אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מבחן ריסוק קובע: המכוניות הזעירות שיסעו הקיץ בכבישי תל אביב - מסוכנות

מבחן ריסוק קובע: המכוניות הזעירות שיסעו הקיץ בכבישי תל אביב - מסוכנות

ארגון הבטיחות האירופי ערך מבחן למכוניות הקוואדרוסייקל שישתתפו בניסוי של משרד התחבורה באוגוסט. התוצאות לא מעודדות

04.06.2014, 16:48 | תומר הדר

דגמי מכוניות קוואדרוסייקל רבים צפויים לנסוע ברחובות תל אביב כבר בקיץ הקרוב, אך האם הם בטוחים?

קראו עוד בכלכליסט

היום מפרסם ארגון הבטיחות האירופי EURONCAP את תוצאות מבחני הריסוק הראשונים שעורך הארגון למכוניות קוואדרוסייקל. מכוניות קוואדרוסייקל, שהותרו רק לאחרונה לשיווק בישראל במסגרת ניסוי מצומצם שיערוך משרד התחבורה בקיץ הן מכוניות קטנות, שמשקלן מוגבל ל-400 קילוגרמים. כפי שנחשף ב"כלכליסט", בימים אלה ממש מטפל משרד התחבורה בשישה דגמי קוואדרוסייקל המיועדים להשתתף בניסוי שיחל באוגוסט הקרוב

מתוצאות מבחן הריסוק שנערך לדגמי הקוואדרוסייקל עולות תוצאות המעידות על בטיחות חלקית בלבד של דגמים אלה, ולעתים אף גרוע מכך.

סכנה לראש, לברכיים ולחזה

כך, במבחן הריסוק נבחנה רנו טוויזי הזעירה, שנסעה בכבישי ישראל במהלך השנה הנוכחית והשנה הקודמת במסגרת ניסוי היתכנות שערכה יבואנית רנו, קבוצת קרסו. בניסוי עצמו זכתה הרנו טוויזי לציון של שש נקודות מתוך שש עשרה. לפי ה-EURONCAP, במבחן ריסוק חזיתי שבו השתתפה הטוויזי ראשו של הנהג הוגן היטב, אך צוואר הבובה ש"נהגה" בטוויזי נפגע קשות. גם אגן בובת הריסוק וברכיה קיבלו ציון גרוע בסעיף ההגנה.

רנו טוויזי רנו טוויזי רנו טוויזי

בניסוי שדימה התנגשות צידית ראש בובת הריסוק בלט החוצה מן הטוויזי (שאינה מצוידת בחלונות) כתוצאה מעוצמת המכה, מה שהיה עלול להביא לפגיעת ראש קריטית לו היה מדובר באדם בשר ודם. מעבר לכך, גם בסעיף ההגנה על החזה קיבלה הטוויזי ציון נמוך ביותר. כפי שנחשף בשבוע שעבר ב"כלכליסט", למרות הניסוי המקיף שערכה קבוצת קרסו, אין בכוונתה להגיש את הטוויזי בניסוי שיערך בישראל בקרוב.

הטאזארי שבקרוב בתל אביב: "פגיעות קשות"

לצד הטוויזי נבחנה מכונית קוואדרסייקל נוספת, שכן מיועדת להשתתף בניסוי: טאזארי זירו האיטלקית. הטאזארי קיבלה ציון נמוך מזה של הטוויזי: ארבע נקודות בלבד מתוך 16 נקודות. על פי EURONCAP הטאזארי עצמה הציגה רמה נמוכה של עיוות למבנה הרכב, אך ביתר המבחנים קיבלה לרוב ציונים גרועים.

לפי התוצאות, סוללת הרכב החשמלית המותקנת בקדמת הרכב נדחפה לאחור מעוצמת הפגיעה. הארגון עצמו לא השלים את הבדיקה מכיוון שלהערכת ה-EURONCAP לא ניתן היה לבצע בטאזארי מבחנים מחמירים יותר מבלי שתתפרק לחלוטין. יתרה מזאת, במבחן ריסוק צידי נפתחה דלת הנהג לחלוטין, מה שמעלה את הסיכון למצב בו הנהג יועף מן הרכב בתאונה. מבחן הריסוק של הטאזארי מעלה נקודות חמורות נוספות: במבחן הריסוק החזיתי נשברה אחת מנקודות העיגון של החגורה וראש בובת הריסוק פגע בלוח המחוונים, מה שגרם לבובה פגיעות קשות.

לצד הטאזארי והרנו נבחנו צמד דגמים נוספים שאינם מיועדים לשיווק בארץ: קלאב קאר ווילג'ר וליז'יה IXO. הקלאב קאר זכתה לציון גרוע ביותר, של שתי נקודות מתוך שש עשרה, לאחר שמבנהו החיצוני של הרכב קרס לחלוטין בשעת ניסוי הריסוק. גם הליז'יה זכתה לציון גרוע מאוד של שתי נקודות מתוך שש עשרה, לאחר שמבנה הרכב החיצוני קרס לחלוטין בזמן הניסוי.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
מבחני ריסוק מתבצעים במהירות עירונית, עד 80 קמ"ש.
עם מבחני ריסוק כאלו עדיף כבר לרכב על אופנוע. במקום להעמיד פנים שאתה זריז בתוך העיר, אך מוגבל אליה, עדיף לרכב על אופנוע ולא להיות מוגבל לנסיעה עירונית. אם כבר להחזיק כלי רכב, עדיף 2 גלגלים עם זריזות וחופש על פני 4 גלגלים מוגבלים.
אחד שיודע , מרכז  |  05.06.14
לכל התגובות