אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכרז הליסינג של צה"ל: פחות סמ"ק, פחות צריכת דלק צילום: עמית שעל

בלעדי לכלכליסט

מכרז הליסינג של צה"ל: פחות סמ"ק, פחות צריכת דלק

המכרז הצה"לי, שנכנס לישורת האחרונה, יכלול כ-5,500 כלי רכב בעלי מנועים בנפח של 1,600-1,190 סמ"ק; בצבא אף בוחנים להכניס לשירות כלי רכב ידניים. מדובר צה"ל נמסר: "עבודת המטה בנושא מכרז הליסינג טרם הסתיימה"

27.02.2014, 17:33 | תומר הדר

מכרז הליסינג הצה"לי נמצא בישורת האחרונה לפני פרסום, אך תנאיו הסופיים מתחילים להתגבש. ל"כלכליסט" נודע כי לאחרונה הוחלט במערכת הביטחון להוריד את נפח המנוע הנדרש לכניסה למכרז אל מתחת לנפח נקוב של 1,200 סמ"ק - מה שהופך את המכוניות שישתתפו במכרז הקרוב למכוניות הליסינג בעלות המנועים הקטנים ביותר שנבחרו עד כה על ידי צה"ל.

קראו עוד בכלכליסט

במכרז הליסינג הקודם, שמכוניותיו עדיין נוסעות בכבישי הארץ, חולקו כלי הרכב לשתי קטגוריות: בעלי מנועי 1,290 עד 1,500 סמ"ק ובעלי מנועי 1,330 עד 1,600 סמ"ק. כעת מסתמן שכלי הרכב שישתתפו במכרז יצוידו במנועים בנפח של 1,190 סמ"ק עד 1,600 סמ"ק.

פז פז'ו 301. הייתה עלולה להיפסל בגלל סמ"קים בודדים פז

הסיבה העיקרית לקביעת התנאים החדשים היא חדירתם של מספר דגמי מכוניות משפחתיות לאחרונה, המצוידים במנועים שקטנים מ-1,200 סמ"ק בסמ"קים ספורים. כך, לדוגמה, מיצובישי אטראז' מצוידת במנוע בנפח 1,193 סמ"ק ואילו פז'ו 301 מצוידת במנוע בנפח 1,199 סמ"ק. שני כלי הרכב אף היו עלולים להיפסל עד כה מהשתתפות במכרז בגלל סמ"קים בודדים.

כפי שנחשף לראשונה ב"כלכליסט", מכרז הליסינג הצה"לי אמור להתפרסם בחודשים הקרובים ויכלול כ-5,500 מכוניות. השנה יושם עיקר הדגש על צריכת דלק נמוכה, ובין השאר נבחנת בצה"ל גם האפשרות להכניס לשירות כלי רכב ידניים. עוד מסתמן כי כלי הרכב שישתתפו במכרז יחויבו להיות בעלי מנועים שדרגת הזיהום שלהם היא פחות משמונה (מתוך 15 דרגות קיימות). כלי הרכב עצמם צפויים להיות מצוידים בארבע כריות אוויר או יותר ובמערכת למניעת נעילת גלגלים (ABS), הקיימת כיום בכל מקרה במכוניות המשווקות בישראל.

עוד נודע ל"כלכליסט" כי לעת עתה מסתמן שנפח תא המטען המינימלי לכלי הרכב המשתתפים צפוי להיות 280 ליטר ומעלה, ואילו האורך צפוי להיות 4.2 עד 4.5 מטרים.

