אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שופרסל מוציאה לדרך את התחרות מול תנובה צילום: סיון פרג'

שופרסל מוציאה לדרך את התחרות מול תנובה

ל"כלכליסט" נודע כי הרשת ניגשה למכרז ליבוא גבינות ללא מכס - מהלך שצפוי להוביל לעימות מול תנובה, השולטת בשוק הגבינות הצהובות. אתמול הודיעה שופרסל על הרחבת המותג הפרטי שלה לחיתולים באמצעות יצרנית בייביסיטר

10.12.2014, 06:50 | נורית קדוש

שופרסל עושה צעד משמעותי לקראת כניסתה לשוק החלב ונערכת לעימות אפשרי עם תנובה. ל"כלכליסט" נודע כי השבוע הגישה הרשת הצעה מטעמה למכרז ליבוא גבינות ללא מכס שפרסם משרד הכלכלה, צעד שצפוי להוביל למתיחות בינה לבין תנובה, השולטת בשוק הגבינה הצהובה.

קראו עוד בכלכליסט

ההשתתפות במכרז עשויה לאפשר לתנובה לייבא ללא מכס1,200 טונות של גבינות צהובות ולמכור אותן במחיר נמוך. לצורך המכרז חברה שופרסל לאחת מיבואניות החלב הפועלות בשוק.

איציק אברכהן, צילום: נמרוד גליקמן איציק אברכהן | צילום: נמרוד גליקמן איציק אברכהן, צילום: נמרוד גליקמן

מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן אישר אתמול את הפרטים בדבר המכרז, והוסיף כי החברה נערכת גם לייצור מוצרי חלב תחת המותג הפרטי שלה. אברכהן העריך כי בקרוב תגיע הרשת להסכם עם אחת המחלבות הקטנות לייצור מגוון מוצרי חלב לרשת: "עדיין לא חתמנו על הסכם, אבל טוב יהיה למחלבות הקטנות להצטרף אלינו ולייצר עבורנו מוצרי חלב תחת המותג הפרטי".

"נמכור לשוק המוסדי"

העימות עם תנובה לא צפוי להיות הקרב היחיד שתנהל שופרסל, שכן על פי נתוני הרשת המותג הפרטי שלה הולך ותופס נתחי שוק משמעותיים על המדפים על חשבון יתר הספקים. כך, סדרת הסלטים המיוצרת תחת המותג הפרטי של שופרסל באמצעות סלטי שמיר תפסה נתח של 21.3% ממכירות הקטגוריה ברשת, חודש בלבד לאחר שהושקה. אברכהן ציין כי נתח השוק הושג שלא מירידה בנתחי השוק של יצרנים קטנים. המשמעות: מי שספגו ירידה במכירות הן שטראוס ואסם, יצרניות סלטי אחלה וצבר.

השקת הפיצות הקפואות של שופרסל, קטגוריה שגם אליה נכנסה שופרסל רק לאחרונה, הניבה לרשת נתח של 30% ממכירות הקטגוריה. כך קרה גם בחטיפי הדגנים של הרשת, המתחרים ביוניליוור, אסם ושטראוס, אשר הניבו לרשת 21% מהמכירות בקטגוריה.

על פי נתוני שופרסל, המותג הפרטי שלה השיג 35% מהמכירות בקטגוריית המאפים הקפואים, שכוללת ג'חנון, מלאווח ועוד, ובה פעילות מעדנות של תנובה ושלושת האופים של קבוצת נטו. בקטגוריית התה השיג המותג הפרטי של שופרסל 15% מהמכירות ברשת תוך שהוא מתחרה בוויסוצקי ויוניליוור, המשווקת את תה ליפטון.

שונאים סיפור אהבה שופרסל מציבה תחרות לסופר-פארם: השיקה מותג פרטי לחיתולים מחיר חיתולי שופרסל בייבי שייוצרו במפעלי בייביסיטר בצפון הארץ יעמוד על 31.90 שקל - נמוך במעט מחיתולי בייבי לייף של סופר-פארם נורית קדוש, 17 תגובותלכתבה המלאה

פרט להצלחת חדירת המותג הפרטי, סוגיה נוספת שעשויה להטריד את ספקי שופרסל היא כוונת הרשת להתחיל לשווק את מוצריה גם לשוק המוסדי, על חשבון הספקים. אתמול אמר אברכהן כי כבר בחודשים הקרובים תצא תוכנית זו לפועל. "במקום שיגיעו 20 ספקים לבית קפה ויפרקו אצלו סחורה כל היום, הוא יקבל ממני את כל המוצרים".

"תנאי הסחר ישתנו"

בניסיון להרגיע את ציבור המשקיעים מההפסד התפעולי שרשמה שופרסל ברבעון החולף, הצהיר אתמול אברכהן כי הספקים יידרשו לשפר את תנאי הסחר של הרשת, כך שהשיפור ייראה כבר בתום הרבעון הרביעי. "תוצאות הרבעון השלישי הן תוצר של הורדת המחירים שביצענו, שהובילה לצניחת הרווחיות הגולמית. הבנו שאנחנו צריכים להפעיל את מערכת היחסים עם הספקים כדי לסגור את הפער ברווח הגולמי. אני מעריך שלא נפגוש אותו שיעור רווח גולמי מהמכירות ברבעון הרביעי, אז אפשר להירגע".

לטענת אברכהן, הרשת הספיקה לחתום על כמה הסכמי סחר חדשים עם ספקים, אך עדיין לא הגיעה להבנות עם הספקים הגדולים, האחראים לכ־60% מהמכירות בשוק המזון ומוצרי הצריכה. "הספקים יקשו עלינו ולהערכתי יהיו משברים עם חלקם, אבל בסוף נגיע להבנות".

 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

17.
משוב ל- 16
אברכהן בא מהצבא ולכן הוא מבין רק כוח ועוד כוחניות. הוא לא איש שיווק וכל רצונו הוא לרצות את הבעלים ולהמשיך לשבת על הכסא - ממש כמו קצינים בצבא. הוא ננעל על המותג הפרטי וחושב שמשם תבוא לו הישועה. הוא מנצל את העובדה שהבעלים כרגע מסוכסכים עם עצמם ומושך כמה שהוא יכול- רק חבל שבדרך הוא שוכח את הצרכן וממשיך להציע ללקוחות סחורה יקרה.
אלי  |  11.12.14
לכל התגובות