אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
וול סטריט הופך את הסופרבול הקרוב ליקר בכל הזמנים צילום: בלומברג

וול סטריט הופך את הסופרבול הקרוב ליקר בכל הזמנים

7 שבועות לפני המשחק, הביקוש לכרטיסים נמצא כבר בשיא, שכן עובדי וול סטריט מנסים להשיג מקומות למשחק שיתקיים בניו ג'רזי הסמוכה

19.12.2013, 12:26 | בלומברג

הביקוש לכרטיסים לסופרבול נמצא כבר בשיא, שבעה שבועות לפני המשחק, שכן עובדי וול סטריט מנסים להשיג מקומות למשחק שיתקיים בניו ג'רזי הסמוכה. השוק הזה התפתח אף שליגת הפוטבול (NFL) לא תתחיל להפיץ את הכרטיסים למשחק האליפות, שיתקיים ב-2 בפברואר באצטדיון מטלייף באיסט ראת'רפורד בניו ג'רזי, לפני החודש הבא. לדברי מפיצי הכרטיסים הדבר נובע מהניסיונות של אנשי עסקים בניו יורק לענות לבקשות של הלקוחות שלהם.

קראו עוד בכלכליסט

אצטדיון מטלייף. יהיה מלא, צלום: איי פי אצטדיון מטלייף. יהיה מלא | צלום: איי פי אצטדיון מטלייף. יהיה מלא, צלום: איי פי

"הרבה לקוחות מתקשרים אלינו ואומרים 'אין לנו את הכרטיסים, אבל אנחנו מתכננים לקבל ואיננו יכולים להגיד ללקוחות שאין לנו, בייחוד בוול סטריט", סיפר ג'ייסון ברגר, מנכ"ל סוכנות הכרטיסים הניו יורקית All Shows ונשיא ההתאחדות הארצית של מפיצי כרטיסים.

בפריימספורט (PrimeSport), חברת נסיעות וכרטיסים שעובדת בשייתוף עם 16 קבוצות ב-NFL, המכירות לסופרבול עלו ב-31% בהשוואה לשנה שעברה, מסר נשיא החברה סם סוני. מחירי הסופרבול באתר של החברה נעים מ-2,252.50 דולר למושבים מאחורי האנד זון בשורות הגבוהות (highest tier) ועד ל-10,625 דולר למנויים העונתיים (club level).

"המחירים גבוהים בין 15%-20% ממשחקי הסופרבול הקודמים", סוני אומר. "העלייה הזו משקפת את הביקוש ואת עלויות הרכישה מה-NFL, שעלו". המקורות של המפיצים לכרטיסים כוללים ספונסרים, שבחוזים שלהם מצוין במפורש כי יהיו זכאים לכרטיסים לסופרבול, מחזיקי מנויים עונתיים והקצאות לשחקנים, כך הם מבטיחים גישה לכרטיסים עוד לפני שהם עומדים למכירה.

התפוסה של אצטדיון מטלייף בעונה הרגילה עומדת על 82,500 מושבים, כך שיהיו כמה אלפי מושבים פחות זמינים לתקשורת, למצלמות ולאבטחה. השווי הנקוב של כרטיסים למשחק נע בין 500 דולר ל-2,600 דולר. במשחק של שנה שעברה בניו אורלינס, הכרטיסים למושבי הפרמיום, נמכרו תמורת 1,250 דולר.

מפיצת הכרטיסים סטבהאב (Stubhub) העלתה השבוע למכירה 1,481 כרטיסים. המחיר הזול ביותר למושבים הגבוהים מאחורי האנד זון בשורה "שעוד לא נקבעה" עמד על 3,183.60 דולר. באתר Razorgator.com מציעים כרטיסים למכירה במחירים 2,241-12,351 דולר.

מכירת הכרטיסים הזו תימשך עד בעיטת הפתיחה בשעה שש ועשרים בערב. המחיר עבור הזכות לראות את ליגת הספורט הפופולרית ביותר בארה"ב קובעת מי תהיה האלופה שלה משתנה בהתאם לקבוצות המשחקות. השנה, מזג האוויר יהווה גם כן גורם מכריע, מכיוון שזה יהיה משחק הסופרבול הראשון שייערך באצטדיון פתוח בעיר שמאופיינת במזג אוויר קר.

"זה מאד תנודתי, בהתחלה אנשים מוכרים עוד לפני שיש להם כרטיסים והספקולציות שולטות, אך ברגע שהמלאי מגיע לשוק, המחירים נעים לכל הכיוונים", אומר כריס מטקוביץ', סגן נשיא לענייני מידע ותקשורת ב-TiqIQ, שמאחדת מוכרים נוספים בשוק המשני. "הסופרבול יותר מכל אירוע ספורט אחר מזכיר את הבורסה".

