אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חלומו של כל עו"ד: עיריית פ"ת שילמה 150 מיליון שקל על ייעוץ משפטי

חלומו של כל עו"ד: עיריית פ"ת שילמה 150 מיליון שקל על ייעוץ משפטי

מאז 1999 שימש משרד פריש שפרבר ושות' כיועץ משפטי לעיריית פתח תקווה. כעת, כשראש העירייה החדש איציק ברוורמן החליט על מכרז חדש, נחשף שכר הטרחה: 14 מיליון שקל אשתקד, כ־150 מיליון שקל במצטבר

25.03.2014, 07:10 | ענת רואה

משרדי עורכי הדין הגדולים בוודאי ישמחו לקרוא את הידיעה הזו: ראש עיריית פתח תקווה הנכנס איציק ברוורמן החליט לסיים ביוני הקרוב התקשרות של כ־15 שנה בין העירייה למשרד עורכי הדין פריש שפרבר ושות' שהעניק שירותים משפטיים לעירייה. ברוורמן מתכוון לפרסם מכרז שיפצל את העבודה בין כמה משרדי עורכי דין, כשכל אחד מהם יקבל נתח מהעבודה המשפטית.

קראו עוד בכלכליסט

ל"כלכליסט" נודע מפי גורמים בכירים בעירייה ששכר הטרחה השנתי של המשרד הסתכם בכ־14 מיליון שקל (נכון ל־2013) ושכר הטרחה המצטבר שגבה המשרד מוערך ב־150 מיליון שקל. בימים האחרונים שיגר ראש העירייה מכתב לפריש שפרבר ושות' והודיע על סיום ההתקשרות, שלדברי גורמים בעירייה נעשתה ללא מכרז והוארכה מדי שנה על בסיס הסכם שנחתם ב־1999 ולאחר מכן ב־2003.

עוה"ד שרה פריש (מימין) ואהרון שפרבר. סיפקו שירותים משפטיים לעירייה במשך 15 שנה עוה"ד שרה פריש (מימין) ואהרון שפרבר. סיפקו שירותים משפטיים לעירייה במשך 15 שנה עוה"ד שרה פריש (מימין) ואהרון שפרבר. סיפקו שירותים משפטיים לעירייה במשך 15 שנה

לפצל את הייעוץ

עו"ד שרה פריש, שכיהנה במשך 14 שנה כשופטת בית משפט השלום בפתח תקווה ופרשה ב־1995, ועו"ד אהרון שפרבר הקימו את המשרד שמונה כעת 21 עורכי דין, ועיריית פתח תקווה נחשבת לאחד הלקוחות הגדולים שלו.

איציק ברוורמן, ראש עיריית פתח תקוה , צילום: שאול גולן איציק ברוורמן, ראש עיריית פתח תקוה | צילום: שאול גולן איציק ברוורמן, ראש עיריית פתח תקוה , צילום: שאול גולן

נכון להיום, תלויות ועומדות נגד העירייה תביעות כספיות בהיקף של כ־4.5 מיליארד שקל, מתוכן תביעות נגד הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בכ־2 מיליארד שקל, ובנוסף, תלויות ועומדות נגד העירייה כ־1,000 תביעות שאינן כספיות, מינהליות ותביעות הצהרתיות. כמו כן, מתנהלות מאות תביעות שהגישה העירייה נגד חברות, גופים או יחידים בהיקף מאות מיליוני שקלים.

ראש העירייה הורה לקיים מכרז לבחירת יועצים משפטיים והודיע שאין בכוונתו למנוע מפריש שפרבר ושות' להשתתף בו, אך דרש לעמוד על קיום כללי מינהל תקין בבחירת יועצים משפטיים, במיוחד לאור היקף שכר הטרחה. ברוורמן החליט לתת עדיפות להתקשרות עם כמה משרדים, בחלוקה להתמחויות כמו תביעות ייצוגיות, תכנון ובנייה, דיני עבודה ותיקי הוצאה לפועל, שירוכזו בידי כמה משרדים קטנים ובינוניים.

לפי ההסכם בין המשרד לעירייה שנחתם ב־2003, שכר הטרחה עבור ליווי, ייעוץ וחיווי דעת לוועדה לתכנון ובנייה יחושב לפי שעות עבודה ובתעריף של 90 דולר לשעה בתוספת מע"מ. על חוות דעת שאינן קשורות לתכנון ובנייה, הוסכם שהשכר יהיה 1,000 דולר לחוות דעת, לפני מע"מ. על טיפול בתיקים נקבע שעל כל תביעה שסכומה עד מיליון שקל, ישולמו 6,000 דולר ומע"מ, ובתביעות גדולות מסכום זה תשלם העירייה 10,000 דולר ומע"מ לכל תיק. בכל יתר התיקים כמו עתירות מינהליות, נקבע ששכר הטרחה לא

יפחת מ־6,000 דולר ולא יעלה על 10,000 דולר, לפי מורכבות התיק. השכר על טיפול בערעור נקבע על 3,000 דולר.

ההתקשרות הורחבה

בהסכם נכתב שהוא יהיה בתוקף לשנה ויתחדש בכל פעם, אלא אם אחד הצדדים יודיע 90 יום מראש על רצונו שלא לחדשו. עם תום ההסכם חייב המשרד לסיים את הטיפול בכל התיקים שאצלו. ב־2005 נחתם הסכם נוסף בין המשרד לעירייה להרחבת השירותים כדי להכליל בו גם שירותים לגביית חובות המגיעים לעירייה בהליכים משפטיים. לפי הסכם זה, חובות עד רבע מיליון שקל, יקבל המשרד 10% מהסכום כשכר טרחה; על חובות שמעל רבע מיליון ועד חצי מיליון שקל – שכר הטרחה יהיה 8% מתוך הגבייה בפועל; ועל חובות שמעל חצי מיליון שקל – 5% שכר טרחה מתוך הגבייה בפועל.

ממשרד פריש שפרבר ושות' נמסר בתגובה לידיעה: "משרדנו מייצג את עיריית פתח תקווה מזה 18.5 שנים, לאורך כהונתם של ארבעה ראשי עיר. הודות לטיפול המשפטי המקצועי, זכתה עיריית פתח תקווה בהישגים משפטיים נכבדים ואף חסרי תקדים בכל הערכאות המשפטיות ולחסכון של מאות מליוני שקלים לקופת העירייה. מדובר במאות תיקים מורכבים מדי שנה העוסקים במגוון תחומים, עליהם שוקד צוות של כ-20 עורכי דין במשרדנו. כיום תלויות ועמדות כנגד העירייה תביעות בסך כולל של 4.5 מיליארד שקלים (פי 3 מתקציבה השנתי של העירייה) המטופלות על ידינו. רק בשלוש השנים האחרונות דחה משרדנו תביעות כספיות כנגד העירייה בסכום כולל של כ 360 מיליון שקל וכן הכניס לקופת העירייה במסגרת תביעות שהוגשו בשמה סכום כולל של כ- 130 מיליון שקל. דהיינו, רק בשלוש השנים האחרונות השיא משרדנו לעירייה חסכון כספי של כמעט 500 מיליון שקל, וזאת מבלי להביא בחשבון מאות הליכים שאינם ממוניים, אולם הם בעלי השלכה ציבורית רחבה ביותר. התשלום בגין אלפי שעות העבודה המושקעות ע"י עשרות עוה"ד במשרדנו הינו סביר בהחלט ואף נמוך מהתעריפים המקובלים במשרדים בסדר גודל דומה למשרדנו".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



112 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

112.
החלטה מטופשת !
רבותיי הזמן ידבר בעד עצמו וההחלטה הלא מקצועית של ראש העיר נרגיש אותה בעתיד .כן אנחנו תושבי פ"ת .ברור שזאת החלטה פוליטית ולא מיקצועית יש מי שמושך בחוטים בעירייה רק לא בחוטים הנכונים .המשרד הזה הוא עם עורכי דין הטובים בארץ בעלי משפחות העובדים ימים כלילות עד השעות הקטנות בלילה בשביל עיריית פתח תקוה לא סתם העירייה העסיקה אותם כיועצים משפטיים וכולנו יודעים שמשלמים בשביל איכות ומיותר לציין הטובה ביותר בואו לא נסתכל בכיסם מה הם הרוויחו אלא כמה הם חסכו לעירייה ולנו כתושבים. שום משרד עו"ד לא יכול ולא יוכל להגיע לרמת מקצועיות וטיפול כזה בעירייה שלנו אז אנחנו כולנו צריכים לחשוב טוב מה כל כך חשוב לראש העיר להחליף משרד כל כך טוב עבורנו התושבים. קחו את זה כחומר למחשבה תודה ושבוע טוב לכולנו!
דוד , פתח תקוה  |  06.04.14
לכל התגובות