אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ממשיכה לשקוע: סוני צופה הפסד שנתי של 489 מיליון דולר צילום: רויטרס

ממשיכה לשקוע: סוני צופה הפסד שנתי של 489 מיליון דולר

מדובר בהפסד השנתי החמישי שלה בשש השנים האחרונות. עיקר ההפסד נובע מעלויות ייצור גבוהות וירידה במכירות המחשבים האישיים

14.05.2014, 15:23 | שירות כלכליסט

סוני דיווחה היום (ד') כי הבעיות בחטיבת האלקטרוניקה שלה יגררו את החברה להפסד השנתי החמישי שלה בשש השנים האחרונות.

קראו עוד בכלכליסט

עבור 12 החודשים שיסתיימו במרץ הבא, ענקית הטכנולוגיה והבידור היפנית מעריכה כי תרשום הפסד של 50 מיליארד ין (489 מיליון דולר), זאת לעומת הפסד של 128.37 מיליארד ין שנה קודם לכן. עם זאת, התחזית של החברה מנוגדת לתחזית האנליסטים שצופים דווקא רווח נקי של 59 מיליארד ין.

לאורך השנה האחרונה החברה הורידה מספר פעמים את תחזית הרווח שלה, הפעם האחרונה רק לפני שבועיים, אז טענה כי ההפסד השנתי יהיה רחב מכפי שמצפים. במקביל, החברה מגבירה את מאמציה לארגון מחדש, שכוללים קיצוץ של 5,000 משרות עליו הוכרז בפברואר, המכירה של חטיבת המחשבים האישיים ופיצול של חטיבת הטלוויזיות.

פלייסטיישן 4 של סוני פלייסטיישן 4 של סוני פלייסטיישן 4 של סוני

עלויות הנלוות למכירת חטיבת המחשבים האישיים הן בין הגורמים מאחורי התחזית של החברה להפסד נוסף בשנה הפיסקאלית הנוכחית. בסוני מעריכים כי השנה העלויות הללו יסתכמו ב-135 מיליארד ין.

"התעכבנו או היינו בלתי יעילים במאמצינו לשנות את העסקים ואת מבנה העלויות שלנו, על אף שינויים בסביבה החיצונית", מסר סמנכ"ל הכספים קניצ'ירו יושידה. לדבריו, המכירות של מוצרי האלקטרוניקה כמו מסכי טלוויזיה, מחשבים אישיים ומצלמות צנחו כמעט בחצי ל-3.2 טריליון ין לעומת השיאים שנרשמו לפני שש שנים. "השנה הפיסקאלית 2014 היא השנה בה נסיים את מאמצי הארגון מחדש".

בצד החיובי, בחברה מעריכים כי ימכרו השנה 50 מיליון מכשירי סמארטפון, עלייה מ-39 מיליון בשנה שעברה. בחברה נסמכים גם על המשך ההצלחה של קונסולת המשחקים פלייסטיישן 4. המכירות החזקות של הפלייסטיישן הן שעזרו לחברה לרשום עלייה של 8% בהכנסות ברבעון שחל בין ינואר למרץ, ל-1.87 טריליון ין. אולם החברה בכל זאת רשמה הפסד של 138 מיליארד ין ברבעון, זאת לעומת רווח של 93.2 מיליארד ין בתקופה המקבילה אשתקד.

היחלשות הין הטיבה אף היא עם סוני בשנתיים האחרונות, ועזרה לעלות את שווי המכירות מחוץ ליפן בעת ההמרה בחזרה לין. מהחברה נמסר כי שערי החליפין עזרו להעלות את הרווח התפעולי ב-86 מיליארד ין בשנה שעברה. אולם האנליסטים מעריכים כי הין יתייצב בשנה הקרובה, ובכך יבטל את מקור הצמיחה הזה.

תגיות