אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק נכנסת לתחום החומרה הארגונית

פייסבוק נכנסת לתחום החומרה הארגונית

יצרנית ציוד התקשורת ג'וניפר תתחיל לשווק ציוד שפותח על ידי פייסבוק במסגרת פרויקט OCP. ההודעה מהווה קריאת תיגר על סיסקו, ששולטת בתחום מזה שנים רבות. הפיתוח של פייסבוק עשוי לאלץ אותה להוריד מחירים וליישר קו

07.12.2014, 17:51 | רפאל קאהאן

פייסבוק הפכה באופן רשמי למתחרה של סיסקו: יצרנית ציוד התקשורת ג'וניפר הודיעה שהיא מתחילה לשווק מתג חדש פרי פיתוחה של הרשת החברתית. המתג החדש שמכונה "The Wedge" על ידי פייסבוק, מבוסס על עיצוב קוד פתוח שהרשת החברתית פיתחה במסגרת ארגון OCP - ה-Open Compute Project.

קראו עוד בכלכליסט

זהו ארגון שהוקם על ידי פייסבוק ב-2011 בשיתוף עם אינטל, מיקרוסופט, גולדמן סאקס ורקספייס ושמטרתו להעמיד לרשות חברות טכנולוגיה, ארגונים ומשתמשי קצה, פיתוחי קוד פתוח לשימוש במרכזי נתונים. הפיתוחים הראשונים של פייסבוק כבר מיושמים ומוטמעים בחלק גדול מהרשת שלה וכוללים מתגים, שרתים ותשתיות רשתות מבוססות תוכנה (SDN).

אמיר מיכאל, המהנדס הישראלי שהיה שותף בעיצוב השרתים והמתגים של פייסבוק עם הבייבי שלו, צילום: בלומברג אמיר מיכאל, המהנדס הישראלי שהיה שותף בעיצוב השרתים והמתגים של פייסבוק עם הבייבי שלו | צילום: בלומברג אמיר מיכאל, המהנדס הישראלי שהיה שותף בעיצוב השרתים והמתגים של פייסבוק עם הבייבי שלו, צילום: בלומברג

מארק צוקרברג הגה את הרעיון לאחר שפייסבוק החלה לפתח בעצמה ציוד תקשורת לשימוש פנימי. כיום, 3 שנים אחרי שפייסבוק החלה להשתמש בציוד פרי עיצובה, הצהיר צוקרברג כי התכנית איפשרה לחברה לחסוך כמיליארד דולר.

המוצר החדש שג'וניפר משיקה אמנם מבוסס על העיצובים של פייסבוק עבור ה-OCP, אך למעשה מדובר במתג שעובד עם מערכת ההפעלה של ג'וניפר. היצרנית, שהיא אחת מהמתחרות העיקריות של סיסקו תמכור את המוצר לכולם תחת המותג שלה. את הייצור תבצע אלפא נטוורקס, שכמו פוקסקון ופגטרון, פועלת כקבלנית לייצור חומרה לתקשורת.

מיוצר על ידי ג'וניפר, נוסה על ידי פייסבוק

היתרון הגדול של The Wedge הוא המחיר: למרות שעדיין לא נקבע תמחור מדויק, ההערכה היא כי הוא יעלה הרבה פחות ממתג מקביל מתוצרת סיסקו. על פי הנתונים האחרונים, מדובר על שוק בשווי של כ-23 מיליארד דולר בשנה שסיסקו שולטת על מרביתו. לפיכך, המוצר החדש עשוי לגרום לטלטלה רצינית אצל סיסקו - שמצבה בשנים האחרונות אינו מזהיר.

The Wedge המתג החדש של פייסבוק וג The Wedge המתג החדש של פייסבוק וג'וניפר The Wedge המתג החדש של פייסבוק וג

חברות גדולות לא מעונינות לפתח בעצמן את החומרה שלהן וזו אחת הסיבות לכך שסיסקו עדיין שולטת בשוק. הגישה החדשה שמנהיגה פייסבוק מאפשרת לארגונים שעד כה נרתעו מקוד פתוח להיכנס לתחום תוך כדי שהם יכולים להיות בטוחים שהציוד יעיל. כי אם הוא מסוגל להפעיל רשת חברתית של מיליארד משתמשים, ככל הנראה שהוא יוכל להתאים לארגונים רבים בנוספים.

בסיסקו לא הגיבו על חשיפת The Wedge. היצרנית נמצאת כרגע במילכוד מפני שהיא גם שותפה במיזם ה-OCP, אבל כנראה בעיקר בשביל לעקוב אחר פעילות היריבות. סיסקו השקיעה בשנים האחרונות כמיליארד דולר בפיתוח טכנולוגיית SDN קניינית שכרגע נמכרת היטב. קשה להאמין שסיסקו תרצה לשווק את המתגים ש-OCP מפתחת, כך שאו שהיא תצטרך להתאים את מחיריה או שהיא תאלץ לראות את נתח השוק שלה מצטמצם.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות