אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מוטי קרן: "שונאים כאן את הקמעונאים, ולכן אף שחקן בינ"ל גדול לא יגיעו לפה"

מוטי קרן: "שונאים כאן את הקמעונאים, ולכן אף שחקן בינ"ל גדול לא יגיעו לפה"

מנכ״ל רשתות מגה העריך בוועידה השנתית הראשונה לקמעונאות כי "2014 הולכת להיות שנת הפריצה של מגה. הורדת המחירים בסניפי מגה בעיר החזירה הרבה לקוחות לחנויות שלנו״

12.11.2013, 11:21 | נורית קדוש

"זה לא חדש שבשנים האחרונות רשת מגה לא מציגה תוצאות טובות ומאבדת נתחי שוק. בשנים האחרונות איבדנו קצת את הדרך. 2013 היתה שנת התארגנות ו- 2014 הולכת להיות שנת הפריצה של מגה״, כך הצהיר מוטי קרן מנכ״ל רשתות מגה בוועידה השנתית הראשונה לקמעונאות של איגוד לשכות המסחר, תחת השם "חדשנות - סיסמה או ערך". 

קראו עוד בכלכליסט

קרן ציין כי בשונה משוק המזון, לענף קמעונאות המזון בישראל, לא חברו הרשתות הבינלאומיות הגדולות והעריך כי המצב לא צפוי להשתנות. ״אין אף שחקן בינלאומי גדול שיגיע לישראל בעתיד הקרוב או הרחוק. השוק קטן מידי עבורם ומורכב מידי. שונאים את הקמעונאים בישראל, אומרים עליהם שהם גנבים וצריך להיות פסיכי כדי להגיע לכאן וזה עוד לפני שהתייחסנו לסוגיית הכשרות. כנראה שהם לא יגיעו לכאן ובצדק מבחינתם״.

קרן הוסיף כי ״לבנות חברה כזו גדולה זה תהליך לא קצר. שיניתי את כל המבנה הארגוני, מאות תפקידי הנהלה הוחלפו בכח אדם חדש. ב-2014 תקבלו את התשובה בנוגע לסוג הפורמטים שנפעיל. בקיץ הקרוב כבר נפעל באמצעות המרכז הלוגיסטי החדש שדרכו יעברו 75% מהסחורות שמגיעות אלינו מהספקים. מגה היא חברה עם פוטנציאל אדיר. איבדנו את הדרך, אבל אנחנו חוזרים בגדול. שנת 2014 לא תהיה שנה קלה לכולם, אבל מי שיהיה ממוקד ויוציא לפועל את האסטרטגיה, יוכל להצליח. אני מקווה ומאמין שזאת תהיה השנה של מגה. הספקים כבר מבינים את זה ואנחנו מקבלים מהם חיבוק חם. רק שופרסל לא תבוא אליהם בטענות״.

בהתייחס להורדת המחירים בסניפי מגה בעיר ציין קרן: ״המהלך החזיר הרבה לקוחות לחנויות שלנו, המכירות עולות ואפשר ללמוד על זה גם מהתנהגות המתחרים שהחלו לחקות אותנו. זה נחמד לראות אחרי שנים שלא שמו עלינו, שהתחילו לחקות אותנו ונעשה עוד הרבה מהלכים״. 

עדי כהן, מנכ"ל טיב טעם, צילום: צביקה טישלר עדי כהן, מנכ"ל טיב טעם | צילום: צביקה טישלר עדי כהן, מנכ"ל טיב טעם, צילום: צביקה טישלר

עדי כהן, מנכ״ל טיב טעם התייחס למהלך הורדת המחירים של מגה בענף: ״יש לי ביקורת על תחרות המחירים. להיות הכי זול יכול רק אחד ואז כל השאר הם סתם זולים. בנוסף, המחיר הנמוך בא לידי ביטוי בפרמטרים של איכות, שירות ונראות והלקוח משלם על הורדת המחיר״. קרן ביקש להדגיש כי לא הצהיר על עצמו כזול ביותר, אלא ביקש לייצר התאמה בפרמיה שמשלם הלקוח על הקניה בחנות שכונתית.

כהן ציין עוד כי שנת 2014 צפויה להיות קשה לקמעונאים בישראל: ״השנה הקרובה לא תאיר פנים נוכח אסונות הטבע, נושא הבטחון האזורי והבעיות המאקרו כלכליות. נתגבר על זה בזכות חדשנות״.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
מבנה עלויות
מוטי, אם לימדת אותי דבר מה, היה זה לחשוב תמיד על מבנה העלויות של העסק. הורדת מחירים, או בכלל קביעת רמת מחירים חייבת להיות בהלימה למבנה העלויות של החברה. אינני בטוח כלל כי התאמה כזו אכן נעשתה במגה לפני הורדת המחירים. מבנה העלויות של רמי לוי עדיין רזה בהרבה מזה של מגה (ע"ע מיקום, אי תשלום טופס 4 וכו'). למתבונן מהצד הורדת המחירים ופתיחת you , תוך הבטחה מפורשת להיות הזול ביותר, כן הזול ביותר, בניגוד לדבריך, כבר הוכחה בידיעות כלא נכונה, לפחות בראש העין. חשוב, וגם זה למדתי ממך להציע ערך מוסף, להיות ייחודי, לספק תועלות ייחודיות ולא להיות me too במחיר. זה נראה כצעד טקטי די מבוהל להגדלת המחזור. במלחמת מחירים, אין מנצחים- אלא רק הצרכנים. בסופה כל רמת המחירים מתייצבת, אך ברמה נמוכה יותר. בהצלחה רבה!
אריאל צחר , דרום  |  01.12.13
11.
מגרש הורדת המחירים.
צודק עדי כהן, מנכ"ל טיב טעם בהגדרתו. מגרש הורדת המחירים אינו המגרש היחיד עליו צריכים לשחק וכל אחד יטען "שלי זול יותר".. המחירים צריכים להיות הוגנים (מה שלא...), ולא לתת ללקוח את התחושה ששוב עשקו אותו. הדרך בה בחרה טיב טעם היתה נכונה - חפש את הייחוד, הפרסום של "אצלינו יש מה שאין לאחרים" יצר בידול והביא עניין רב. זו הסיבה העיקרית לכך שטיב טעם מצליחה לשמור על ייחודיות, מגוון אדיר וחדוות קניות, וזה בדיוק מה שאין לאחרים !!!!!!
יעקב , נתניה  |  12.11.13
לכל התגובות