מדובר צה"ל נמסר: "עבודת המטה בנושא מכרז הליסינג טרם הסתיימה, ולפיכך לא ניתן לפרט בשלב זה את מאפייני המכרז"

תגיות

17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

17.
מה השימוש של רכב לאנשי קבע? נסיעה הביתה-בסיס, או משפחה?
למה המדינה צריכה לשלם לאנשי הקבע על רכב ,("לכל המשפחה"), הרכב צריך לשמש אותם לעבודתם, ולא לחייהם הפרטיים, (למרות שאני לא מבין בכלל למה צריך לממן רכב לאנשי קבע כ"כ רבים), אם כבר רכב , אז רכב קטנטן,עם גיר ידני, שלא עולה הרבה,(במיוחד כאשר קונים הרבה מהם בליסינג) זולל מעט דלק, ולא אמור לשרת המשפחה(שגם ככה אם איש קבע רוצה לקנות יכול עם הטבות רבות.) , אנשי קבע נהנים מהטבות רבות מאוד(שרק הם כעובדי מדינה זוכים להם).,ולא יקרה כלום, אם יצמצמו את מס' כלי הרכב, שהם מקבלים. לכן גם התקציב של מס' הבטחון גדל והולך כל הזמן(כמובן ע"ח משלם המיסים), והכסף שנועד לרווחת הציבור, הולך לצבא, על הרבה מאוד דברים שהצבא יכול לקצץ בהם, והם ממש לא נחוצים. קיצוץ שכזה יחסוך במיליוני שקלים מידי שנה בתקציב,רכב, דלק, תחזוקה, כו"א נוסף. ועו'ד. הגיע הזמן שגם האוצר לא יוותר לצבא, ויתחיל להציג תכניות צמצום משמעותיות, (כמו שהוא עושה לציבור, שסובלים ממנו)
קבעונים  |  01.03.14
16.
די להכפיש את אנשי הקבע
נמאס מהתגובות הבוטות נגד אנשי הקבע. די!!! הפכתם אותנו לאוייבי הציבור, לגנבים, לבטלנים ועוד ערמות של שקרים. אנחנו עובדים קשה. בכל מקום יש טובים יותר או פחות גם בעבודה שלכם. אם התנאים היו כל כך טובים היינו מצליחים להשאיר אנשים יותר טובים וזה לא המצב. אין שעות נוספות, אין משרה נוספת, אין לימודים על חשבונך שלא בתוכנית מאושרת, אין עסקים פרטיים, אין איגוד או וועד, אין שביתות ואין להתראיין בטלויזיה. אגדות היציאה לפנסיה בגיל 40 הן שקר כבר הרבה זמן. רק הלוחמים יוצאים בגיל 45 - רוצים מג"ד חי"ר בן 50?!?! תיהיו מציאותיים. האנשים שאתם יוצאים כנגדם מפקדים על הילדים שלכם תוך כדי שהם נפרדים מהילדים הפרטיים שלהם (גם בשבתות וחגים) - תעזרו להם להצליח. הילדים שלכם לא מציאה גדולה... רכבי היונדאי והקיה ה"מפוארים והמפנקים" "שלנו" מתפרקים תחת הנהיגה של ילדכם בן השמונה עשרה אותו גידלתם באהבה. אחוז ניכר מהנסיעות ברכבים הצמודים נעשה על ידי נהגים צבאיים למשימות צבאיות שכלל לא קשורות באיש הקבע שמחזיק ברכב. שאר הנסיעות הן לתפקיד והביתה. גם עלינו חלות מגבלות דלק, ואנחנו משלמים מס. אין לנו יכולת לבחור את סוג הרכב, וגם לא יכולים להוסיף מכיסנו כדי להתאים את הרכב למשפחה - ולכן קונים גם רכב משפחתי פרטי בנוסף המתאים בגודל (רס"ן עם 4 ילדים יקבל את אותה קיה ריאו עם 5 מקומות...) כמו גם העובדה שבבית רק לנו מותר לנהוג (לבת הזוג אסור אלא אם אני לידה). קחו בחשבון שרכב זול, מנוע קטן, ריבוי נהגים, והמון קילומטרים עולים בבלאי אדיר - שעולה יותר כסף ממה שחסכת במחיר הבסיס של הרכב. האגדה שרכב עם מנוע גדול בזבזני לעומת מנוע קטן גם לא נכונה - רכב קטן ועמוס בכביש בינעירוני אוכל יותר דלק מרכב עם מנוע גדול יותר - וגם הבלאי קטן יותר.
אבי , חיפה  |  28.02.14
לכל התגובות