אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

גט טקסי סוגרת חשבון עם הנהגים שעברו לאובר

החברה הישראלית לא מוכנה לוותר על השוק המקומי - וסגרה את חשבונות המשתמשים של נהגים שעברו לאפליקציות המוניות המתחרה. למעלה ממאה נהגים יזומנו לפגישה במשרדי החברה

26.08.2014, 11:33 | אסף גלעד

אפליקציית המוניות גט טקסי מתנקמת בנהגיה שעברו לאובר: החל משעות הבוקר (ג') החלה גט טקסי לסגור את חשבונותיהם של נהגי המוניות שעברו לעבוד גם עם שירות אובר (Uber) המתחרה, שהחל לעבוד בארץ גם הבוקר. החשבונות נסגרו ללא התראה אישית שנשלחה מראש, אך נהגים שהתקשרו בעקבות החסימה למוקד החברה קיבלו זימון לפגישה במשרדי גט טקסי.

קראו עוד בכלכליסט

לפי ההערכה, בין מאה ל-160 חשבונות של נהגי גט טקסי בוטלו בעקבות המהלך. כמו כן, לפי הטענות בין 200 ל-300 נהגים החלו לעבוד הבוקר עם אובר.

יוני גריפמן, מנכ"ל אובר ישראל יוני גריפמן, מנכ"ל אובר ישראל יוני גריפמן, מנכ"ל אובר ישראל

המהלך שנוקטת גט טקסי הבוקר היה צפוי. גט טקסי התריעה בפני נהגיה במהלך השבועיים האחרונים כי לא תתיר להם לעבוד בשירותיה ובמקביל בשירות אובר המתחרה, זאת לאחר שגילתה כי מנהלי אובר בישראל יזמו נסיעות עם נהגי גט טקסי וניסו לשכנע אותם לעבור לשירות המתחרה. בהודעת טקסט ששלחה גט טקסי לנהגים נכתב: "נהג שיימצא עובד במקביל ינותק מהשירות במידית. ההחלטה נובעת מהרצון לשמור על ענף המוניות, המנוגדת לערכים עליהם מבוססת אובר".

בנוסף, טענו מספר נהגי מוניות כי קיבלו הזמנות לאפליקציית אובר שבוטלו במהירות, ודקות לאחר מכן נחסם חשבונם בגט טקסי. הם הפנו אצבע מאשימה לנציגי גט טקסי שבאמצעות הזמנת הנסיעה נחשפו לפרטיהם של הנהגים, כולל שמותיהם ומספרי הטלפון שלהם. לטענתם, נציגי גט טקסי ביצעו השוואה בין השמות שמצאו באפליקציית אובר לבין שמות הנהגים במאגר שלהם, וניתקו את חשבונותיהם. בגט טקסי מכחישים כי ביצעו שיחות שכאלה.

מגט טקסי נמסר ל"כלכליסט": "מהרגע בו נהגי המוניות הבינו את מטרתה האמיתית של אובר, והיא הכנסת רכבים פרטיים לשוק המוניות בישראל, חלקם הגדול החזיר את מכשירי האייפון למשרדי החברה האמריקאית. במקביל העבירו אותם נהגים מידע לגט טקסי על אלו שטרם עשו זאת". החברה הוסיפה כי מרגע שהודיעה על כך באופן רשמי, היא אוכפת את האיסור על העבודה במקביל הן בגט-טקסי והן באפליקציית אובר.

הנהגים שעברו לחברה המתחרה אמרו שעשו זאת על מנת להחליש את המונופול של גט טקסי. "החברה הביאה אותנו להוריד תעריפים של נסיעות בינעירוניות, אילצה אותנו לרכוש חולצות של החברה בכסף רב, וכן העלו את התעריף החודשי לנהגים", אמר ל"כלכליסט" נהג מונית שעבר מגט טקסי לאובר.

במהלך היום הגיעו למשרדי גט טקסי עוד ועוד נהגים שחשבונם בחברה נחסם על ידי החברה לאחר שאלה התגלו על ידיה כעובדי החברה. הנהגים התייצבו בלשכת השירות של גט טקסי, ששוכנת בקומה הראשונה של בניין המשרדים אותו מאכלסת החברה בקומה הראשונה, היכן שבעבר שכנו משרדיה של חברת ההייטק אלווריון. לנהגים נאמר כי התגלו על ידי גט טקסי ככאלה שעברו למתחרה, וזאת למרות האיסור שהוטל עליהם, ואלה אולצו להודיע לאובר על התנתקות מהחברה באופן פומבי. רק לאחר שקיבלו אישור התנתקות מאובר, החזירה להם גט טקסי את החשבון שנחסם.

