אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים: שימוש בדיבורית אינו מסיח את הדעת בנהיגה צילום: עמית שעל

יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים: שימוש בדיבורית אינו מסיח את הדעת בנהיגה

ד"ר יעקב שיינין התייחס לדברים בנייר עמדה שפרסמה הרשות ולפיו הדבר אינו שונה בהרבה מהאזנה לרדיו או דיבור עם הנוסעים האחרים ברכב. עם זאת, לעמדתו יש להקפיד על אכיפת האיסור על שליחת מסרונים

11.11.2013, 16:18 | תומר הדר

יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ד"ר יעקב שיינין קובע כי דיבור בטלפון סלולרי תוך כדי נהיגה אינו מהווה בעיה של היסח דעת ומהווה גורם שולי בלבד בכל הנוגע לאחוז הנפגעים בתאונות דרכים בישראל, כך עולה מנייר עמדה שמפרסמת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. יודגש כי מדובר בדיבור בטלפון סלולארי המתבצע כחוק, כלומר באמצעות שימוש בדיבורית.

קראו עוד בכלכליסט

דיבורית. לא מהווה בעיה, צילום: בלומברג דיבורית. לא מהווה בעיה | צילום: בלומברג דיבורית. לא מהווה בעיה, צילום: בלומברג

לפי שיינין: "היסח הדעת בעת דיבור בטלפון בזמן נהיגה אינו שונה בהרבה מדיבור עם נוסעי הרכב או משמיעת חדשות ברדיו, אבל בוודאי שהוא עדיף על כיוון מכשירים שונים במכונית, עיון במכשיר הניווט, הרהורים ו"חלומות בהקיץ". לפי שיינין,התפיסה המוטעית לגבי משקל היתר של הדיבור בטלפון כגורם לתאונות דרכים, התבססה בזמנו על שני מחקרים בודדים, האחד משנת 1997 (בקנדה) והשני משנת 2005 (באוסטרליה) שעמדו לרשותם מדגמים מוגבלים ובעייתיים, וזכו לביקורות נוקבות והופרכו.

מאידך, נתוני אמת של כל 31,000 ההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2011 בארה"ב הראו שרק כ-1.2% מכלל ההרוגים היו כתוצאה משמוש בטלפון על ידי אחד הנהגים המעורבים. על פי נייר העמדה, יש להבדיל בין שליחת מסרונים, שיש להקפיד על אכיפת איסורם בעת נהיגה ובין דיבור בדיבורית כחוק. במסגת נייר העמדה קורא שיינין למשטרת ישראל לאסוף מחברות הסלולר נתונים על השימוש במכשירים סלולאריים בעת ביצוע תאונות קטלניות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

17.
ההסבר למה אתה טועה
כשמדברים עם הנוסע לידך באוטו גם הוא מגיב להתרחשות בכביש. אם פתאום מישהו בולם בפתאומיות (מישהו קובץ לכביש או כל אירוע כדוגמתו) גם הנוסע לידך ילחץ/יפסיק לדבר ולא יסיח את הנהג. אם הנהג מאבד ריכוז ומתחיל לזגזגז בדרך כלל הנוסע לידו ישים לב ויעיר לו. שיחה עם אדם בדיבורית שאינו מודע למתרחש בכביש מנתק אותו מההתרחשות. וכמו שציינו מעלי, כל מי שנוהג על בסיס יומי נתקל בכל יום בנהג שמזגזגז/חותך מסלול/עובר באדום וכו תוך שניתן לראות בבירור שהוא מדבר בדיבורית (עם תנועות ידיים נדיבות..) גם אני משתמש בדיבורית - אבל רק לשיחות קצרות וחשובות לאותו הרגע. אם חבר מתקשר לקשקש אני מדבר איתו אחר כך.
יובל  |  13.11.13
15.
אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם.
זה בכלל לא חשוב אם זה בטיחותי או לא. חשוב אם זה יכול ליצור הכנסות למשטרה או לא. בארץ החוקים מתקבלים לפי קלות האכיפה ולפי רמת הגיבוי ממערכת המשפט. אם מערכת המשפט מתקשה להכשיר את השרץ או שהמשטרה מתקשה לתפוס... החוק נופל. אם קל לתפוס וקל להוכיח, אז החוק תופס. ראו ערך מהירות: הוכח שזהו אחד הגורמים הפחות משמעותיים בגרימת תאונות, אבל כל כך קל לתפוס שזה הפך לנושא הדגל במלחמה בתאונות הדרכים. רק חבל שזה לא עוזר להקטנת התאונות... כי הסטטיסטיקה עיקבית ומוכיחה שמהירות היא גורם שולי בתאונות דרכים. אבל כמקור תקציבי זה לא שולי ולכן המשטרה שוב משמשת כעוד מס על האזרח ולא מגינה עליו
משה  |  12.11.13
14.
במקרה זה הד"ר צודק, דיבור עם נוסע ברכב מסיח את הדעת כמו בדיבור בטלפון נייד
אני מסכים עם חלק מהטיעונים שיש אנשים שלא יכולים לבצע נהיגה ודיבור בנייד בבטחה, לכן כל אחד צריך להחליט לגבי עצמו. לתת הוראה גורפת כמו שהציעה סגנית שר התחבורע דומה לפתגם של לשים מכשול בפני עיוור. רוב המכוניות החדשות מגיעות כבר עם מערכת מולטימדיה מובנית ולכן ניתן להשתמש בהן בבטחה כמו ברדיו. למגיבים שטוענים שהדיבורים ברדיו עוברים ליד האוזן, אולי זה נכון למוזיקה לבטח לא לחדשות או כתבות.
ליאור , להבים  |  12.11.13
לכל התגובות