אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חג הרווקים הסיני הפך ליום הקניות המקוון הגדול בעולם צילום: בלומברג

חג הרווקים הסיני הפך ליום הקניות המקוון הגדול בעולם

11 בנובמבר, שהתחיל כחג חתרני של סטודנטים שביקשו להביע מחאה נגד הלחצים המופעלים עליהם להתמסד, התפתח ליום השופינג העמוס ביותר בשנה. היקף המכירות צפוי לזנק השנה ביותר מ־50% לעומת 2012

11.11.2013, 09:37 | רחל בית אריה

היום יתקיים בסין יום קניות האונליין הגדול בעולם, שקדחת השופינג המאפיינת אותו כבר מביסה בממדיה את טירוף קניות נובמבר בארה"ב, עם 3.1 מיליארד דולר הכנסות ממכירות אונליין בשנה שעברה.

קראו עוד בכלכליסט

השנה החג צפוי לגרוף אפילו יותר הכנסות בעקבות קמפיינים גדולים של פרסום, ולאחר שרשתות גדולות קפצו על העגלה ומציעות דילים לוהטים שפונים במיוחד לרווקים ורווקות, בסגנון "תחטפי אותו לפני שיברח".

צרכנים רבים בסין מעכבים קניות עד 11 בנובמבר כדי להרוויח מהנחות של 50% שמעניקות חברות בכל התחומים. החל בסאנינג, רשת מוצרי חשמל מהגדולות במדינה, וכלה בענקית משחקי האינטרנט טנסנט. אתרי המכירות מציעים לעתים הנחות של 70%, משמפניה לחג הרווקים ועד צעצועים לילדים. אתר מכירות רכב אחד, Homeauto, הבטיח אפילו למכור מכוניות ב.מ.וו בהנחות גדולות.

בייג בייג'ינג בייג

"11 בנובמבר הוא כמו סייבר מאנדיי בארה"ב, רק גדול יותר", כך לפי ג'ין צ'אן, אנליסט בחברת הייעוץ סנפורד ברנשטיין בהונג קונג, שאמר את הדברים לבלומברג.

המכירות השנה צפויות לזנק ביותר מ־50% לעומת השנה שעברה, על פי סקר של סוכנות הידיעות שינחואה, שצופה מכירות של 4.9 מיליארד דולר. לשם השוואה, סייבר מאנדיי בארה"ב, היום שבו מתחילה קדחת המכירות אונליין סביב חג ההודיה בסוף נובמבר, הסתכמו בשנה שעברה ב־1.4 מיליארד דולר.

 , צילום: בלומברג צילום: בלומברג  , צילום: בלומברג

החג שנחגג בסין בשנים האחרונות מהווה למעשה שילוב של שתי יוזמות נפרדות. ב־2009 החלו כמה חנויות רשת בפלטפורמת טאובאו, שוק האונליין של ענקית האינטרנט הסינית עליבאבא, להציע הנחות מיוחדות ב־11 בנובמבר. זאת כדי לקדם מכירות בתקופה שנחשבת לחלשה - בין היום הלאומי של סין החל באוקטובר לבין תחילת המכירות של כריסמס, השנה החדשה וראש השנה הסיני. על פי עליבאבא, התאריך נבחר כיוון שקל לזכור אותו. עלי באבא היא אחת מחברות האינטרנט הגדולות בעולם, עם שווי שוק שמוערך כעת ב-190 מיליארד דולר, וככל הנראה תצא להנפקה בחודשים הקרובים.

עוד לפני שהפך ליום הקניות הגדול, 11 בנובמבר נודע בסין כחגם של הרווקים או "יום הענפים היבשים" (בסינית כינוי מזלזל לאלה שלא הקימו משפחה), שנבחר בגלל ריבוי הספרה 1 בתאריך.

החג נוסד באופן חצי מחתרתי כבר ב־1993 על ידי כמה סטודנטים באוניברסיטת נאנג'ינג, שהחליטו לחגוג את רווקותם במעין אקט של התרסה נגד הלחצים שמפעילה עליהם המשפחה והסביבה, להתמסד.

בחמש השנים האחרונות החג התפשט מהאוניברסיטאות הסיניות למעגלים רחבים הרבה יותר והפך חביב גם על רווקות, שעליהן מופעל לחץ כבד במיוחד להתחתן. בערים הגדולות גם מסעדות, בארים ומועדונים מציעים הנחות מיוחדות לחגיגות של חברים רווקים, וגם עסקי השידוכים פורחים. במהלך סוף השבוע נערכו בכמה ערים אירועי שידוכים המוניים, שלכמה מהם הגיעו אלפי מחפשי אהבה, או הוריהם שמחפשים בני ובנות זוג לילדים. הפופלריות של ה־11 בנובמבר מדגימה את כוח הקניה הגדל של הצעירים הסינים ומושכת גם מותגים מערביים כמו גאפ, אדידס וטויס אר אס להציע הנחות מיוחדות משלהם. עליבאבא דיווחה שחברות הלוגיסטיקה שעובדות איתה הגדילו את הצוות ואת שטח המחסנים ב־60% כדי לעמוד בביקוש.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות