אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
זהירות, המעסיקים מחפשים אתכם בגוגל צילום מסך: Google

זהירות, המעסיקים מחפשים אתכם בגוגל

הדבר הראשון ש-80% מהמעסיקים עושים לפני שהם מזמינים מועמדים לראיון עבודה הוא לחפש אותם ברשת; כך תדאגו שמה שהם ימצאו יסייע לכם להתקבל לעבודה

04.06.2014, 09:15 | שירות כלכליסט
הדבר הראשון ש-80% מהמעסיקים עושים לפני שהם מזמינים מועמדים לעבודה לראיון הוא לחפש אותם בגוגל. בעולם של היום, מעסיקים מעריכים שקיפות בזמן שהם מחפשים ומעסיקים עובדים חדשים, לכן רצוי שתוודאו שהנוכחות המקוונת שלכם היא נקייה ומשרתת את המטרות שלכם.

קראו עוד בכלכליסט

כשמעסיקים מחפשים אחריכם בגוגל, הם לא עושים זאת מתוך כוונה למצוא עליכם פרטים שליליים, אלא הם מנסים להכיר את המועמדים כך שיוכלו לבחור בצורה טובה יותר את מי להזמין לראיון. מסיבה זו, באתר ביזנס אינסיידר פרטו מהם ארבעת הדברים שהמעסיקים בודקים כשהם מחפשים אתכם בגוגל:

1. תמונה

המעסיקים לרוב מעוניינים לדעת מראש כיצד נראים המועמדים, לכן ודאו שתמונות הפרופיל שלכם הן כאלו בהן אתם נראים מקצועיים, כך שהמעסיקים יוכלו לראות אתכם. לא מדובר בהכרח בתמונה שצילם צלם מקצועי, אבל רצוי שתופיעו בה באווירה מקצועית ועם תאורה טובה.

2. הפרופיל המקוון שלכם

הפרט הבא שהמעסיקים מחפשים הוא הישגים וניסיון. פרופיל מקוון הוא דרך טובה להציג את מה שכבר פירטתם בקורות החיים ולבסס את המהימנות שלכם. בצורה כזו, למעסיקים יהיה קל יותר להבין מה הכישורים שלכם ומה תוכלו לעשות עבור החברה שלהם במידה ויעסיקו אתכם.

80% מהמעסיקים מתחילים את תהליך המיון בחיפוש בגוגל, צילום: גלעד קוולרצ 80% מהמעסיקים מתחילים את תהליך המיון בחיפוש בגוגל | צילום: גלעד קוולרצ'יק 80% מהמעסיקים מתחילים את תהליך המיון בחיפוש בגוגל, צילום: גלעד קוולרצ

3. גודל דריסת הרגל הדיגיטלית שלכם

המעסיקים מעוניינים לראות גם כיצד אתם מציגים את עצמכם ומתקשרים עם אחרים באינטרנט. מחקרים מצאו ש-96% ממנהלי כוח האדם משתמשים בלינקדאין כדי לחפש מועמדים. רצוי אם כך שתשלימו את הפרופיל שלכם באתר וכן ברשתות חברתיות אחרות. אם אתם לא מחוברים לאתרים מסוג זה, יש סיכוי לא קטן שהמעסיקים הפוטנציאלים יפספסו אתכם בזמן שהם מעוניינים לגייס עובדים.

4. אישיות והתנהגות

המעסיקים לא רק בודקים מהם הכישורים הספציפיים שלכם, אלא הם מעוניינים לדעת כיצד תשתלבו בתרבות הארגון שלהם. מעסיקים מחפשים בגוגל את המועמדים כדי לבדוק מה האישיות שלהם וכיצד הם מתנהגים באינטרנט. הם לעיתים גם יחפשו לראות האם לכלכתם על מעסיקים קודמים, ובכלל, מה סוג התכנים שאתם משתפים.

השורה התחתונה - מעסיקים בוחנים את המהימנות שלכם.

המטרה מאחורי חיפוש באינטרנט של מועמדים היא לבדוק האם אתם אנשי המקצוע שאתם טוענים שאתם לפי קורות החיים שלכם. על ידי בדיקת ארבעת המאפיינים שפורטו, המעסיקים יכולים לגלות האם אתם מועמדים טובים עבור התפקיד. בנוסף, ככל שתשקיעו יותר בנוכחות ובמוניטין המקוונים שלכם, כך גדל הסיכוי שתשיגו ראיון לאחר שהמעסיק מקליד את השם שלכם בגוגל.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
לגייס עובד זה לא אנתרופולוגיה,סה"כ תעסוקה המינימום של המינימום
עד היום עבדתי בחברות שגייסו אנשים מהרחובות מעכשיו לאתמול=קצר ממוקד ועניני, ומה שמפליא שכל העובדים שגויסו רצו מאוד לעבוד,התאימו לתפקידים הבכירים יחסית, והכי חשוב כולם היו שווים את העבודה שהם עשו. מסקנה:לינקדין,מכוני מיון והשמה כדוגמת אדם מילוא לא אקטואלים לישראל 2014,זה פאסה בעיני מעסיקים רבים שלא מפחדים לקחת אחריות בתהליך הגיוס, בואו ניקח את המקרה הכי קיצוני:עובד גויס למשרה מעכשיו לעכשיו,והעובד לא מתאים לתפקיד מסיבה זו או אחרת,אז מה יקרה? העובד תוך שבועיים ילך הביתה,פשוט וקל,לא סוף העולם. אין טעם לבזבז ימים /שבועות/חודשים בחיפושים וראיונות אחר עובדים+והכי גרוע לשפוך אלפי שקלים לטובת אדם מילוא שמוצץ את דם המעסיק.
לא פרייאר , אשדוד  |  04.06.14
1.
במצב בו יש אובדן פרטיות האפשרות העיקרית היא לא לשתף כמעט כלום
אחרי גיל 21 ברשת. ואם יש שם שברוב המקרים שייך ליותר מאדם אחד, מעניין איך בדיוק יודעים להבדיל מה שייך לזה ומה לזה, במיוחד אם אין תמונה ואין תאריך לידה, כידוע חשיפת גיל מראש לפי דרישה גם היא עניין שיש בו חשד לאפליה בהמשך. לאמור, מעסיק שרוצה לדעת שיזמן בבקשה לראיון, אפילו דרך האינטרנט עם מצלמה ומיקרופון, ויתרשם בעצמו מן המועמד, לא מסיפורים ברשת ולא מסיפורים מאחרים שעשויים להיות מוטים לכאן ולכאן. כישורים ולא קשרים, זה כולל גם לא לפי לינקים ברשת לדעתי. הכל צריך להתבסס על בסיס מקצועי והתרשמות אישית, ולא על חיפושים ותמונות שמוצאות חן בעיניי מישהי בכח-אדם (אלא אם מדובר בעבודה עתידית בסוכנות דוגמנות אולי...).
גיא  |  04.06.14