הכנסות סלקום ירדו ב-14% ברבעון הרביעי של 2013 ל-1.21 מיליארד שקל
את שנת 2013 כולה סיימה החברה עם ירידה של 17% בהכנסות ל-4.9 מיליארד שקל. החברה לא תחלק דיבידנד
קראו עוד בכלכליסט
עיקר הירידה בהכנסות סלקום נבעה לירידה בהכנסות משירותים, על רקע התחרות בענף, בהיקף של 8.3% ברבעון הרביעי לעומת הרבעון המקביל ל-977 מיליון שקל. בנוסף, ירדו ההכנסות מציוד ב-32% לעומת הרבעון המקביל ל-232 מיליון שקל.
את שנת 2013 כולה סיימה החברה עם ירידה של 17% בהכנסות ל-4.9 מיליארד שקל. הרווח הנקי ב-2013 ירד ב-45.8% ל-288 מיליון שקל. הרווח הנקי מנוכה המס, ההפחתות והמחיקות (EBITDA) ירד ב-23.8% ל-1.34 מיליארד שקל. בשנת 2013 כולה ירדו ההכנסות מציוד ב-30.5% ל-942 מיליון שקל ואילו ההכנסות משירותים ירדו ב-13% ל-3.99 מיליארד שקל.
נקודה מעניינת נוספת שעלתה מדו"חות החברה היא התשלום הממוצע המתקבל מלקוח (ARPU) שממשיך לרדת והסתכם ברבעון הרביעי ב-78.7 שקלים לעומת 79.6 שקלים ברבעון השלישי ו82.4 שקלים ברבעון המקביל, עדות לתחרות הקשה בענף התקשורת.
מספר המנויים של החברה הסתכם בסוף 2013 ב-3.09 מיליון איש כאשר במהלך הרבעון הרביעי החברה נפרדה מ-64 אלף מנויים ששילמו מראש על שירותי החברה (pre-paid), כתוצאה משינוי בצורה שבה החברה מחשבת את מספר מנוייה. במהלך 2013 כולה איבדה החברה 43 אלף מינויים, בלי מנויי הפרה=פייד, כאשר ברבעון הרביעי מספר המנויים של החברה לא השתנה ביחס לרבעון השלישי. שיעור הנטישה של מנויי החברה עמד על 36.8% ב-2013 לעומת 31.5% בשנת 2012, כאשר שיעור הנטישה ברבעון הרביעי הסתכם ב-9.9% לעומת 8.7% ברבעון המקביל.
2 תגובות לכתיבת תגובה