אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החזון של המשטרה: בלונים פורחים שיעקבו אחרי נהגים צילום: תומר הדר

החזון של המשטרה: בלונים פורחים שיעקבו אחרי נהגים

לפי נתונים שהוצגו בכנס אור ירוק, במקומות שבהם הותקנו מצלמות מהירות ירדה המהירות הממוצעת מ-90 ל-81 קמ"ש

19.02.2013, 13:11 | תומר הדר

"בעתיד הלא רחוק נתקין מצלמות מיוחדות על קסדותיהם של שוטרים על אופנועים שיתעדו עבירות וגם נתקין מצלמות מעקב מיוחדות על בלונים פורחים". כך ציין היום (ג') נצ"ם ישראל פרלמן בכנס אור ירוק 2013.

קראו עוד בכלכליסט

לדברי ניצב ישראל יצחק, "פרויקט מצלמות המהירות מרתיע את האזרחים וגורם להם לחשוב פעמיים לפני שילחצו על דוושת הגז",  ניצב יצחק התייחס לעשרות מצלמות המהירות החדשות שנפרשו בכבישי ישראל בחודשים האחרונים: "אנו דוגלים בשקיפות מלאה ובחשיפה של מיקומי המצלמות".

עם זאת, בניגוד לדברי יצחק, חלק ניכר מהמצלמות שנפרשו בכבישי הארץ מותקנות דווקא במקומות שבהם המצלמה נסתרת מעיני הנהגים. כך לדוגמה בשבוע שעבר הותקנה בכביש 5 מצלמה המתעדת את מהירות הנוסעים בכיוון פי גלילות כשהיא חבויה מאחורי שילוט הכוונת תנועה.

תאונת דרכים (ארכיון), צילום: ערן יופי כהן תאונת דרכים (ארכיון) | צילום: ערן יופי כהן תאונת דרכים (ארכיון), צילום: ערן יופי כהן

לדברי נצ"מ אלכס פרלמן: "אנו עוסקים בהגדלת סיכויי עברייני התנועה להיתפס. לכן בראש ובראשונה עלינו להיות בזמן הנכון במקום הנכון ולהתמקד בעבירות הנכונות. אחד המסלולים החשובים ביותר הוא יצירת 'מסלול מהיר' לשיפוט של עברייני תנועה מחמירים.

"המדינה הרוויחה מיליונים בהקטנת מספר הנפגעים וההרוגים"

"אנו מצידנו התמקדנו באכיפת כניסה לצומת לא פנוי, מעבר באור אדום, נהיגה בשכרות ומעבר פס הפרדה רצוף". לדבריו: "האוצר הפסיד מיליוני שקלים בדוחות שמספרם ירד, אך הרוויח מיליוני שקלים בהקטנת מספר הנפגעים וההרוגים. עם זאת, הגדלנו את נושא אכיפת הבריונות כאשר בשנת 2011 ניתנו 254 אלף דוחות על בריונות כביש. בשנת 2012 עלה המספר ל-297 אלף", ציין פרלמן.

לדברי ד"ר הלל בר גרא מאוניברסיטת בן גוריון שערך מחקר לאחרונה בנושא מערכת האכיפה האוטומטית. "מטרת המחקר היתה לבדוק את ההשפעה על התנהגות הנהגים. במסגרת המחקר מדדנו את מהירותם של נהגים בשבעה אתרים שבהם הופעלו מצלמות המהירות החדשות. הממצא העיקרי בכל האתרים היה ירידה משמעותית במהירות הנסיעה הממוצעת. בין אפריל 2011 ליוני 2012, התקופה שחלפה עד להתקנת המצלמות.

