אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחפשים עובדים? השינוי הקטן שימשוך אליכם מועמדים איכותיים יותר צילום: שאטרסטוק

מחפשים עובדים? השינוי הקטן שימשוך אליכם מועמדים איכותיים יותר

רוב מודעות הדרושים מציינות מה מחפשת החברה בעובד ומציעות רשימת מכולת של דרישות וכישורים נחוצים. מחקר חדש מצא שניסוח כזה עלול להרתיע מועמדים מתאימים

17.02.2015, 12:32 | שירות כלכליסט

תהיתם מדוע מחפשי העבודה המבריקים והמוכשרים ביותר לא עונים למודעות הדרושים שלכם? מחקר שנערך על ידי חוקרים מקנדה וארה"ב מצביע על כך שהבעיה נעוצה בניסוחן של מודעות הדרושים.

קראו עוד בכלכליסט

רוב מודעות הדרושים מציינות מה מחפשת החברה בעובד ומציעות רשימת מכולת של דרישות וכישורים שנדרשים מהעובד. ייתכן שבעיני המעסיק גישה זו הגיונית אולם החוקרים טוענים כי היא עלולה להיות גורם מרתיע למועמדים רבים שחלקם עשויים להתאים מאד לדרישות החברה.

נוכח הדרישות ההולכות ומחמירות בשוק עבודה, מועמדים רבי כישורים מקבלים הצעות עבודה רבות. לכן, חשוב שארגונים ישימו עצמם בנעליהם של המועמדים ויכללו במודעות הדרושים מידע על מה יכולה החברה להציע למועמדים. כך למשל מצאו החוקרים כי למודעות המציינות אפשרויות צמיחה ואת משמעותה של המשרה, יש סיכוי למשוך מועמדים איכותיים יותר.

"יש באמת להתמקד במה יש למעסיק להציע לעובדים שיתקבלו", אמיר דייוויד ג'ונס, אחד מכותבי המחקר ופרופסור בפקולטה למנהל עסקים של אוניברסיטת ורמונט.

שינוי ניסוח מודעת הדרושים ימשוך מועמדים איכותיים יותר, צילום: שאטרסטוק שינוי ניסוח מודעת הדרושים ימשוך מועמדים איכותיים יותר | צילום: שאטרסטוק שינוי ניסוח מודעת הדרושים ימשוך מועמדים איכותיים יותר, צילום: שאטרסטוק

משמעות הדבר היא שהמעסיקים יכולים לכתוב מודעות דרושים המתמקדות ביחסי צרכים-היצע - מה יכול הארגון להציע כדי למלא את צרכיו של המועמד - במקום ביחסי דרישה-כישורים – מהם היכולות והכישורים שהארגון דורש ממועמדיו.

ג'ונס ושותפיו למחקר, קיבלו הזדמנות נדירה לבדוק את השערת החקר שלהם באמצעות שינויים שערכו במודעות קיימות וניתוח התוצאות.

החוקרים שיתפו פעולה עם מעסיק שפרסם הודעות שהזדהה בהן כ"המשרד הראשי בקנדה של חברת ייעוץ הנדסי בין-לאומית".

החוקרים כתבו או שכתבו 56 מודעות, בעיקר כאלו המחפשות מועמדים מתחום ההנדסה וניהול הפרויקטים. הם הדגישו כל פעם את אחת מהגישות שצוינו: צרכים-היצע או דרישה-כישורים.

בסך הכול ענו למודעות 991 מועמדים, כאשר הגישה הממוקדת במועמד, צרכים-היצע, משכה יותר מועמדים ואף מועמדים יותר איכותיים, על פי דירוגים של מנהלי גיוס, לעומת המודעות שהתבססו על גישת דרישה-כישורים.

מודעות הצרכים-היצע הדגישו מאפיינים כגון אפשרויות קידום, חופש הפעולה של העובד, וחשיבותה של המשרה. המודעות מהסוג השני הדגישו את דרישות העבודה והביצועים של החברה מהעובד.

אם כך, מדוע חברות לא נוהגות בהתאם? ג'ונס משער שהסיבה היא שחברות נאלצות למצוא עובדים מקצועיים ומנוסים כדי לאייש משרות ולא ממש חושבים מנקודת מבטו של המועמד. אולם, אומר ג'ונס, "חשוב לזכור כי למועמדים אין מידע רב על המשרה ועל החברה והם קוראים את המודעה ומנסים לקבוע אם זהו מקום שבו הם היו רוצים לעבוד".

תגיות