אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עלות שכרם של שני מייסדי מובילאיי ב-2014: יותר מ-60 מיליון דולר צילום: אוראל כהן, עמית שעל

עלות שכרם של שני מייסדי מובילאיי ב-2014: יותר מ-60 מיליון דולר

אמנון שעשוע זכה לשכר בסיס של 136 אלף דולר וחבילת אופציות בשווי של 30.7 מיליון דולר, בעוד שזיו אבירם נהנה משכר בסיס של 196.6 אלף דולר וחבילת אופציות של 29.4 מיליון דולר. השניים מחזיקים גם במניות בשווי של 728 מיליון דולר; מובילאיי השלימה הנפקה באוגוסט האחרון בניו יורק ונסחרת לפי שווי שוק של יותר מ-8 מיליארד דולר

05.03.2015, 17:31 | שי סלינס

עלות שכרם של מייסדי מובילאיי, אמנון שעשוע וזיו אבירם, עמדה על יותר מ-60 מיליון דולר ב-2014 - כך עולה מהדו"חות המלאים של החברה (20F) שפורסמו היום בניו יורק.  

קראו עוד בכלכליסט

עלות שכרו של שעשוע עמדה בשנה שעברה על 30.7 מיליון דולר והורכבה משכר בסיס של 136 אלף דולר בנוסף לחבילת אופציות של 30.7 מיליון דולר. עלות שכרו של אבירם עמדה על 29.4 מיליון דולר והורכבה משכר בסיס של 196.6 אלף דולר וחבילת אופציות של 29.4 מיליון דולר.

חבילת האופציות של שני המייסדים היא חלק מ-16 מיליון אופציות שהוענקו למייסדים בשנה שעברה, כאשר השווי ההוגן הממוצע של האופציות עמד על 4.82 דולרים למניה. שוויה הכלכלי של האופציה מחושב ביום הענקת האופציה מוכפל במספר האופציות המוענקות.  

בנוסף לאופציות אבירם ושעשוע מחזיקים בכ-9% ממניות מובילאי ונכון לעכשיו שווין עומד על כ-728 מיליון דולר.

זיו אבירם, צילום: אוראל כהן זיו אבירם | צילום: אוראל כהן זיו אבירם, צילום: אוראל כהן

מובילאיי, שהוקמה ב־1999 ופיתחה מערכת למניעת תאונות, השלימה את ההנפקה הראשונית לציבור והחלה להיסחר בתחילת אוגוסט בבורסה הראשית של ניו יורק. החברה סיימה את יום המסחר הראשון לפי שווי שו של 8 מיליארד דולר - שווי דומה לשווי בו היא נסחרת כיום.

ההכנסות של החברה בכל 2014 זינקו ב-77% והסתכמו ב-143.6 מיליון דולר. הרווח הנקי הסתכם ב-46.8 מיליון דולר, שהם 21 סנט למניה, בהשוואה לרווח נקי של 33.1 מיליון דולר שהם 6 סנט למניה ב-2013. תחזיות השוק עמדו על הכנסות של 140 מיליון דולר ורווח נקי של 44.6 מיליון דולר. ב-2014 ייצרה החברה תזרים מזומנים של 56.1 מיליון דולר - זינוק של 99% לעומת 2013 אז ייצרה החברה מזומנים בשווי של 28.2 מיליון דולר.

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
לכל החכמולוגים
במקום להיות גאים בחברה ישראלית, שמוכרת לכל יצרני הרכב בעולם מפתחת רכב אוטונומי, ומהווה מופת לחברות טכנולוגיה בעולם, משלמת מיליארדים במיסים למדינה- כן גם עבור רווחי המייסידים( לא על חשבון המלעיזים) קמים כל אלה שלא עשו דבר בחייהם , סביר להניח שלא משלמים מיסים (5000 ש״ח משכורת) ומעבירים ביקורת קצת בושה.
דורון  |  17.03.15
9.
אין לי החזקות בחברה ואני תושב ארה״ב
המניות הן בבורסה האמריקאית לא עמך ישראל. השווי לא מבוסס על המחזור הנוכחי אלא העתידי. המערכות המותקנות בארץ הן ביטא ולא מובנות ברכב עי היצרן. שווי החברה נגזר מהחוזים העתידיים ובעיקר מהכנסות הפטנטים היתרי השימוש והחזון של מכוניות ללא נהג. לא ממליץ לקנות או למכור את המנייה רק מבקש מכל החכמים בגרוש להירגע ולא לכתוב שטויות.
רדידות התגובות מפריעה לי.  |  06.03.15
8.
יש לי מובילאיי ואני מאוד מרוצה
המערכת הזאת מנעה לפחות 3 תאונות אצלי ברכב. נהדר לנהוג איתה כי אתה יכול להתעסק בבלטמ"ים תוך כדי נהיגה כאשר אתה יודע שהמערכת תתריע בפניך לפני התנגשות או ירידה לשוליים. מה שכן, יש לה שטחים "מתים" - למשל בכיכר תנועה הם הרכב שלפניך בזווית פניה אבל עדיין מולך, המערכת לא מזהה אותו
הידען  |  06.03.15
לכל התגובות