אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כך ייעשה לעובדים שהתאגדו: HOT גררה רכבי טכנאים ששבתו

כך ייעשה לעובדים שהתאגדו: HOT גררה רכבי טכנאים ששבתו

הטכנאים שבתו במשך שבוע עד אתמול, עקב סירוב ההנהלה להכיר בוועד העובדים שקם בחברה

08.08.2013, 18:38 | מיקי פלד
HOT גררה אמש והיום (ה') רכבים של טכנאים ששבתו במשך שבוע עד אתמול. מראות אלו נראו בפעם האחרונה בסוף השנה שעברה, בשביתה הגדולה של עובדי חברת תקשורת אחרת, פלאפון. אז, מהלך זה של מנכ"ל פלאפון גיל שרון גרר  ביקורת רבהה. לאחר מכן הודו בכירים בחברה ובחברת האם, בזק, כי היתה זו טעות שבין השאר הובילה להישגים לוועד ולא להיפך. 

קראו עוד בכלכליסט

ב-HOT מנסים להפריד בין המקרה שלהם לבין זה של פלאפון, ואומרים כי כי ניסו ליצור קשר עם הטכנאים על ידי טלפונים ומסרונים, וכי הגרירה לא נעשתה בלי ידיעת הטכנאים. עם זאת, עדיין נרשמו מקרים בהם טכנאים גילו כי מכוניתם נגררה, על הציוד האישי שבה, כולל כיסאות בטיחות לתינוקות ועוד. הטכנאים מחזיקים ברכבי ליסינג ומשלמים על השימוש בהם.

הפגנה של עובדי HOT הפגנה של עובדי HOT הפגנה של עובדי HOT

טכנאי HOT שובתים עקב סירוב ההנהלה להכיר בוועד העובדים שקם בחברה. העובדים התאגדו בארגון כוח לעובדים, שפנה אתמול לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בדרישה שיחייב את הנהלת HOT להכיר בהתארגנות. ההתארגנות החלה לאור מהלך של הנהלת HOT להעביר כמה שיותר מוקדנים וטכנאים למיקור חוץ, לעיתים לטענת העובדים אף באיום של פיטורים.

איציק מור, טכנאי בחברה, סיפר ל"כלכליסט" כי את הרכב לקחו מביתו בשלישי בערב ב-23:30. "ירדתי למטה מבוהל וראיתי שלושה אנשים, אחד מהם די בריון, כאילו הסצינה הזו לקוחה מסרט". אתמול מור חזר לעבודה סדירה, אך לדבריו "אמרו לנו שהתנאי לחזרה לעבודה הוא שנחתום על טופס שנעבוד כרגיל ולא נשבות וכך נאלצתי לעשות וכמה שעות לאחר מכן החזירו לי את הרכב". מור הוסיף כי "אנחנו שובתים בגלל שאנחנו אוהבים את העבודה שלנו. אני טכנאי טוב ש-HOT חשובה לו. לצערי עשו ממני שעיר לעזאזל"

מ-HOT נמסר כי "על פי הנוהל הקיים, לאחר שבעה ימים בהם העובד נעדר מעבודתו, הוא נדרש להפקיד את רכבו במשרדי החברה. מקרה זה אינו שונה מהנוהל הקיים. נעשה ניסון ליצור קשר טלפוני ובסמס עם העובדים, על מנת לאפשר להם להחזיר את רכבם  ולהוציא את חפציהם האישיים. עובדים שהתעלמו באופן מכוון מהדרישה ומההודעות - נאסף רכבם. כל הנ"ל נעשה בעדכון העובדים שבחרו לא לקיים את הנוהל, ולא בהפתעה".

