אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"לפחות 74 בני אדם נהרגו כתוצאה מכשלים שונים ברכבי GM" צילום: בלומברג

"לפחות 74 בני אדם נהרגו כתוצאה מכשלים שונים ברכבי GM"

כך נראה על פי ניתוח מקיף שערכה סוכנות רויטרס. GM: "אנו עושים את מה שנכון ללקוחותינו וזה תיקון המכוניות שלהם. עשינו ריקול במהירות האפשרית"

03.06.2014, 21:09 | שירות כלכליסט

לפחות 74 בני אדם נהרגו ברכבי ג'נרל מוטורס כתוצאה מכשלים שונים. כשלים אלה דומים לאלו שגרמו למותם של 13 בני אדם שנהרגו בתאונות בשל תכנון לקוי של מתגי ההצתה. כך נראה על פי ניתוח שערכה סוכנות רויטרס המבוסס על נתונים שבידי ממשלת ארה"ב בנוגע לתאונות קטלניות.  

קראו עוד בכלכליסט

הניתוח מעלה גם שתאונות אלו מתרחשות בתדירות גבוהה יותר ברכבי GM מאשר ברכבי המתחרות. רויטרס בדקה את הנתונים ממסד נתוני תאונות הדרכים הממשלתי כדי לבחון מידע לגבי תאונות חזיתיות שבהן לא הופעלה מערכת כריות האוויר, והנהג או הנוסע הקדמי נהרגו. רויטרס השוותה נתונים אלו משברולט קובלט וסאטורן איון – הרכבים העיקריים שלהם ביצעה GM ריקול של 2.6 מיליון רכבים – עם נתונים של רכבים דומים מחברות מתחרות – פורד פוקוס, הונדה סיוויק וטויוטה קורולה.

האנליסטים מצאו שהתדירות של תאונות הסאטון איון הייתה כמעט פי 6 מזו של הקורולה וכפליים מזו של הפוקוס. לאיון היו בממוצע 5.9 תאונות על כל 100 אלף רכבים מדגם זה שנמכרו. לעומת זאת על כל 100 אלף רכבים שנמכרו היו

לקובלט 4.1 תאונות; לפורד פוקוס – 2.9 ; לסיוויק 1.6 ולקורולה 1.

GM אמרה לרויטרס שעל פי התביעות שהוגשו נגדה אירעו 13 מקרי מוות מכשלים אלו. GM בדקה את התביעות מול נתונים אחרים שבידיה כולל ממערכות רישום מידע של הרכבים שהיו מעורבים בתאונות. החברה סירבה לומר אם היה נעזרת במסדי נתונים ממשלתיים.

רויטרס מסרה את הנתונים שבידיה לחברת GM ולמנהל הבטיחות בדרכים NHTSA. GM סירבה להגיב על ממצאיה של רויטרס ואמרה רק כי: "כרגע אנו עושים את מה שנכון ללקוחותינו וזה תיקון המכוניות שלהם עשינו ריקול במהירות האפשרית, טיפול בחובותינו האזרחיות והמשפטיות וקביעת רף חדש לבטיחות ברכבים".

מ-NHTSA נמסר "איננו יודעים את הספירה הסופית של מקרי מוות בתוצאה מהכשל התכנוני אולם אנו מאמינים כי מדובר ביותר מ-13 קורבנות".

תגיות