אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הטריק של פייסבוק: מבטלת את פרסומת הפיד בקטן - כדי להחזירן בענק

הטריק של פייסבוק: מבטלת את פרסומת הפיד בקטן - כדי להחזירן בענק

הרשת החברתית הודיעה כי באפריל הקרוב תבטל את הקישורים הממומנים, שהם פרסומות שמתבססות על לייקים ופעילות גולשים. ואולם, מעתה המידע שנאסף עליכם ישולב בכל פרסומות פייסבוק האחרות

13.01.2014, 14:49 | עומר כביר
פייסבוק תפסיק להציע את שירות הפרסום השנוי במחלוקת Sponserd Stories (סיפורים ממומנים) החל מה-9 באפריל, אך לא תעלים את יכולותיו - אלא תרחיב את השימוש בהן ותשלבן בכל הפרסומות ברשת החברתית. כך הודיעה החברה בסוף השבוע.

קראו עוד בכלכליסט

הסיפורים הממומנים הם משירותי הפרסום המקוממים שפייסבוק יצרה בשנים האחרונות; במסגרתם, הוצגו בפיד של המשתמש פוסט או קישורים לעמודים מסחריים, בהתאם לפעולות שביצעו חבריו, למשל ביצוע לייק לפוסט או עמוד או צ'ק אין בבית עסק. נוהג זה עורר ביקורת רבה מצד ארגונים להגנת הפרטיות, שטענו שמדובר בהפרה בוטה של פרטיות המשתמשים. הלייקים של המשתמש, כמו גם ציוני מיקומו, זמינים לצפייה עבור חבריו - אלא אם הגדיר המשתמש אחרת.

הפוסטים הממומנים יחזרו בדמות פרסומות חדשות הפוסטים הממומנים יחזרו בדמות פרסומות חדשות הפוסטים הממומנים יחזרו בדמות פרסומות חדשות

ב-2011 הוביל השירות להגשת תביעה ייצוגית נגד החברה, במסגרתה טענו התובעים שפרסום הלייקים וההתנהגות המקוונת שלהם מהווה הפרה של זכויותיהם. תביעה זו נסגרה באוגוסט שעבר בעסקת טיעון, במסגרתה שילמה החברה פיצויים בסך 20 מיליון דולר (בערך שני סנט למשתמש) והתחייבה לספק למשתמשים שליטה רחבה יותר באופן שבו התכנים שלהם משותפים. במסגרת התביעה נחשף, לפי מסמכים שהוגשו לבית המשפט, שבין ינואר 2011 לאוגוסט 2012 ייצרו הסיפורים הממונים בעבור פייסבוק הכנסות בסך 234 מיליון דולר.

ירידה לצורך עלייה - בחדירה לפרטיות

כעת הודיעה פייסבוק על סגירת השירות. ואולם, בניגוד לרושם שנוצר מההודעה הראשונה ומפרסומים בכלי התקשורת, היכולות שעומדות בבסיסו לא צפויות להיעלם מהרשת החברתית. “מפרסמים לא יוכלו עוד לרכוש סיפורים ממומנים בנפרד", נכתב בהודעה שפרסמה החברה. “במקום זאת, ההקשר החברתי – סיפורים על פעולות חברתיות שהחברים שלך ביצעו, כמו לייק לעמוד או צ'ק אין במסעדה – יכולים להופיע עתה לצד כל המודעות שמוצגות לחברים בפייסבוק".

כלומר, בניגוד לרושם הראשוני שלפיו החברה מבטלת תכונת פרסום פולשנית ומפירת פרטיות, פייסבוק למעשה מרחיבה את יכולותיה והופכת אותה לחלק אינטגרלי מכל פרסומת שמוצגת בה. “מה המשמעות לאנשים בפייסבוק?” שאלה החברה, והשיבה: “כמקודם, את יכולה לשלוט במי רואה את הפוסטים שלך בפייסבוק, האם הם מופיעים בניוזפיד, ליד פרסומות או במקום אחר בפייסבוק. ניתן לבקר ב-Activity Log, לראות סיפורים על הפעולות החברתיות שלך, לשנות את הקהל שנחשף אליהן, לבצע אנלייק או למחוק תוכן. בנוסף, אפשר לגשת להגדרות Ads and Friends ולהגביל את הציוות של פעולות חברתיות עם פרסומות המוצגות לחברים”.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות