אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מסוכן בכביש: 17% מהרכבים שנבדקו במרץ הורדו מהכביש צילום: עמית שאבי

מסוכן בכביש: 17% מהרכבים שנבדקו במרץ הורדו מהכביש

מתוך 3,800 רכבים שנבדקו על ידי ניידות הבטיחות, ב-652 התגלו ליקויים חמורים. מבין האופנועים והקטנועים שנבדקו, ב-10% התגלו ליקויי בטיחות

08.04.2014, 12:10 | תומר הדר

17% מן הרכבים שנבדקו בחודש מרץ על ידי ניידות הבטיחות של משרד התחבורה הורדו מהכביש לאחר שנמצאו בהם ליקויי בטיחות. בסך הכול נבדקו בחודש מרס כ-3,800 רכבים על ידי ניידות הבטיוחות וב-652 מהם התגלו ליקויים חמורים. מתוך אותם 652 רכבים, עשרה נמצאו במצב כה חמור עד שהמשך תנועתם בכביש נאסר והם פונו לתיקון באמצעות גרר.

קראו עוד בכלכליסט

כביש החוף, צילום: אוראל כהן כביש החוף | צילום: אוראל כהן כביש החוף, צילום: אוראל כהן

עוד עולה מנתוני משרד התחבורה שבמרץ נשקלו כ-1,800 משאיות וכלי רכב כבדים ומתוכם התגלה כי 182 משאיות נשאו מטען בעומס יתר של עד כ-10% מעל המותר ו-47 משאיות שהובילו מטען בעומס יתר של עד 25% מעל המותר.

מבין האופנועים והקטנועים שנבדקו, 10% התגלו כבעלי ליקויי בטיחות.

בשטחי הרשות הפלסטינאית המצב חמור בהרבה: מתוך 137 כלי רכב שנבדקו, 62 הורדו מהכביש בשל ליקויי בטיחות חמורים.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
מהו העונש שהם מקבלים? מה מפריע לחזור לכביש בלי לתקן?
ראוי לצרף בכתבה כזו מידע על מה שקורה אחרי הבדיקה וההורדה מהכביש. האם יש מה שמונע מהרכב לחזור לכביש מייד (או אחרי יום) בלי לתקן דבר? מהו גובה הקנס, אם בכלל יש? האם הוא מרתיע? האם יש חובת דיווח על תיקון ליקויים שבלעדיה לא מחודש רישוי הרכב - מיידית, לא בהמתנה לטסט השנתי. כנראה אין הרתעה ואין ענישה, ולכן רבים מזלזלים במצב הרכב ומשבכנים את עצמם ואת האחרים. עצוב. פשוט עצוב שככה מתנהלים דברים בישראל שלנו.
אישימוטו  |  08.04.14