אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צה"ל רוצה לספק לקצינים מכוניות בעלות גיר ידני

צה"ל רוצה לספק לקצינים מכוניות בעלות גיר ידני

ל"כלכליסט" נודע שבצבא פועלים לקדם את המהלך כבר במכרז הרכב הקרוב, במטרה לצמצם את הוצאות הדלק

08.01.2014, 08:30 | תומר הדר

צה"ל בוחן את האפשרות לכלול רכבים בעלי תיבת הילוכים ידנית במכרז הליסינג הצבאי שצפוי להתפרסם בשבועות הקרובים. כך נודע ל"כלכליסט".

קראו עוד בכלכליסט

מצמצמים את הוצאות הדלק, צילום: shutterstock מצמצמים את הוצאות הדלק | צילום: shutterstock מצמצמים את הוצאות הדלק, צילום: shutterstock

לדברי גורמים העוסקים באפיון המכרז, המעבר לרכבים ידניים נועד להביא לחיסכון שבמערכת הצבאית מוערך ב־15% מצריכת הדלק הכוללת של צי הליסינג של צה"ל. הנושא נבחן גם מול ספקים בענף הליסינג, מכיוון שמכוניות ידניות הן עדיין פחות נפוצות ממכוניות אוטומטיות ולכן נחשבות קשות למכירה עם תום תקופת החכירה.

רכבים ידניים כמעט אינם קיימים כיום כלל בצי רכבי הליסינג של צה"ל. למעשה, רוב הדגמים המצוים כיום בידי הצבא כגון מאזדה 2 סדאן ושברולט סוניק סדאן כלל אינם מוצעים בגרסה ידנית.

כפי שנחשף ב"כלכליסט", המכרז עצמו יכלול 4,000 מכוניות בשלב הראשון ו־2,000 מכוניות שיסופקו בהמשך לקצינים בדרגת רב־סרן וסגן אלוף. הרכבים עצמם צפויים להיות ברובם מדגמים משפחתיים קטנים כגון שברולט סוניק סדאן.

במכרז הנוכחי יכלול הצבא לראשונה גם מרכיב שיבחן את צריכת הדלק של כל דגם שיוצע על ידי חברות הליסינג. מבחינת הצבא, לשימוש ברכב ידני יש יתרון נוסף: רכבים אלה עולים פחות ממקביליהם האוטומטיים. הודות לכך יופחתו עלויות שווי השימוש שישלמו מחזיקי הרכבים.

בשנים האחרונות גברה בישראל הפופולריות של רכבים בעלי תיבת הילוכים ידנית, בעיקר בגזרת המכוניות הקטנות. בעקבות זאת הוצגו בארץ כמה דגמים משפחתיים בעלי תיבות הילוכים ידניות ובהם מיצובישי אטראז', פיז'ו 301 וסקודה ראפיד.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
ל-2 אין לך שום מושג על מה שאתה כותב
באירופה רוב המכוניות שנמכרות הם עם גיר ידני. גיר ידני זול ואמין הרבה יותר מגיר אוטומטי הוא חסכוני יותר בדלק ומוציא ביצועים טובים יותר מהמנוע .ואם בכל זאת יש לו תקלה התיקון בגיר ידני הרבה יותר זול ופשוט. בארץ אנשים פשוט עצלנים לא אוהבים לנהוג וכנראה שלא אכפת להם להתפשר בביצועים וצריכת דלק. האמירה כאילו גיר אוטומטי מחזיק תמיד מעל 350000 ק"מ היא קשקוש גמור שממש אין לו קשר למציאות. לפעמים הוא מחזיק ולפעמים לא, תלוי בדגם במזל ובסגנון הנהיגה. כנ"ל לגבי גיר ידני ולמעשה כמעט כל חלק ברכב.
איש  |  27.02.14
6.
צמצום הוצאות צי הרכב הלבן של צהל
ראשית, גילוי נאות, אני גמלאי צהל, כלומר "הייתי שם...." ---------------------------------------- מספר הערות על המצב: 1. כדי לחסוך 35% מהוצאות הדלק [האדירות] של צהל, פשוט צריך לחתוך את כמויות הרכב הלבן ב-.... 35%. צריך להתבונן ולבחון בעיתונאות חוקרת, מה היה גודלו של צי הרכב הצהלי יום לפני שנכנס דן חלוץ לתפקידו כרמטכל. זה בדיוק היעד לגודלו של צי הרכב הצהלי ב-2014. לא כולם טייסים, ואין הצדקה בימים כלכליים אלו לשפע כלי הרכב הלבן בצהל. מדובר פשוט בפרדיגמה שאף אחד לא רוצה לגעת בה. 2. בנוסף למעבר המבורך, כלכלית, טכנית ותחזוקתית לגיר ידני, ניתן לחשוב על מעבר לרכבת ישראל, אגד, דן, קווים, מטרופולין ועוד. זה צו השעה. 3. כל, אבל כל יבואן ישראלי שיקבל הזמנה של מעל 500 יח רכב, יביא אותן מידית לישראל עם גיר ידני. אין מכוניות קטנות בחו"ל שאינן מציעות גיר ידני סטנדרטי כאפשרות ראשונה. ------------------------- כל תגובה , הערה, והארה עניינית תתקבלנה בברכה,
יוסי מ-חיפה  |  08.01.14
5.
מעניין מתי צהל יגלה שיש רכבים היברידיים שחוסכים בדלק ...
צהל קצת מאותגר טכנולוגית לא מעודכן שיש רכבים היבריד, חלקם אפילו בקבוצת מחיר מתחת ל 120,000 מחירון (כמובן שעבור 1000+ רכבים לא תשלם מחירון, אלה 25% פחות), ויתנו לו צריכת דלק פי 2 ממה שיש להם כיום. אבל צהל כמו צהל יתייעל רק בעוד 10+ שנים יגלה את הדבר... ואז - ווואו. הצלחנו לחסוך מיליארד שקל על דלק, אבל הוצאנו 2 מיליארד על ערגליות ותות ופנסיות מנופחות (סליחה...פנסיות מופרזות מאוד לאנשים צעירים באמצע הקרייריה שמתחילים חדשה מיד אחרי קבלת הפנסייה).
רק אני  |  08.01.14
לכל התגובות