אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האוצר לחץ, והמכרז לרכישת קרונות לרכבת הקלה נדחה

בלעדי לכלכליסט

האוצר לחץ, והמכרז לרכישת קרונות לרכבת הקלה נדחה

על רקע מחלוקת חריפה בין האוצר למשרד התחבורה נדחה פרסום המכרז בשלושה חודשים. עלות רכישת הקרונות עשויה להגיע למיליארד שקל

02.09.2013, 08:17 | ליאור גוטמן

משרדי האוצר והתחבורה דחו את פרסום המכרז הענק לרכישת קרונות לפרויקט הרכבת הקלה בתל אביב. ההחלטה התקבלה בשבוע שעבר בישיבה של ועדת ההיגוי הבין־משרדית, שהוקמה כדי לפקח על הפרויקט. בוועדה חברים נציגי משרדי האוצר וחברת נתע, שאחראית על הקמת הפרויקט.

קראו עוד בכלכליסט

ל"כלכליסט" נודע כי בעקבות הדחייה המדינה תאפשר הגשת הצעות למכרזים רק בדצמבר. אם יתברר שהחברות שעתידות להשתתף בו לא מסוגלות לעמוד בתנאי אספקת הקרונות, ההגשה תידחה לתחילת 2014. גם לאחר דחיית המכרז, מועד האספקה של הקרונות צפוי להיות במהלך 2015, בעוד לפי הערכות עדכניות הרכבת לא תתחיל לפעול לא לפני 2020.

שר התחבורה ישראל כץ, צילום: אוראל כהן שר התחבורה ישראל כץ | צילום: אוראל כהן שר התחבורה ישראל כץ, צילום: אוראל כהן

ההחלטה התקבלה לאחר ישיבה מתוחה ואמוציונלית, שבה ניסו חלק מנציגי האוצר לבטל את המכרז לגמרי. באוצר מודאגים מהעלויות הפיננסיות של הפרויקט ומקצב ההתקדמות האיטי שלוש שנים לאחר שהולאם על ידי המדינה, ואף שוקלים להחזיר חלק מהבנייה לידיים זרות.

מנגד, במשרד התחבורה מתעקשים על קיום מכרז הקרונות, מחשש שביטולו יבריח יזמים ויעכב את הפרויקט עוד יותר. בשבוע שעבר נכנס אלכס ויז'ניצר לתפקיד יו"ר נתע, ובמשרד מקווים שהוא יהיה האיש שיוציא את העגלה מהבוץ. המכרזים כוללים אספקה בסיסית של כ־90 מערכי רכבת חשמליים, שכל אחד מהם כולל שלוש קרונות. שווי המכרז מוערך ב־180 יורו ועשוי להגיע ל־240 מיליון יורו אם יוחלט לרכוש קרונות נוספים.

מנתע נמסר בתגובה כי "החלטת הוועדה לדחות את המכרז התקבלה לאור בקשת החברות המשתתפות בו".

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
הסרט "תעלת בלאומליך" פחות הזוי מהמציאות...ישראל כץ בתפקיד מנהל התשתיות בעיריה..
שאני אבין: עומדים לרכוש מערכי היסעים המוניים במאות מיליוני דולרים, סליחה- יורו ואז יאחסנו אותם כמו טנקים של אוגדות מילואים עד המלחמה הבאה....טנקים לפחות מאחסנים באחסנה יבשה אבל ראיתי איך איחסנו את הרכבת הקלה בירושלים ויש עוד מעשי איוולת- רכשו אוטובוסים רב מפרקיים ללא שימוש עד הפעלת הרכבת הקלה בתל אביב- הכל נהרס בתנאי מזג האויר ללא הגנה. תרשמו- גם ב- 2020 לא תהיה רכבת קלה ולא ייסע שום דבר. הממשלה רוצה תאונות דרכים וגניבת מכוניות חדשות. כך יש יותר הכנסות ממיסי יבוא ורכישת רכבים חדשים. אם תסעו כמו כל אזרח נורמלי בתחבורה ציבורית כמו באירופה, מאיפה יבואו ההכנסות ממיסים לממשלה, אהה?????!!!!!!!!
ויקטור חסון , גבעת חלפון, בדיונות  |  02.09.13