אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האם תהיה תחרות בדואר ליחידים? צילום: עמית מגל

האם תהיה תחרות בדואר ליחידים?

בין מאות עמודי דו"ח ועדת רייך מסתתרת המלצה משמעותית שלא זכתה כמעט להתייחסות עד כה, והיא לפתוח את שוק הדואר בישראל לתחרות מלאה עד לתחילת 2016

05.05.2014, 08:25 | אופיר דור
ההמלצות של ועדת רייך לבחינת תעריפי הדואר שמשכו את עיקר תשומת הלב התקשורתית היו העלאת תעריפים וצמצום ימי חלוקת המכתבים בשבוע מחמישה ימים ליומיים בלבד. אולם בין מאות עמודי הדו"ח, שפורסם בסוף השבוע האחרון, מסתתרת המלצה משמעותית נוספת שלא זכתה כמעט להתייחסות עד כה, והיא לפתוח את שוק הדואר בישראל לתחרות מלאה עד לתחילת 2016.

קראו עוד בכלכליסט

בשנים 2003–2007 נפתחו לתחרות חלקים שונים משוק הדואר בארץ: תחילה שירותי דואר יוצא לחו"ל ומשלוח חבילות, ובהמשך משלוח של דואר כמותי (יותר מ־1,000 פריטים במשלוח יחיד, כמו חשבונות של חברות הענק).

סניף של דואר ישראל, צילום: אלעד גרשגורן סניף של דואר ישראל | צילום: אלעד גרשגורן סניף של דואר ישראל, צילום: אלעד גרשגורן

ועדת רייך ממליצה להמשיך את המגמה שנעצרה, ולפתוח לתחרות גם את ליבת העסקים של חברת דואר ישראל — הדואר היחידני.

שוק הדואר הכמותי גלגל בשנה שעברה כ־400 מיליון שקל. פתיחת הדואר הכמותי לתחרות נחשבת להצלחה, כשהשחקנים החדשים שנכנסו לענף כבשו עד היום נתח שוק של 35.7%. החברות הבולטות בתחום הן מסר, א.ד. הפצות ודיירקט ליין. שוק הדואר היחידני מגלגל לפי הערכות סכום דומה.

בוועדת רייך מאמינים כי הרחבת התחרות תוביל בסופו של דבר להורדת מחירים ולשיפור השירות למשקי הבית ולעסקים קטנים ובינוניים, כפי שקרה עם הדואר הכמותי. לתפיסת הוועדה, אין מניעה שבשנים הקרובות יציבו חברות פרטיות תיבות משלהן לאיסוף מכתבים, לצד תיבות הדואר האדומות של דואר ישראל.

תגיות