"נרשמתי לאובר, אבל שכחתי מזה", אומר ל'כלכליסט' אחד הנהגים שהגיע למשרדי החברה כדי לפתוח את החשבון שנחסם. "קיבלתי הבוקר לאפליקציית אובר כמה שיחות שהתנתקו, ומיד לאחר מכן נחסם החשבון שלי. מכאן אני מסיק שגט טקסי זיהתה אותי, ואני כאן כדי לפתור את הבעיה. עבודה עם אובר היא מוקדמת מדי בשבילי, מה גם שהם רוצים להחליף את תעשיית המוניות, ואני כאן כדי להשאר נהג מונית", אמר הנהג. הנהגים איתם שוחחנו היום מדווחים על אינספור דרכים שבאמצעותם גילתה גט טקסי את העובדה שנרשמו לאובר: נהגים עמיתים שחוששים משירות אובר ש"הסגירו" את פרטיהם להנהלת גט טקסי; הזמנת נסיעה באובר תוך זיהוי פרטי הנהג והצלבתו עם המאגר של גט טקסי ואפילו נציג של גט טקסי שהמתין מחוץ למשרדי אובר וזיהה נהגים "עורקים" שבאו לפגישת שכנוע. מקורבים לגט טקסי, עם זאת, טוענים כי אלה בעיקר נהגי מוניות שמסגירים את פרטיהם של נהגים אחרים שהצטרפו לשירות המתחרה.

תגיות

56 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

55.
גט טקסי הרסו את הענף תתעוררו נהגי מוניות נכבדים
החוק אומר במפורש כל נסיעה טלפונית חייבת בתוספת 4.80 בגט טקסי לא מסכימים רק בשעות העומס אפשר לגבות ! אבל לשרוף 7 דק נסיעה עד להגעה אל הנוסע זה בסדר ?! נשמע לא הגיוני ולא הוגן . נסיעה לנתב"ג תעריף 1 עולה עם גט היום 105 ! גם חוזרים ריק למרות שמתקשרים למוקד של שירות הנהג התשובה היא שלילית אין לנו נסיעות ברוב במקרים באמת זה לא לעניין זה רק הפסד משמעותי לכל נהג או בעל מונית . 1000 פעמים הייתי נהג בסדר רק 4 פעמים עלו איתי נוסעים חולי נפש ולא התנהגו יפה ובסוף פנו לגט טקסי אחר מכן קיבלתי הודעה מגט טקסי שאני חסום מהשירות למשך 3 ימים!! בלי לשמוע מהנהג כל תגובה לא מקבלים רק מה שאומר הנוסע הוא קדוש !! נשמע לכם הגיוני נהגים נכבדים !!! עד מתי נהיה עבדים לממשל גט טקסי החברה המכוערת והמחרבנת על נהגיה אסור להם להשטלת על הפרנסה שלנו ושל ילדיכם למה אנחנו צריכים לעבוד 15 שעות ביום כדי להביא 500 שקלים! איפה קורה דבר כזה . ואם אתם רוצים יש לי כול ההקלטות עם נציגי גט ויש לי הוכחות .תכלס גט לא מציאה לעבוד איתם באמת הפסיקו להתבייש .עוד מעט יהפכו להיות כמו ממשל אסד אתם תזכרו את התגובה שלי.
אלכס  |  20.04.17
53.
נסעתי היום באובר, היתה אחלה נסיעה. המונית הגיעה בזמן והביאה אותי ב-20 דקות
נסעתי היום באובר, היתה אחלה נסיעה. המונית הגיעה בזמן והביאה אותי ב-20 דקות אני מרוצה שיש תחרות ואז המחירים וגם השרות טובים יותר. אני אמשיך להזמין מאובר וגם בגט טקסי. מי שיתן שרות טוב יותר איתו אסע.
נוסע מרוצה , תל אביב  |  27.08.14
לכל התגובות