אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
GM תשלם לפחות מיליון דולר לקרובי ההרוגים מהפגם במתג ההצתה צילום: בלומברג

GM תשלם לפחות מיליון דולר לקרובי ההרוגים מהפגם במתג ההצתה

לפחות 13 איש נהרגו עקב התקלה. החברה תשלם גם סכום כסף נוסף שייקבע בהתאם לפוטנציאל ההכנסות של הקרבנות. כמו כן בני זוג שנפעו יקבלו 300 אלף דולר

01.07.2014, 12:38 | שירות כלכליסט

יצרנית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס (GM) הציגה אתמול את תוכנית הפיצויים שלה לקרבנות הפגם במכוניותיה.

קראו עוד בכלכליסט

החברה מציעה לפחות מיליון דולר לפחות למשפחות שקרוביהם נהרגו. כמו כן, היא תשלם 300 אלף דולר לבני זוג ששרדו, וסכום כסף נוסף שייקבע בהתאם לפוטנציאל ההכנסות של הקרבנות. החברה גם לא מתכוונת תציב תקרה לקרן הפיצויים, שתחול גם על אנשים שנפצעו.

13 אנשים לפחות נהרגו ורבים אחרים נפצעו בעקבות כשל במתג ההצתה שהותקן ב-2.6 מיליון מכוניות שייצרה GM. עובדי החברה אמנם למדו על הבעיות כבר ב-2004, אך החברה חיכתה 10 שנים לפני שהכריזה על ריקול של המכוניות הפגומות, ולפיכך הטענה העיקרית היא כי ניתן היה למנוע חלק ממקרי המוות לו החברה פעלה מוקדם יותר.

פרטי תוכנית הפיצויים נחשפו על ידי קנת' פיינברג, שהיה אחראי גם על חלוקת הפיצויים לקרבנות התקפות הטרור ב-2001 ודליפת הנפט של BP במפרץ מקסיקו. GM מינתה אותו ליועץ באפריל.

גובה התשלום ייקבע לפי כל מקרה לגופו, אולם פיינברג הציג את תוכנית התשלומים באמצעות מספר דוגמאות. במקרה שזוג נהרג והותיר שני ילדים, ואשר הרוויח 46,400 דולר בשנה, שאריו יקבלו 4 מיליון דולר. "כסף הוא תחליף עלוב לאיבוד חיים... אך איננו יכולים להשיב איברים", אמר פיינברג.

נרי בארה, מנכ"לית ג נרי בארה, מנכ"לית ג'נרל מוטורס | צילום: בלומברג נרי בארה, מנכ"לית ג

פיינברג הוסיף כי עוד אין נתון רשמי לגבי מספר ההרוגים בעקבות המצת הבעייתי. בשלב זה ב-GM הודו כי ישנם 13 מקרי מוות, אולם בחברה התייחסו רק למקרים של פגיעה קדמית במכונית שבהם המצת הכושל גרם לכך שכרית האוויר לא פעלה.

פיינברג ציין כי הוא יתחשב גם באנשים שנהרגו מפגיעה צדדית וכן באנשים שישבו במושב האחורי, על אף שבכל מקרה לא הייתה להם כרית אוויר. כמו כן, נוסעים ונהגים במכוניות אחרות שהיו מעורבות בתאונות יהיו זכאים לפיצויים.

יתרה מכך, הקרבנות יוכלו להגיש תביעה לפיצויים גם במידה והתאונה קרתה במקור בשל הרשלנות שלהם, כמו מהירות מופרזת. בכל מקרה לפיינברג, ולא ל-GM, תהיה המילה האחרונה בהחלטה מי מהקרבנות יקבלו פיצויים.

כדי לקבל את הפיצויים, משפחות הקרבנות יאלצו להתחייב לא להגיש תביעות נוספות נגד החברה. "אני מנסה לספק הקלה משמעותית לקרבנות החפים מפשע, זו המטרה היחידה שלי", הדגיש פיינברג.

תגיות