אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מבוכה למצלמות: המהירות לא ירדה צילום: יובל חן

מבוכה למצלמות: המהירות לא ירדה

לפי סקר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הנהגים העלו את מהירות נסיעתם אחרי שעברו את המצלמות החדשות, ואף הגיעו למהירויות גבוהות מב-2011

16.05.2013, 13:30 | תומר הדר

עשרות מצלמות המהירות שהוצבו בחודשים האחרונים בכבישי הארץ כלל לא הביאו לירידה במהירות הנסיעה בכבישים, כך עולה מסקר שמפרסמת היום (ה') הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

קראו עוד בכלכליסט

בסקר, המשווה בין מהירות הנסיעה בשנת 2011, בה מצלמות המהירות ברובן טרם נפרשו, ובין מהירות הנסיעה ב-2012 חושף כי: "לא קיים שינוי מעשי במהירויות הנסיעה".

מצלמת מהירות. "לא קיים שינוי מעשי במהירויות הנסיעה", צילום: תומר הדר מצלמת מהירות. "לא קיים שינוי מעשי במהירויות הנסיעה" | צילום: תומר הדר מצלמת מהירות. "לא קיים שינוי מעשי במהירויות הנסיעה", צילום: תומר הדר

בסקר נמדדה מהירותן של מכוניות בקטעי כביש מסוימים ברחבי הארץ ובכללם גם כבישים, בהם הוצבו מצלמות המהירות החדשות. יתרה מזאת, על פי ממצאי הסקר, הנהגים העלו את מהירות נסיעתם בקרבת המצלמות החדשות, כדי "לפצות" על זמן שאיבדו כשהתקרבו למצלמה ונאלצו להאט את מהירות נסיעתם. אחרי המצלמה מיהרו הנהגים להאיץ שוב ואף הגיעו למהירויות ממוצעות גבוהות מאלה שנמדדו בשנת 2011, לפני הצבת המצלמות.

תגיות

20 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

19.
המצלמות הן סכנת נפשות, כל הזמן גורמות לבלימת חירום וסכנה לחיי אדם
וחוץ מזה מצלמות אמורות להגן עלינו ממהירות מסוכנת בכשיבים מסוכנים עם עיקולים ללא גדרות הפרדה. בפועל כולן ממוקמות בכבישים ראשיים, ישרים, מרובי נתיבים עם גדרות הפרדה, בכל המקומות האלה גם אם נהג ייסע במהירות 200 קמ"ש הסיכוי לתאונה אפסי (בדיוק כמו כל המיקומים בהם עומדים השוטרים עם הלייזר באמצע כביש 531 או באיילון צפון לכיוון הרצליה). אני בעד מצלמות, בכבישי הדמים , בכניסה לעיקולים חדים, במקומות של נתיב אחד ללא גדר הפרדה, אבל מה לעזאל בין בטיחות לבין המצלמות בכבישים 4, 5, 2 ושאר הכבישים המרווחים והבטיחותיים? מה שמוכיח שהמטרה היחידה היא לגזור קופון על חשבון הנהגים וממש לא להגן עליהם.
19.05.13
לכל התגובות