אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנהלי בטר פלייס מחפשים קונה חדש צילום: תומר הדר

מנהלי בטר פלייס מחפשים קונה חדש

עסקת בטר פלייס מבוטלת. בית המשפט העליון דחה היום את בקשת נכסי הצלחה של צחי מרקור לעכב את ביטול העסקה כפי שנקבע במחוזי

17.10.2013, 14:49 | זוהר שחר לוי
עסקת בטר פלייס מבוטלת: בית המשפט העליון דחה היום (ה') את בקשת נכסי הצלחה והעומד בראשה, צחי מרקור, לעכב את ביטול העסקה כפי שנקבע בבית המשפט המחוזי. לפיכך, יתפסו מנהליה המיוחדים של הקבוצה את פעילותה ויפתחו במשא ומתן חדש למכירתה.

קראו עוד בכלכליסט

לפני כחודשיים נמכרה פעילות קבוצת בטר פלייס לידי נכסי הצלחה וצחי מרקור תמורת 11 מיליון שקל. זאת לאחר שעסקת המכירה הקודמת, לידי קבוצת סאנרייז בראשות היזם יוסף אברמוביץ', בוטלה מאחר ואלה לא העבירו את התשלום הראשון עבורה. מכירתה לידי נכסי הצלחה בו ביום שנכשלה העסקה הקודמת, יצרה תקווה כי המנהלים המיוחדים לא יצטרכו לדומם את פעילות בטר פלייס.

צחי מרקור, צילום: אוראל כהן צחי מרקור | צילום: אוראל כהן צחי מרקור, צילום: אוראל כהן

לפי הצעת המכירה של מרקור, היא אמורה הייתה לשלם 11 מיליון שקל עבור רכישת הפעילות ובתמורה להפעיל עד 15 תחנות טעינה מתוך 37 התחנות ולהעסיק מיידית לפחות 30 מעובדי הקבוצה. עלות המכירה אף הייתה עשויה לעלות בהתאם לרווחים שיתקבלו ולהגיע עד 45 מיליון שקל.

אולם, השמחה הייתה מוקדמת, ושבועות ספורים לאחר ששופט בית המשפט המחוזי מרכז, אילן שילה, אישר את העסקה, הודיעו מנהליה המיוחדים של בטר פלייס, עוה"ד סיגל רוזן רכב ושאול קוטלר כי מרקור הפר את התחייבויותיו.

לפי המנהלים המיוחדים, מרקור העביר לידיהם המחאה לא תקינה במטבע זר שפרטיה אינם ברורים. בשל כך ביקשו לבטל את העסקה מולו. בהתאם לכך, בתחילת החודש, הודיע השופט שילה על ביטולה פעם נוספת של העסקה.

מרקור פנה לבית המשפט העליון וביקש לערער על ההחלטה. במקביל ביקש לעכב את ביצועה, כלומר את העברת פעילות בטר פלייס מידיו חזרה לידי המפרקים. שופט בית המשפט העליון אורי שהם, סיפק אוויר לנשימה כשעיכב את ביצוע ההחלטה בכשבועיים.

היום הודיע השופט שהם כי צו העיכוב הזמני בוטל וכי העברת פעילות בטר פלייס תעבור מיידית למפרקים. במקביל אפשר השופט למפרקים לבצע את ההוראות האופרטיביות שניתנו ביחס לפעילות בטר פלייס במחוזי. בכך למעשה אפשר בית המשפט למנהלים המיוחדים לתפוס את החזקה בנכסי ופעילות בטר פלייס בישראל והם יוכלו עתה לדומם את תחנות החלפת הסוללות ולייצב את פעילות עמודי הטעינה. כמו כן, ינהלו עתה המפרקים משא ומתן חדש למכירת הנכסים והפעילויות.

באשר לסיכויי הערעור של מרקור בעליון, על החלטת ביטול העסקה, ציין השופט שהם כי "מבלי ליטוע מסמרות בעניין זה, יש טעם של ממש בטענה כי מדובר, למעשה, בערעור על קביעותיו העובדתיות של בית המשפט המחוזי, ככל שמדובר בהפרה המיוחסת לנכסי הצלחה בהסכם המכר. כידוע, אין ערכאת הערעור נוטה להתערב בקביעון כגון דא".

תגיות

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

14.
תנו לפגר לשכב בשלום על משכבו
הרי ברור לכל בר דעת שאלו שקנו בכסף טוב את הרכבים של בטר-פליס לא יוכלו לעשות בהם שימוש יעל, לא משנה מי ירכוש את הגופה נטולת החיים של מייזם הזוי שלא היה בר קיום, ועכשיו הוא פגר, בר-מחנן, מת, ז"ל... (קצת מזכיר את מערכון התוכי המת של מונטי פייטון http://www.youtube.com/watch?v=npjOSLCR2hE) מוטב היה לו המפרקים/מנהלים מיוחדים היו משמרים את הכספים הנותרים ע"מ לפצות את בעלי הרכב, ולתבוע את בעליה לשעבר של בטר פלייס בעוון הטעית הקונים, והפרת חוזים. אולי גם הממשלה ומוסדותיה צריכים לשאת באשמה בגלל הקידום והתמיכה במיזם שלא היה לו שום סיכוי להצליח בגלל מודל עיסקי שגוי, אסטרטגיה הזויה, ונסיון לקדם עסק שמבחינה טכנולוגית לא היה הגיוני.
סילביה  |  20.10.13
לכל התגובות