אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שר התחבורה נגד Uber: "לא אאפשר פגיעה בענף המוניות" צילום: אוראל כהן

שר התחבורה נגד Uber: "לא אאפשר פגיעה בענף המוניות"

אפליקציית הנסיעות האמריקאית, מתחרתה המרה של גט טקסי, זוכה להתנגדות ממשלתית; השר כץ הצהיר שפעילות אובר בארץ תהיה כפופה לתקנות משרדו, שמתנגד לאחד השירותים הבולטים שלה - הפיכת כל בעל רכב לנהג מונית ארעי

26.06.2014, 11:33 | ליאור גוטמן

שר התחבורה ישראל כץ מתייצב לימין נהגי המוניות ומיישר קו עם איגוד הנהגים. הבוקר (ה') הביע כץ במהלך ועידת ישראל לתחבורה התנגדות לפעילותה של החברה, כל עוד הדבר בא על חשבון נהגי המוניות.

קראו עוד בכלכליסט

"לא נאפשר פגיעה בענף המוניות", אמר. "אנו מצפים מכולם לכבד את כללי מדינת ישראל ולפעול על פי חוקיה. לא ייתכן שתגיע חברה מחו"ל ויינתן לה אישור לפעול כאן ללא אותם כללים וחוקים המוחלים על כלל ציבור נהגי המוניות ועל כולם. חייב להיות כאן שוויון. אני חוזר ואומר - לא אתן יד לפגיעה בענף המוניות שממילא נמצא בקשיים וזקוק לסיוע". כפי שפורסם ב"כלכליסט" החברה האמריקאית כבר החלה בגיוס נהגים כך שהיא עשויה לנגוס בנתחי השוק של ציבור נהגי המוניות הנוכחי כמו גם בחלקה של חברת גט טקסי.

אפליקציית Uber, צילום: אימג אפליקציית Uber | צילום: אימג'בנק, Gettyimages אפליקציית Uber, צילום: אימג

כך למשל, אובר מתכוונת לפתות את נהגי המוניות להצטרף אליה, וגיוסי הנהגים יחלו בשבועות הקרובים. ועם זאת, השירות טרם הושק רשמית, למרות שאפליקציית Uber זמינה להורדה בעברית לאייפון ולאנדרואיד כבר כחודש.

גט טקסי הישראלית ניסתה באחרונה להדגיש את ההבדלים בינה ובין המתחרה האמריקאית. בעוד שגט טקסי עובדת עם מוניות בלבד ומתווכת בינן לבין הנוסע, ובכך מתפקדת למעשה כתחנת מוניות וירטואלית, אובר עובדת עם נהגים פרטיים שאינם נחשבים כנהגי מוניות במסגרת שירות המכונה UberX.

מבחינת אובר, כל אדם שעובר את מבחני הקבלה שלה, מציג פרופיל רפואי תקין, מציג רשיון בתוקף וביטוח ומוכיח כי עברו הפלילי נקי, יכול להיות נהג בתשלום. כך, למעשה מאפשרת אובר לאנשים פרטיים לנהוג עבורה, לעיתים כהשלמת הכנסה, ללא צורך ברישיון מיוחד למוניות או רישיון למונית.

תגיות

29 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

27.
ל18 - נכון אתה יכול לעקוף את החוק
ל18, נכון אתה יכול לעקוף את החוק ולהשתמש בשירות לא חוקי באותה המידה שאתה יכול לקפוץ מעל גדר ולהכנס לשדה מוקשים. החקיקה בעניין רישוי נהגים להסעות, באה לעולם מהצורך לשמור על בטחון ציבור המשתמשים בשירותי הסעה ומשתמשים בדרך בכלל. נהג רכב ציבורי עובר הכשרה מקיפה במגוון נושאים: החל מלימוד עזרה ראשונה, תקנות תעבורה ברזולוציה שנהג "רגיל" אינו מקבל ועד חוקי תעסוקה. מבחינת מערכת האכיפה נהג רכב ציבורי חשוף במקרה הצורך, לביקורת וטיפול קשוח ביותר מצד רשויות האכיפה והשיפוט. יש גם נושא הביטחון האישי של הנוסעים. מכיוון שזהות נהג רכב ציבורי ידועה לרשויות מעורבותו במעשי פשיעה (במיוחד נגד נוסעים), הופכת קשה עד בלתי אפשרית, בשל הצורך לעמוד באמות מידה קשוחות למצבו הנפשי והיעדר הרשעות פליליות. אם אתה מעוניין לקפוץ מעל הגדר ולהכנס לתוך שדה מוקשים, בקשה אחת ממך: עשה זאת לבד ואל תמשוך אחריך איש.
נהג מונית לשעבר  |  28.06.14
לכל התגובות