אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הממונה על ההגבלים: ביטול דמי הזמנת המונית ב"גט טקסי" מגבירה את התחרות צילום: אוראל כהן

הממונה על ההגבלים: ביטול דמי הזמנת המונית ב"גט טקסי" מגבירה את התחרות

כך עולה מבדיקה ראשונית שביצעה רשות ההגבלים העסקיים, לאור תלונות שהגישו נהגי מוניות שטענו שהחלטת גט טקסי פוגעת בתחרות

07.11.2013, 20:17 | תומר גנון וליאור גוטמן

החלטת גט טקסי להורות באופן גורף לנהגים שעובדים איתה לא לגבות מלקוחות דמי הזמנה בגובה 5.2 שקלים אינה הסדר כובל (קרטל). כך עולה מבדיקה ראשונית שביצעה רשות ההגבלים העסקיים, לאור תלונות שהגישו נהגי מוניות שטענו שהחלטת גט טקסי פוגעת בתחרות.

קראו עוד בכלכליסט

על פי התלונות שהוגשו לרשות, גט טקסי סירבה לאפשר לנהגי מוניות לעשות שימוש באפליקציה שלה, אם לא יסכימו לוותר על גביית דמי הזמנה מלקוחות. לטענת המתלוננים, הסכמה של נהגי מוניות שעובדים עם גט טקסי לא לגבות את דמי ההזמנה, היא הסדר כובל בין הצדדים שפוגע בנהגי מוניות שלא התקשרו עם גט טקסי. זאת משום שהם נאלצים לכאורה להתמודד עם תחרות לא הוגנת - מחיר נמוך יותר שדוחק את רגליהם מהשוק.

המנכ"ל מארק און, צילום: אוראל כהן המנכ"ל מארק און | צילום: אוראל כהן המנכ"ל מארק און, צילום: אוראל כהן

אלא שברשות סבורים שהתנהלותה של גט טקסי דווקא מגבירה תחרות בין נהגי המוניות הקשורים עמה לבין נהגים אחרים. כן הם סבורים שהיא עשויה להיטיב עם צרכנים שצפויים ליהנות מדמי נסיעה מופחתים.

כזכור, בתחילץ אוקטובר הודיעה החברה על ביטול דמי הזמנת הנסיעה בגובה 5.2 שקלים לכל נסיעה. המהלך גרר אחריו גל תגובות נזעמות מצד חלק מהנהגים שטענו שמדובר בפגיעה כספית בשיעור של כמה מאות שקלים מדי חודש. כמחאה על המהלך חלק מהנהגים סירבו לקבל נסיעות מיעדים רחוקים.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
אם כל הנסיעות יהיו בחינם יגביר יותר התחרות קפיטליזים חזירי במירעו
מקוה שהפעם תפרסמו התגובה ולא תסננו עיתונאות אמורה לפרסם תגובות ולא לסנן המון תגובות בגט טקסי הלקוח מלך הנהג עבד אם התשלום לנהגים יהיה מקסימום 100 שקל לנסיעה זה יגביר את התחרות ללא ספק רק הנהגים יהיו עבדים אבל למי אכפת במדינה של קפיטליזים חזירי....
דוד , נתניה  |  16.11.13
7.
הממונה אינו סוף פסוק
החלטתו של הממונה תמוהה לאור העובדה כי תחרות מתואמת ופרועה בצורת מתן הנחה קבועה על מוצר בר פיקוח פוגעת במי שמתחרה בנהגי גט טקסי. על מנת להטיב עם הצרכן יש לדאוג שתתקיים תחרות הוגנת ולא מתואמת. תחרות מתואמת דורסת את המתחרים מטיבה עם הצרכן באופן מיידי אבל לטווח הארוך תפגע בצרכן כי המתחרים יעלמו מהשוק מסיבה זו בדיוק אסור לתאם מחיר גם אם מדובר בהורדת המחיר. הממונה שגה בהחלטתו ויש להביא את הענין לפתחו של בית המשפט אשר יכריע אם החלטתו אינה סבירה באופן קיצוני ויורה לממונה לאכוף את החוק
שאול , תל אביב  |  12.11.13
6.
תיאום מחירים
תיאום מחירים אסור בישראל תיאום המחיר באמצעות מתן הנחה קבועה במוצר בר פיקוח אשר לעיתים מגיעה עד 25 אחוז משווי המוצר. ידוע לכל כי מטרת ההנחה הינה לפגוע בתחרות בין נהגי גט טקסי לנהגי מוניות אחרים ,תחנות ,ואפליקציות מתחרות, והדבר פורסם ברבים. תיאום מחיר על מנת לפגוע בתחרות גם אם התיאום הוא קביעת מחיר נמוך מהווה עבירה. אמנם התיאום כמו כל תיאום מחיר כלפי מטה מטיבה עם הצרכן בטווח המיידי אבל מהווה בעיה חמורה כלפי כעשרים אלף נהגים אחרים אשר לא תיאמו מחיר ואשר מעונינים לפרנס עצמם ומשפחותיהם בתחרות הוגנת על הנהגים הללו אמור הממונה גם להגן והוא בחר בטעות שלא לעשות זאת גם ציבור של כעשרים אלף נהגים הינו ציבור ראוי להגנה ובפרט כשהתועלת שנוצרת לנוסע הינה זניחה ביחס לנזק שנגרם לנהג.
שולה , עפולה  |  12.11.13
4.
וטוב שכך. זה כזה פתטי שכל הנהגים המיושנים האלו מתנגדים לתחרות ולקידמה
וזה מה זה לא משנה מה הם יעשו. הלקוח לא מטומטם- בסופו של הדבר אני אעדיף לנסוע עם החברה איפה שיש שירות טוב ומחיר הכי זול. אז גט טקסי היא בדיוק כזאת. אז שכל המתנגדים יקראו לתחנה שלהם ״מתנגדים לשינויים טקסי״ ויחפרו לכל הנוסעים שלהם כמה הם צודקים וכמה גט טקסי לא בסדר ושיעשנו עליהם ויצעקו בטלפון אחד על השני ובסוף ידפקו 5.20 לנוסע על זה שהוא נסע אליו 5 דקות. ואזזזזז נראה
אור , תל אביב  |  08.11.13
לכל התגובות