אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רכבת ישראל תרכוש 62 קטרים חשמליים במיליארד שקל צילום: ערן יופי כהן

רכבת ישראל תרכוש 62 קטרים חשמליים במיליארד שקל

החברה פירסמה היום את המכרז, על מנת להחליף את הקטרים המבוססים על מנועי דיזל. ישנה אפשרות להגדיל את האספקה ל-78 קטרים בעלות נוספת של עוד כ-250 מיליון שקל

31.07.2014, 14:39 | ליאור גוטמן

רכבת ישראל פרסמה היום (ה) את המכרז הגדול לרכישת קטרים חשמליים. מדובר ברכישת ציוד חדש שרכבת ישראל טרם התמודדה איתו והוא מיועד להחליף את הציוד הישן שמונע כיום במנועי דיזל.

קראו עוד בכלכליסט

עלות המכרז, בהתבסס על התמחור הנוכחי של קטר חשמלי, היא כמיליארד שקל עבור 62 הקטרים הראשונים. בפני הזוכה אפשרות להגדיל את האספקה ל-78 קטרים ובעלות נוספת של עוד כ-250 מיליון שקל. לאחר שיתקבלו הקרונות, הרכבת תנסה לחבר אליהם את הקרונות הקיימים. היתרונות העיקריים לאחר ההפעלה הם צמצום משמעותי של עלות הדלקים, התחזוקה וזיהום האוויר שמקורו בשימוש במנועי דיזל שמוזנים בסולר.

רכבת ישראל. ציוד חדש שרכבת ישראל טרם התמודדה איתו , צילום: ערן יופי כהן רכבת ישראל. ציוד חדש שרכבת ישראל טרם התמודדה איתו | צילום: ערן יופי כהן רכבת ישראל. ציוד חדש שרכבת ישראל טרם התמודדה איתו , צילום: ערן יופי כהן

עיון בפרטי המכרז מגלה שקבלת ההצעות מסתיימת ב-15 בדצמבר, כך שעל פי ההערכות בענף, ההכרזה על הזוכה תתקיים במהלך סוף הרבעון הראשון של 2015. זמן האספקה בפועל יתבצע כ-28 עד 30 חודש לאחר ההכרזה על הזוכה, כלומר לא לפני סתיו 2017. הקרונות אמורים לשמש את קווי הרכבת שיסעו בין עכו לכרמיאל, בין חיפה לבית שאן ובין תל אביב לירושלים (פרויקט A1). במכרז צפויות להשתתף חברות מסין, איטליה, צרפת, גרמניה, דרום קוריאה וקנדה. בין החברות הבולטות ניתן לציין את יונדאי, בומברדייה, סימנס ואלסטום.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
נשמע יפה וזה הכול
הוצאת מכרז לא אומר שום דבר בעיניי. למה לא עשו את זה מזמן? ומי בכלל צריך השקעה כ"כ ענקית במעבר מקטרים המופעלים על ידי מנוע דיזל (סולר) לקטרים חשמליים כאשר יש בסה"כ קו ראשי עיקרי אחת (באר שבע - נהריה) ועוד כמה קווים פרברים בודדים? יכולת לחשוב שמדובר ברשת מסילות ברזל לאורך ולרוחב המדינה. היה פעם דבר כזה ולא השכילו לשמור עליו ולהשקיע בהחזרתו לשימוש. כדאי לזכור גם שיהיה צורך עכשיו להגדיל בצורה ניכרת את תקציב הביטחון ולכן אם שר האוצר מתעקש שלא יהיה העלאות מיסים יצטרכו לקצץ בתקציבי המשרדים האחרים כולל התחבורה. אז המיליארד שקל שהם היו רוצים להוציא על הרכש הזה יילך לעדיפויות אחרות. וחוץ מזה עדיין משתמשים בקטרי דיזל בחברות רכבות בכמה מדינות באירופה.
אליהו , כפר סבא  |  31.07.14
4.
קטר חשמלי מול קטר דיזל
להערות ״פ״: 1. החימום המוקדם של קטרי הדיזל הכרחי מההיבט הטכני ולא מתוך התנהגות רעה של עובדי הרכבת! זה בדיוק יתרונו של הקטר החשמלי! הוא אינו צורך אנרגיה כאשר הוא לא בתנועה. 2. יתרון נוסף ומרשים של הקטר החשמלי -שלא מוזכר בתקשורת שלנו- הוא היכולת שלו להחזיר אנרגיה לרשת ההזנה בעת בלימה.
סקורפיון , מרכז  |  31.07.14
1.
האם עובדי הרכבת ימשיכו להתניע אותם 24 שעות ללא כיבויים ?
פורסם שעובדי הרכבת משאירים את הקטרים פועלים 24 שעות ללא כיבוי כדי לחסוך זמן ההפעלה שלהם בבוקר. כמובן שההתנהגות הזו של עובדי הרכבת גורמת לזיהום רעש זיהום אוויר וביזבוז דלק בעלות של עשרות מיליוני דולרים כל שנה האם שר התחבורה התגבר על בעיה זו ?
פ  |  31.07.14