חלק מהמפיצים שאין להם עדיין הסכמים להשגת כרטיסים, ימכרו אותם בכל זאת על בסיס הספקולציות שיצליחו לרכוש אותם במחיר נמוך יותר כשיעמדו למכירה. אולם סוני מזהיר כי ההתנהלות הזו יוצרת קשיים.

"זהו עסק מסוכן", הסביר. "לאורך השנים היו כמה מצבים פגיעים בחלק משוקי החליפין העולמיים יותר, שבהם הרשו לאנשים לרשום מלאי שלא היה ברשותם שרצו לראות אם השוק יעמוד במחירים שהם מעריכים".

Razorgator.com שבסיסו בקליפורניה, עוקב אחר פעילות המפיצים לאורך השנה כדי להבטיח את המהימנות שלהם, הסביר המנכ"ל נימה מואיידי. "בסופו של יום, אנחנו בסיכון מכיוון שאנחנו ערבים להזמנה מרגע שהיא מאושרת", פירט. "כל עוד אנחנו חשים בטוחים לגבי המפיצים שמציעים כרטיסים באתר שלנו, אז לא מדובר בסיפור גדול".

כל אחת מהקבוצות שישחקו בסופרבול תקבל 17.5% מהכרטיסים להפצה, ה-NFL ישמור 25.2%, ואילו הג'איינטס והג'טס - שמשחקות באופן קבוע באצטדיון ונחשבות למארחות של האירוע - יקבלו 6.2%. שאר 28 הקבוצות בליגה חלקו ביניהן את 33.6% שנותרו, כלומר 1.2% לכל קבוצה.

האנשים שקונים כבר עכשיו כרטיסים בשוק המשני, קרוב לוודאי שאינם משיגים עסקה טובה, מזהיר מטקוביץ'. זאת מכיוון שהמפיצים ככל הנראה ישיגו את הכרטיסים במחירים נמוכים יותר ככל שמועד המשחק מתקרב.

"זה לא סתם ניחוש פרוע", הוא אומר. "אם שתי קבוצות גדולות יעפילו לסופרבול, נגיד דאלאס וניו אורלינס או דנבר, הם יגיעו עם אוהדים שיהיו מוכנים לשלם סכומים גבוהים של כסף, ואז המפיצים יתחילו להפסיד. אבל קרוב לוודאי שלא נקבל סופרבול ענק כזה".

המחיר הנקוב הממוצע לסופרבול של העונה שעברה, שבו גברה הבולטימור רייבנס על סן פרנסיסקו פורטיניינרס בתוצאה 34-31, עמד על 2,199 דולר. לעמות זאת, לפני שנתיים שיחקו הגרין ביי פאקרס נגד הפיטסבורג סטילרס, במשחק שהפגיש בין שתיים מהקבוצות המפורסמות הליגה, המחיר הממוצע למשחק הזה שהתקיים בדאלאס היה גבוה ב-66% ועמד על 3,650 דולר.

נותרו עוד שני משחקים לעונה הרגילה, ובשלב זה הברונקוס הם הפייבוריטים לעלות מהליגה האמריקאית (American Football Conference), עם סיכוי של 1-2 לפי סוכנות ההימורים לאס וגאס הוטל סופרבוק. ב-NFC סיאטל סיהוקס, שלה מאגר אוהדים קטן יותר, נחשבת כבעלת הסיכויים הגבוהים ביותר לזכות, שעומדים על 5-8.

מרבית השינויים במחירים מתרחשים לאחר שנקבעת זהות המשתתפות, אומר מטקוביץ'. לדבריו, לרוב הם יורדים מעט שבוע לאחר מכן, ובשבוע המשחק חווים ירידה קלה נוספת. "תלוי בקבוצות ובמזג האוויר, אבל קרוב לוודאי שבשלב מסוים המחירים ינועו בסביבות 2,000-2,500 דולר", הוסיף.

לפי החישובים של ברגר, ב-14 השנים האחרונות סופות קרח השפיעו על שני משחקי סופרבול, באצטדיון של דאלאס, בעל התקרה הניתנת להזזה ב-2011 ובג'ורג'יה דום באטלנטה ב-2000. "המחירים ירדו בצורה משמעותית", הוא אומר. ללא קשר לקבוצות שבסופו של דבר ישחקו, הביקוש מצד השוק של ניו יורק "בהחלט" יגרום למחיר הממוצע לטפס לשיא של כל הזמנים, מעריך סוני.

תגיות