אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אילנה קאופמן: "השוק מאוד תחרותי, נגדיל את ההנחות" צילום: צביקה טישלר

אילנה קאופמן: "השוק מאוד תחרותי, נגדיל את ההנחות"

אף שגולף פתחה חמש חנויות חדשות בחצי השנה האחרונה, דו"חותיה מציגים ירידה במכירות בתקופה זו. המנכ"לית טוענת שמדובר בתקופת התייצבות ומבטיחה שינוי במדיניות התמחור

13.08.2013, 09:02 | נורית קדוש

קבוצת גולף רשמה ירידה חדה בהכנסותיה ברבעון השני של 2013, שהסתכמו ב־153.4 מיליון שקל לעומת 175.2 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד, וזאת אף שפתחה חמש חנויות חדשות במחצית הראשונה של השנה. הירידה במכירות, בשיעור 12.4%, מתמקדת בתחום כלי הבית - הסיבה לכך היא עיתוי חג הפסח, שב־2013 חל ברבעון הראשון ואילו ב־2012 חל ברבעון השני. אלא שגם בנטרול המכירות לחג, הנתונים לחודשים ינואר־יוני 2013 מצביעים על ירידה במכירות, שהסתכמו ב־327.7 מיליון שקל לעומת 328.8 מיליון שקל בחציון הראשון אשתקד.

קראו עוד בכלכליסט

אילנה קאופמן, צילום: עמית שעל אילנה קאופמן | צילום: עמית שעל אילנה קאופמן, צילום: עמית שעל

הרווח הנקי של הקבוצה עמד בחצי השנה הראשונה על 24.6 מיליון שקל, מעט פחות מ־25.3 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2012. הנתונים לאורך חצי שנה אמנם משקפים ירידה קטנה יותר, אבל יש להוסיף לנתונים הללו את העובדה שבמהלך החציון הראשון השנה נוספו חנויות חדשות לרשת, שאמורות היו לייצר עלייה במכירות.

לפי מנכ"לית הקבוצה אילנה קאופמן, הנתונים משקפים מגמה חיובית דווקא: "בשנתיים האחרונות היינו בירידה וכעת אני יכולה לבשר על התייצבות", היא אומרת. "ביצענו פעולות התייעלות הכוללות טיפול בקניינות, הפחתת דמי שכירות, סגירת חנויות והרחבת מחלקות רווחיות על חשבון מחלקות הפסדיות. מכאן אני מעריכה שרק נעלה".

כדי להתמודד עם התחרות הקשה בתחום האופנה, נערכת קאופמן להורדת מחירים: "אנחנו מוכרים כמויות גדולות יותר, אבל ירידת המחירים בענף בשנים האחרונות גורמת לכך שהפדיון לא גדל. עם זאת, השוק מאוד תחרותי וצריך ליישר קו, לכן עוד נגדיל את ההנחות". קאופמן מתקשה לנקוב בשיעור ההפחתה במחירי המוצרים, אך מבטיחה שהרשת תציע מגוון רמות מחיר שיתחרו ברשתות האחרות. לטענתה, המחיר הנמוך בענף מצביע לרוב על איכות נמוכה: "גם אני יודעת לקנות נעליים ב־29.9 שקל בסין ולמכור בישראל ב־60% רווח גולמי כמו רשתות אחרות, אבל אני מעדיפה לשמור על איכות המוצר ולהביא את ההוזלה ממקורות אחרים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
כל הכבוד לרשתות הישראליות
על זה שהצליחו לשכנע את הקונה הישראלי שהמוצרים הירודים שלהם הם מותגים אז זהו שלא, פוקס, קסטרו, גולף וכו' הם לא מותגים זאת סחורה סינית ברמה נמוכה עם מדבקות תנסו למצוא משהו שעשוי שם מכותנה, לא תצליחו.... אלה כן מותגים: טימברלנד, בן שרמן, ג'ק אנד ג'ונס, אקו, דסיגואל, קלווין קליין העצוב הוא שאפשר לקנות את המותגים האמיתיים באינטרנט במחירים יותר זולים מה"מותגים" הישראלים. גם איכות יותר טובה, גם יותר זול וגם לא תראו עוד אנשים עם הבגדים שלכם ברחוב.
אסף  |  13.08.13
1.
אילנה היקרה !!!!!
עם שכר דירה מפלצתי שאתם משלמים בקניון כל הנחה שתעשו לא תצליחו להתמודד עם השווקים,שם הצרכן קונה אותה סחורה עד 60% למטה. מי שלא מבין את רוח תקופת יוקר המחיה וחוסר בטחון תעסוקתי של מליונים,לא מבין איפה הוא חי, שרוב הצרכנים נכנסים לקניון רק לטייל והקניות עורכים במקומות זולים והוגנים,אנשים מבינים שהם ממנים את בעלי הקניון,והרשתות עבדיו הנאמנים של בעל הקניון המרוויח היחידי בשרשרת הזו של צרכן-רשתות-בעלי קניון. אין סיכוי לרשתות לשרוד בקניונים תקופה זו,הם משלמים שכר דירה יקר ,והוצאות גבוהות, ומוכרים יקר.רוב הרשתות שורדות בקושי,מעטת מרוויחות ,והרבה בדרך להימחק, הרשתות הולכות להעלם אחת אחר השניה ,אלא אם כן יצאו מחוץ לקניון ואז כולם ירוויחו, הרשתות פחות הוצאות והלקוח יקנה מחיר נמוך. ימים יגידו!!!!!!!!!!
כרמי  |  13.08.13