אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דו"ח: שווי חסות חולצה בכדורגל האירופי זינקה ב-20% בתוך שנה צילום: איי אף פי

דו"ח: שווי חסות חולצה בכדורגל האירופי זינקה ב-20% בתוך שנה

על פי נתוני חברת 'רפוקום', ההכנסה השנתית הכוללת מחוזי חסות לחולצות ב-6 הליגות האירופיות שנבדקו עומדת על מעל 687 מיליון יורו, עלייה של יותר מ-20% לעומת עונת 2013-14 , אז ההכנסה עמדה על 570 מיליון יורו

25.02.2015, 13:44 | שירות כלכליסט

קבוצות הפרמיירליג חוו עלייה של 36% בהכנסות מחוזי ספונסרשיפ לחולצות, כך לפי מחקר שערכו בחברת רפוקום. על פי הדו"ח, ההכנסה השנתית הכוללת מחוזי חסות חולצות בשש הליגות האירופיות שנבדקו עומדת על מעל 687 מיליון יורו, עלייה של יותר מ-20% לעומת עונת 2013-14 , אז ההכנסה עמדה על 570 מיליון יורו.

קראו עוד בכלכליסט

ולנסיה ממנצ ולנסיה ממנצ'סטר יונייטד. החברות האמריקאיות משקיעות המון בכדורגל האירופי | צילום: איי אף פי ולנסיה ממנצ

עוד עולה מהדו"ח כי בפרמיירליג נרשמה עלייה של 36% לעומת העונה הקודמת, בעיקר הודות לחוזה של שברולט עם מנצ'סטר יונייטד בשווי 70 מיליון דולר בשנה (54 מיליון יורו).

שאר הליגות הבכירות רשמו גם כן עליות: ליגת העל הספרדית נהנתה מעלייה של 30%, סריה A האיטלקית רשמה עלייה של 21%, ליג 1 הצרפתית עלייה של 13% והבונסדליגה הגרמנית עלייה של 9%.

רק ליגת העל ההולנדית (Eredivisie) חוותה ירידה. ההכנסות נפלו ב-5% לעומת עונת 2014-15 ל-42 מיליון יורו.

העלייה הכוללת בהכנסות מחוזי ספונסרשיפ לחולצות נובעת בעיקרה מהשקעות זרות, במיוחד מהמזרח התיכון. חברות מאיחוד האמירויות ומקטאר השקיעו קרוב ל-160 מיליון יורו בעונה הנוכחית לבדה.

האיחוד האמירויות שמרה על מעמדה כמשקיעה הגדולה ביותר בחוזי ספונסרשיפ של חולצות בשש הליגות הבכירות באירופה, לפני השוק הגרמני ששלט בתחום זה מעל לעשור. בעונה הנוכחית, ההכנסות מחברות גרמניות מסתכמות ב-112 מיליון יורו ברחבי הליגות. אחרי גרמניה מדורגות חברות אמריקאיות, שהולכות ומתחזקות והשקיעו 82 מיליון יורו.

"העלייה בכסף הזר שזורם לכדורגל האירופי אינה חדשה, עם זאת ההשקעות בספונסרשיפ לחולצות צומחת בשיעור מהיר מבעבר", הגיב גלן לוביט, נשיא רפוקום. "ההשקעות בעונת 2014-15 צמחו ב-20% לעומת העונה הקודמת, כך שההשקעה בספונסרשיפ של חולצות גדלה בשיעור המהיר ביותר מזה 15 שנה. בהתאם, אנחנו עדים לצורך גדול יותר מצד המותגים הנוכחיים, ממחזיקי הזכויות וערוצי השידור הפועלים ברחבי הכדורגל האירופי להבין בצורה טובה יותר את ההטבות וההזדמנויות שעומדות בפניהם. השקעות זרות הן עסק גדול, אך חשוב להבין כיצד הארגונים יכולים להרוויח מכך. אנחנו מסייעים למחזיקי העניים המרכזיים להבין בצורה טובה יותר את ההטבות הללו באמצעות כך שאנחנו מספקים מודיעין ונתונים הנוגעים לשוק וכן שירותי ייעוץ שיבטיחו הבנה עמוקה יותר והמלצות פעולה רלוונטיות".

במונחים של אחוז ההכנסות מחברות זרות, הליגה הספרדית היא המובילה. 86% מכלל ההכנסות המגיעות מחוזי ספונסרשיפ של חולצות בליגה מגיעות מחוץ לספרד.

הפרמיירליג (75%) וליג 1 הצרפתית (68%), מקבלות גם כן למעלה ממחצית ההכנסות מספונסרשיפ חולצות ממשקיעים זרים. סריה A האיטלקית אינה משתרכת הרבה מאחור עם 47% מההכנסות המדוברות ממשקיעים זרים, בעוד שהבונדסליגה (24%) והליגה ההולנדית (19%), נותרו דוגמאות לשוק ספונסרשיפ חולצות חזק.

מלבד מעצמות הכדורגל האירופיות, ליגת הכדורגל האמריקאית (MLS) מתחילה גם כן למשוך עסקים גדולים. העונה, חוזי הספונסרשייפ של קבוצות ה-MLS הסתכמו ב-55.8 מיליון דולר, שהופכים את הליגה האמריקאית לגדולה יותר מההולנדית במונחים של הכנסות.

תגיות