שקל ביממה נכפיל רק ב 6 יממות נקבל 24000000 מיליון שקל בשבוע נכפיל ב 4 נקבל כ 100,000,000 מאה מיליון שקל בחודש נכפיל ב 12 חודשים ונקבל מיליארד ו מאתיים מיליון שקל , אבל באמת כולה לפרוק מכולות , חברה לא להתבלבל לא מדובר בסלוניקים הפריקה היא אטומטית ומרבית העובדים פרט למנופאי רק מסתכלים על המכולה . בנמל לא מזיעים זאת לא התקופה של יהושוע פרץ פה כולם אינטלגנטיים את העבודה הקשה הם לבד הפריטו לעובדי קבלן ולמחסנים שמחוץ לנמל הם לא צריכים את כץ או את הממשלה מקווה שעזרתי לכם להבין את התמונה הכללית . שכחתי לא מדובר ביוצאי סיירת מטכ"ל ,צנחנים, גולני ,גבעתי ,תותחנים אולי יש בודדים אהה
אור , אשדוד  |  31.07.13
12.
כץ וחבר מרעיו
צודק מגיב מס' 5, הבטיחו לנו כי הפרטת רכבת ישראל תביא לירידת מחירים, בפועל במדינות שבהן התחבורה הציבורית הופרטה, ירדה רמת ההשקעה של הבעלים בציוד וכול העת יש שם בעיות, ראו את הרכבת באנגליה. לעומת זאת במדינות כמו גרמניה והולנד ששם הרכבות בבעלות משותפת ממשלתית ופרטית יש רכבת לתפארת. גם הנמלים אותו דבר, ידוע לכול כלכלן שעלות שכר העובדים על המוצרים היא אולי 1 או 2 אבל זה לא מפריע להם להשמיץ, הציבור חייב לדרוש שהאוצר יציג מה השפעת המיסים שלהם על המוצרים ואז האמת תצא. זה אינטרס שלנו שהעובדים בנמלים ירוויחו טוב, כי הם מוציאים את הכסף הזה בחנויות, בנופשים, על מזון וכו' וכך המשק עובד, לעומת זאת הטייקונים יוציאו את הכסף הזה בחוץ והמדינה ואזרחיה לא ירוויחו מאום.
משה  |  30.07.13
לכל התגובות