אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שופרסל מהמרת על המותג הפרטי צילם: אוראל כהן

בלעדי לכלכליסט

שופרסל מהמרת על המותג הפרטי

רשת הקמעונאות תמכור מאות מוצרים אורגניים תחת המותג הפרטי גרין. במקביל תשיק תת-מותג פרטי נוסף בעל מיצוב פרימיום

19.12.2013, 08:21 | נורית קדוש

שופרסל פועלת להרחיב את המותג הפרטי שלה לתתי־מותגים חדשים: ל"כלכליסט" נודע כי הרשת השיקה לאחרונה מותג פרטי לשוק האורגני הנושא את השם גרין (Green), כמו המתחמים האורגניים שהיא מפעילה בחלק מסניפיה. בחודש האחרון הושקו תחת גרין 34 מוצרים אורגניים, ובשבועות הקרובים בכוונת הרשת להרחיב את המגוון למאות מוצרים אורגניים נוספים.  

קראו עוד בכלכליסט

במקביל, שופרסל מתכוונת להשיק בקרוב מותג פרטי בעל אופי יוקרתי יותר. המותג, שעדיין לא ברור איזה שם יישא, יפעל בקטגוריות שונות. מוצריו יהיו יקרים יותר מהתמחיר הבסיסי הנהוג למותג פרטי, אך עדיין יהיו זולים ממחירי המותגים המובילים בכל קטגוריה.

סניף של שופרסל בחיפה, צילום: ערן יופי כהן סניף של שופרסל בחיפה | צילום: ערן יופי כהן סניף של שופרסל בחיפה, צילום: ערן יופי כהן

המותג הפרטי של שופרסל כולל 2,200 מוצרים שמרוכזים תחת כמה תתי־מותגים: מותגי שופרסל ויש הנחשבים בינוניים מבחינת תמחור ופועלים במקביל באותן קטגוריות (מותג יש כולל כשרויות מחמירות יותר), ומותג בייסיק (לשעבר הקו הלבן) הנחשב זול יותר והושק על ידי הרשת בזמן המחאה החברתית (המותג כולל 20 מוצרים הזולים ב־40%–50% מהמותג המוביל בכל קטגוריה). בכך נתנה שופרסל מענה לדרישה למוצרים זולים יותר והגדילה את שטח המדף של המותג הפרטי שלה לשתי רמות מחירים. השקת קו הפרימיום תיצור מדרגה נוספת, יקרה יותר, במותג הפרטי.

 , צילום: עמית שעל צילום: עמית שעל  , צילום: עמית שעל

בדו"חותיה הכספיים של שופרסל לרבעון השלישי של השנה חשפה שופרסל כי כלל המותגים הפרטיים שלה אחראים לכ־10% ממכירותיה. מכירות הרשת הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב־8.9 מיליארד שקל, כך שהמותג הפרטי אחראי לכ־900 מיליון שקל ממכירות הרשת בתקופה האמורה ומכירותיו מסתכמות בכ־1.2 מיליארד שקל בשנה.

המותג הפרטי בישראל מצוי בשלבים ראשונים ואחרי כמה שנים של צמיחה רשם בשנה החולפת ירידה קלה. על פי נילסן, בעשור האחרון עלה נתח השוק של המותג הפרטי בארץ מ־4.8% מהשוק (מכירות כספיות) ל־ 6.5%מהשוק. נתח השוק הכספי של המותג הפרטי רשם ירידה מתונה יותר מזו שנרשמה בנתח השוק הכמותי, מה שיכול להעיד על התייקרויות במותג הפרטי.

קבוצת שופרסל רכשה ב־2011 מהולי ברונפמן את רשת אורגניק מרקט תמורת 31.3 מיליון שקל. כיום מפעילה הרשת תשע חנויות עצמאיות.

תגיות

תגובה אחת לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
הבעיה של המותג הפרטי היא חוסר אחידות וחוסר יציבות
1- יש מוצרים מצויינים של המותג הפרטי, ואחרים מזעזעים. קשה לבנות כך מותג, כי הלקוח לוקה בחשדנות, ונדרש סופר-מבצע כדי לשכנע אותו להתנסות. על שופרסל לבחור בקפידה את ספקיה ולבצע קבוצות מיקוד כדי לקבל חוות דעת על איכות המוצר טרם השקתו בסניפים. 2- המותג הפרטי לוקה בחוסר יציבות. קרה לא אחת שנתתי צ'אנס למוצר מהמותג הפרטי שלבסוף החליף מוצר ממותגים חזקים מאוד, אך יום בהיר אחד הוא פתאום נעלם מהמדף. זה נכון- אין מוצר שאין לו תחליף. אבל לגרום ללקוח שמשתמש שנים במוצר מסויים לעבור למוצר אחר ואז להעלים לו אותו, זה בזבוז אדיר של משאבים, ועוגמת נפש ללקוח. 3- בשורה התחתונה המותג הפרטי צריך להיות זול יותר. יש מוצרים של המותג הפרטי שמתומחרים באופן דומה (ואפילו גבוה יותר) ממותגים ותיקים. השיטה של שופרסל להקפיץ את המחיר של המוצרים האחרים כדי שמותג הבית יהיה זול יכול לעבוד על מי שקונה רק בשופרסל, אבל מי שקונה חכם ובודק גם רשתות אחרות (בעיקר הקטנות והפרטיות שם המותג הפרטי לא כ"כ חזק) מגלה מיד מה המחיר הריאלי של המוצרים.
דני  |  19.12.13