אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
3 דרכים להרוס את המוניטין במקום העבודה צילום: שאטרסטוק

3 דרכים להרוס את המוניטין במקום העבודה

מגזין "טיים" מציג שלושה דברים שיש להימנע מלעשות במקום עבודה ואשר עלולים לגרום לכם לנזק בלתי הפיך

30.07.2014, 19:39 | שירות כלכליסט

בעבודה קל לסלוח על מעידה קלה. כולנו בני אדם וכולנו טועים לפעמים, בייחוד כאשר אנו נדרשים להשלים פרויקט גדול, עם תקציב קטן וזמן מועט.

רוב הקולגות שלכם יסלחו לכם על טעויות קטנות או חד-פעמיות, אולם ישנם דברים ההורסים ברגע את המוניטין שלכם במקום העבודה ויכולים להביא גם לפיטורים.

מגזין "טיים" מציג שלושה דברים שיש להימנע מלעשות שכן הנזק שייגרם לכם הוא בלתי הפיך.

1. לקיחת קרדיט על עבודה של מישהו אחר

אין כתם שקשה יותר למחות בעבודה מלקיחת קרדיט שלא מגיע לכם. אנשים מאבדים את משרתם על דברים פחותים בהרבה.

הדרך הטובה ביותר להימנע מכך הוא לנתח את ההישג בזהירות ואת התפקיד שלכם בו ולקבוע על מה בדיוק מגיע לכם קרדיט. כמו כן חישבו אם יש בכלל צורך שתיקחו קרדיט מלכתחילה.

ההמלצה הטובה ביותר היא לא לקחת קרדיט כלל, גם אם יש לכם חלק בהצלחה. כאשר אתם מצליחים לרשום הישג למען החברה, התוצאות ידברו בעד עצמן, ובשבילכם.

אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק

2. הסתרת טעויות

לא מעט עובדים מפוטרים בשל ניסיונם לכסות על טעויות קריטיות שעשו, בין אם זה באמצעות שקרים, מחיקת אימיילים, או החבאת מסמכים. במוקדם או במאוחר, האמת יוצאת לאור ובמידה שעשיתם לכסות על טעותכם, כך גם תגדל חוסר האהדה כלפיכם.

ההמלצה היא לגדוע את העניין באיבו. ככל שתקדימו לדווח על העניין, כך יהיה לחברה יותר זמן להתמודד איתו ולתקן עד כמה שניתן את המצב.

3. אי עמידה בלוח זמנים

 

לפעמים יש לנו יום רע בעבודה או שאנו מתמודדים עם משימות רבות ולכן לא מצליחים לעמוד בכל המשימות שלנו בזמן סביר. אולם כאשר זה הופך לדבר קבוע, אנו מזיקים לחברה ולקולגות שלנו – על אחת כמה וכמה אם מדובר בפרויקט צוות.

ההמלצה: אם פישלתם במשימה אחת, השקיעו עוד יותר במשימה הבאה כדי להגישה בזמן ועל הצד הטוב ביותר. תתפלאו כמה מהר הקולגות שלכם מוכנים לסלוח לכם מהרגע שאתם מתחילים לעבוד על המשימות במטרה לסיימן מהר ככל האפשר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
הרשימה מתאימה לתרבות אנגלו-סכסית ולא לתרבות העבודה בישראל
מנהלים זוטרים (כולל שותפי שכר במשרדי עו"ד) נוהגים לקחת קרדיט כעניין של שיגרה על עבודה של אחרים (לרוב, אלה שעובדים תחתם). איש כמעט אינו עומד בזמנים בישראל. זוהי נורמת העבודה המקובלת, מה גם שיש תחומים כמו בהי- טק שגם אם רוצים לעבוד על פרוייקט עד דד ליין מסויים- המציאות והיכולת להתגבר על בעיות תכתיב את מה שיקרה. הסתרת טעויות זה תלוי במקום העבודה ובבוס שלך. אם אתה מרגיש שהבוס שלך נותן לך גב, יתמוך בך ומבין שטעויות הן חלק בלתי נפרד מהעבודה- אנשים יחשפו אותם בלי בעיה וכך תימנע בעיה גדולה יותר. אם סביבת העבודה היא בלתי טולרנטית וכוחנית יותר לטעויות- אנשים יטו יותר להסתיר. כמובן שיש חריגים. יש אנשים שהם יותר שקרנים מטיבעם ויכסו יותר על הטעויות שלהם. הם גם האנשים שיקחו קרדיט על עבודה שאינה שלהם ולא אלה ולא אלה בהכרח לא יתקדמו במקום העבודה שלהם. הדברים תלויים יותר במקום העבודה הספציפי ובתרבות הארגונית שבו. יש מקומות שיש בהם המון פוליטיקה פנימית ומי שיקודם הוא זה שמקורב או מתחנף לאחד הבוסים החזקים. יש מקומות שבהם מחפשים אנשים מבריקים ולא מעניין להתעסק בקרדיטים או באם מישהו לא עמד בזמנים ויקודמו כישרונות. ויש סתם מקומות אפורים שבהם מתקדמים לפי הותק והזמן שאתה במקום.
ת  |  30.07.14