תגיות

20 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

19.
והנה לשון בית הדין הארצי לעבודה בנושא קניין העובדים במקום העבודה
11. גם לעובדים יש זכויות קניין במפעל המעביד - המפעל הוא מקום עבודתם ומקור פרנסתם, על כל המשתמע מכך, ועל כן העובדים הם בעלי עניין רב בגורלו של המפעל ובשינויים המתחוללים בו. זכות הקניין של המעביד במפעלו מעניקה לו אמנם את הסמכות לנהל את עסקו ולבחור את עובדיו, אולם זכות זו אינה מוחלטת וכנגדה יש לאזן את הזכויות הקנייניות של העובדים במפעל, את זכויותיו של ארגון העובדים וכן את טובת הציבור. זהו העתק של פסקה מפסיקת בית הדין לעבודה ביולי 2000 לגבי התאגדות העובדים בחברת הורן את יבוביץ' (חברת הסעים). החברה פיטרה 33 מעובדיה לאחר שהכריזו סכסוך עבודה ופרצו בשביתה עקב סירוב החברה לשבת ולדבר איתם ולהכיר בועד שלהם. (אצלם הגיעו ל38% חוזי חתימה לועד. אצלנו מדובר בקרוב ל50%). פסיקת בית הדין הארצי לעבודה הכריחה את החברה להחזיר את המפוטרים לעבודה ובהמשך גם לשבת ולדבר עם הועד הנבחר.. הפסקה הזו היא ממש חשובה לכל אלה שאומרים שמנכל יכול לעשות מה בא לו בחברה וכלם צריכים להגיד אמן. אז לא, בית הדין אומר בלשון חד משמעית - זכותו של המנכל לנהל את העסק חייבת לבוא באיזון(!!!) עם זכויות הקניין של העובדים במפעל (ויש כאלה, במיוחד לאלה שעובדים לא מעט זמן) ועם טובת הציבור ועם זכויות הארגון המייצג (כח לעובדים). מכיוון שגם ההנהלה מודעת ללשון החוק ולכיוונו היא מנסה בכל דרך, גם דרך שיחות אישיות של מנהלי הצוותים עם העובדים לשכנע אותם לעבור לחברות קבלן, מכיוון שהיא יודעת שכשנגיע לבית המשפט תתהפך הקערה על פיה. אופיר אלחיאני חבר ועד הוט.
אופיר אלחיאני ועד הוט , חיפה  |  10.08.13
18.
לכל המנויים והעובדים תקראו מה רשמתי חשוב מאוד
הנהלת הוט ירדת מהפסים העובדים מתאגדים באופן חוקי ואתם בבריונות פושעת יורים לעצמכם ברגל תתבישו השירות מאז שעברתם לקבלן גרוע עונים אחרי שעהוארבעים מתאמים טכנאי 35 יום קדימה אתם השתגעתם אני לא.עברתי ואני מקווה שהטכנאים ינצחו כי רק ככה אולי אני יחזור והשירות ישתפר עם זאת אני מחכה עדיין לפיצוי של ה600 שח שמגיע לי על זה שהכנאי לא הגיע בהצלחה לכל המתאגדים
לקוח הוט...סליחה כבר לא...  |  09.08.13
16.
עובדי הוט
איך יכול להיות ששר התקשורת לא מתערב במה שקורה בשוק התקשורת בכלל ובפרט בחברת הוט. חברת הוט מונה כיום בסביבות 2000 עובדים בשנת 2010 החברה מנתה 6500 עובדים הכל עבר לחברות קבלן. במקום לטפח את העובדים מעברים אותם לקבלן בתנאי עבדות, ומה שחמור מכך הוא שאין לחברת הוט בעייה לפגוע בשירות ללקוח על מנת להרוויח עוד כמה מליונים( אפשר לחשוב שהחברה לא רווחית) גועל נפש מה שקורה במדינת ישראל דורכים על העובדים ונציגנו בכנסת לא סופרים אותנו אם לא תתעוררו בכנסת גם הכסא שלכם בבחירות הבאות יתערער.
דוד , ירושלים  |  09.08.13
לכל התגובות