"בסך הכל, המהירות הממוצעת ירדה מ-90 קמ"ש ל-81 קמ"ש. לדברי פרלמן: "כרגע פרוסות ברחבי הארץ 80 מצלמות. לפני סוף השנה יפרסו 180 מצלמות". לדברי הפרופסור שלום הקרט: "ירידה במהירויות הנסיעה היא משימתנו המרכזית. בלתי אפשרי לאכוף עבירות כמו מעבר על פס לבן". לדברי ד"ר שי סופר מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים: "התופעה של נהג שמגיע למצלמה, מאט ואז מאיץ שוב מוכרת ומכונה תופעת הגל. מטרתנו היא להציב מצלמה כל שישה קילומטרים וכך לחסל את התופעה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
המהירות ירדה ב10קמ"ש והצפיפות בכבישים עלתה ב15% ויותר
הנסיעה בכבישים בהם מותקנות מצלמות הפכו לסכנת חיים ממשית. נהגים פשוט מנמנמים על ההגה במהירות לא יציבה, מה שמותיר להם זמן רב להתעסק בכל דבר אחר (טלפון, אוכל, ניווט, סרטים), חוץ מלבצע את המשימה הבלעדית של נהיגה ערנית. עודף פחד שמחדירים לנהגים יצור בעתיד הלא רחוק אפקט, של תאונות קטלניות ביותר. נהג שנמצא בפחד מתמיד מחרב המצלמות/לייזרים/בלונים המונחת על צווארו, סופו שיעשה טעויות שיעלו ביוקר למשתמשים אחרים בדרך. נראה שמישהו בחלונות הגבוהים, דואג היטב לחברים שלו במיזמים מיותרים שעולים לציבור הנהגים הרבה כסף. לנסוע ב0 קמ"ש - זה הכי בטוח.
אבי  |  23.02.13
14.
היתנהלות מערכת האכיפה
לא תיתכן מערכת אכיפה שתיתבסס ברובה על מיתנדבים!!!לא ייתכן מערך של אוכפים שרובם ששים אילי קרב ורק דבר אחד מקובע בראשם כמות דוחות ולא איכות!!לא ייתכן מצב ששעות על גבי שעות וזאת מידע בדיקה וניסיון אין אכיפה לחלוטין בכביש 2 מחיפה בואכה חדרה וגם בכביש 652 לכיוון זיכרון!!לא ייתכן מצב שבו האכיפה לדוגמא בזכרון לא קיימת משום שהיא רובה מבססת על מיתנדבים שלא תמיד יכולים לתת מזמנם!!לא ייתכן מצב שרק אדם אחד בכל מישטרת זכרון בר סמכא להפעיל ממלז בתוך פריפרית זכרון!!לא יעלה על הדעת שמשאיות פול טריילרים טסות במורדות זכרון ואין מי שיימנע זאת!!לא ייתכן שהשכם והערב מקימים מערך מניעתי טכנונולוגי כה מפאר בו בזמן שנהגים מיתנהלים ללא מיספרים או מיספרים מטושטשים או תאורה לקוייה לחלוטין ולאין אוכפים!יש להפעיל שיקול דעת והגיון בכל נושא האכיפה במיוחד בנושא המניעתי כפי שציינתי ועי מערך אנושי של אנשי מישטרה מין המיניין ולתגברם !וכפי שציינתי לא להיסתמך על המערך ההיתנדבותי שעם כל הכבוד ועשייתם הברוכה לא יכולים לתת מענה כמו שוטר מין המינין!!כנהג שנים רבות אני חרד מהמיתנהל בדרך !ואני כותב תגובתי מעומק לב ותיקווה שמר ברונו שטיין יעבור מהכרזות לביצועיים !עם כל הכבוד ולא ימלא את המחוזות בנושאי דרגות לא רלבנטיים שרובם מגרדים את עכוזם בסודוקו ומצגות שרובן הוא שוא!!מדבר בחיי אדם !שלא המצלמות ולא הדבורות ולא הלייזרים ייפטרו את הבעייה אלא אכיפה קלאסית רצינית ואמינה עי רציניים אמינים ומביניי עיניין!את הכסף הרב שמוצא על מצלמות ואמצעים יש להשקיע במשכורתם ואיכותם של האוכפים!!!
דוד רז , חיפה  |  23.02.13
13.
מתי הם יבינו???
שרוב התאונות הם לא קשורים למהירות וגם מה שקשור למהירות זה קרה בגלל שתייה או SMS אני חושב שהכוונה שלהם זה לעשוק מהציבור כסף בצורה כזו או אחרת אם זה בקנסות מיותרים עם זה להוריד את המהירות ואז לגרום צריכה יותר של דלק עומסים בתנועה איחורים לעבוד בקיצור מדינה מזוינת מסריחה מת לעוף מפה רק בגלל השלטון הפרוע הזה בלי התחשבות בציבור זה בכלל לא קשור לדמוקרטיה זה לא שלטון העם צר לי דברים מכאב אני כותב
יהודה  |  20.02.13
לכל התגובות