אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חילופי משמרות: פיסקר פשטה רגל, וחברה סינית השתלטה עליה צילום: shutterstock

חילופי משמרות: פיסקר פשטה רגל, וחברה סינית השתלטה עליה

קבוצת וואנשיאנג זכתה במכירה הפומבית לנכסיה של יצרנית רכב הספורט ההיברידי מארה"ב; לפי הערכות, הסינים הציעו 149 מיליון דולר

15.02.2014, 14:56 | שירות כלכליסט

קבוצת וואנשיאנג - יצרנית החלפים לרכב הגדולה בסין - זכתה במכירה פומבית לנכסיה של פיסקר (Fisker Automative), יצרנית רכב הספורט ההיברידי ה"קארמה", שפשטה את הרגל - כך הודיעה פיסקר.

קראו עוד בכלכליסט

על פי ההערכות, הציעה וואנשיאנג 149.2 מיליון דולר, 126.2 מיליון דולר מתוכם במזומן, 8 מיליון דולר בחובות שתיקח על עצמה והשאר במניות של חברה שותפה של פיסקר שתבחר וונשיאנג.

 , צילום: בלובמרג צילום: בלובמרג  , צילום: בלובמרג

תוצאות המכירה יוצגו בפני בית המשפט לפשיטות רגל בארה"ב ביום שלישי כדי לקבל את אישורו של השופט קווין גרוס.

וואנשיאנג גברה על חברה בבעלותו של המיליארדר מהונג קונג, ריצ'ארד לי, שמשקיע בפיסקר, אמרו שני מקורות הקרובים לעניין. המכירה הפומבית החלה אתמול (ו') וכללה 19 סבבי מכירות, מסרה פיסקר.

פיסקר, היושבת בקליפורניה נוסדה על-ידי הנריק פיסקר, מהנדס לשעבר ב-BMW. ייצור הרכבים האלגנטיים שלה נתקל בקשיים בשל חריגות תקציביות ובעיות טכניות, וב-2012 עצרה החברה את הייצור כדי לחסוך בעלויות.

וונשיאנג עומלת על בניית נוכחות ייצור בארה"ב, ובשנה שעברה התירה לה ממשלת ארה"ב לרכוש את נכסיה של החברה שייצרה את המצברים עבור פיסקר, A123 Systems - גם כאן בשל פשיטת רגל של החברה.

שתי החברות מומנו חלקית על-ידי הלוואות מטעם ממשלת ארה"ב והן היו אמורות לפתח את תחום הטכנולוגיה הנקיה. וונשיאנג גברה על מאמצי לוביסטים לבלום את רכישת שתי החברות וטכנולוגיה שמומנה מכספי משלמי המסים האמריקאים.

תגיות