אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סנט לגיגה-בייט: גוגל מזעזעת את שוק האחסון הארגוני

סנט לגיגה-בייט: גוגל מזעזעת את שוק האחסון הארגוני

השירות צפוי לייתר את השימוש במערכי אחסון מבוססי תשתיות פיזיות, כשל EMC, IBM ונטאפ. הפיתוח של גוגל מאפשר זמינות מלאה של המידע תוך שלוש שניות, מה שמקנה גמישות גבוהה יותר לארגונים

11.03.2015, 16:32 | רפאל קאהאן
GCP, חטיבת הענן של Google for Work, הודיעה היום (ד') על השקת של שירות חדש לעסקים וארגונים - Google Cloud Storage Nearline. זהו שירות אחסון פשוט, זול וזמין המבטיח גיבוי נתונים, יכולת אחזור וגישה תוך שניות ובמחיר של סנט לגיגה-ביט.

קראו עוד בכלכליסט

השירות החדש מיועד להחליף את מערכי האחסון הארגוניים "הכבדים" המבוססים על מדיה מגנטית כגון טייפ גיבוי. ארגונים רבים כיום יכולים להרשות לעצמם לאחסן רק מידע הנחוץ לפעילות העסקית, בדרך כלל מסיבות רגולטוריות.

ניר חינסקי מנהל Google Cloud Platform במזה"ת ואפריקה גוגל, צילום: יח"צ ניר חינסקי מנהל Google Cloud Platform במזה"ת ואפריקה גוגל | צילום: יח"צ ניר חינסקי מנהל Google Cloud Platform במזה"ת ואפריקה גוגל, צילום: יח"צ

קבצים אלה זכו לכינוי "מידע קר", מאחר והוא נדרש לעתים רחוקות ואינו קריטי להתנהלות היומיומית שלהם. כמו כן, בגלל ויקר מאוד לאחסן אותו, המידע לאחסון נבחר בקפידה. מרבית הארגונים פועלים כיום בתצורת אחסון וארכוב שכבתית, במסגרתה מידע עובר מאחסון אונליין יקר לאחסון אופליין וזול יותר, בדרך כלל על גבי שרתים פיזיים בארגון ותוך שימוש בקלטות גיבוי. בדרך זו, כאשר רוצים לגשת למידע, התהליך יכול להימשך יום שלם.

לדברי החברה, שירות האחסון בענן החדש, מאפשר לעסק לגבות ולאחסן כמויות בלתי מוגבלות של נתונים בעלות נמוכה מאוד ובנגישות גבוהה, בכל עת שירצו ותוך שניות מועטות. Nearline מגיע עם כלי חיפוש שמאפשרים למצוא את המידע הנדרש ולהוציא ממנו ערך עסקי באמצעות כלי אנליזה מהירה שמסופקים אף הם במסגרת השירות.

מהפכה עננית

ניר חינסקי, מנהל Google Cloud Platform, במזרח התיכון ואפריקה, מסביר: "ארגונים משתדלים לשמור רק מידע עסקי קריטי או כזה הדרוש מסיבות רגולטוריות. הסיכון בגישה זו הוא הפסד של נתונים חשובים מבחינה תחרותית, אשר אם היו נשמרים ומנותחים, היו מניבים לארגון תובנות עסקיות חשובות. שירות האחסון החדש מייתר את הצורך להחליט מה למחוק ומה לשמור ומספק גישה למידע. מדובר בלא פחות ממהפכה אמיתית בדרך בה עסקים וארגונים ינהלו את המידע שלהם בענן".

עולם האחסון הישן על פי גוגל עולם האחסון הישן על פי גוגל עולם האחסון הישן על פי גוגל

בגוגל מתגאים ששירות Nearline, בניגוד לפתרונות אחסון מסורתיים, מספק אחסון ארוך טווח בקיבולת אינסופית במחיר נמוך במיוחד – 1 סנט עבור ג'יגה-בייט מידע; מהירות וביצועים: כל היתרונות של אחסון 'קר', אבל עם מידע נגיש באופן מיידי עם זמן תגובה של קרוב ל-3 שניות עבור אחזור מידע, לעומת כמעט חמש שעות בפתרונות הקיימים בשוק. גוגל מתחייבת לרמת זמינות של 99%.

בנוסף השירות מאובטח על בסיס ביזור המידעדע באמצעות אחסון באתרים פיזיים רבים. פרוטוקול OAuth ובקרי גישה מדורגים, יוצרים מערך אבטחה הניתן להגדרה על פי צרכי הלקוח. כמו כן השירות מספק אינטגרציה מלאה לשירותי אחסון אחרים בפלטפורמת הענן של גוגל. לבסוף, מפתחים יכולים להשתמש בפרוטוקלים קיימים ומוכרים על מנת לאחזר מידע באמצעות ממשק ניהול API מאוחד לכל רוחב פלטפורמת הענן של גוגל.

שינוי פלטפורמות ותהליכי אחסון אינו מהלך קל. מסיבה זו, גוגל בחרה לשתף פעולה עם כמה מחברות האחסון והגיבוי המובילות בעולם, כגון וריטס (סימנטק), נטאפ, Iron Mountain, Geminare.

 

אתגר חדש לחברות האחסון

 

השירות החדש הוא מכה קשה עבור המתחרות המסורתיות בתחום האחסון הארגוני, EMC, IBM, HP 3PAR או היטאצ'י למשל. הוא מייתר חלק גדול מהפתרונות המסורתיים ומעביר בבת אחת את מרכז הכובד לענן. העובדה שחברה כמו גוגל עומדת מאחורי היוזמה גם מעמידה את מתחרותיה, אמזון ומיקרוסופט בראשן, בעמדת מגננה.

 

עדיין לא ברור אם ארגונים אכן יסכימו להעביר את המידע העסקי יקר הערך שלה לענן של גוגל. ולחברה תהיה עבודה קשה לשכנע ארגונים ממגזרי הפיננסים, הביטחון והאנרגיה להעביר את מערכי האחסון הרגישים לחסותה. מאידך, אם ה-CIA הסכים להעביר חלק ממערך המחשוב שלו לענן של אמזון, אין שום סיבה שארגונים ועסקים מהתחומים הללו לא יעשו זאת. 

תגיות

15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
למגיב 9 ממגיב 2
1. אכן הבטחתי 2 הערות ובסוף היו 3. זו אכן טעות חמורה ואני מתנצל על אי הנוחות שנגרמה לך, ולקוראים האחרים. 2. אם תקרא שוב את הכתבה ואת הגדרת השירות של גוגל תראה ששירות הגיבוי הזה לא נועד לגיבוי שוטף של מידע שנמצא בשימוש רגיל, כמו בסיס נתונים פעיל, אלא גיבוי של מידע שאינו נמצא בשימוש שוטף או גיבוי כמויות מידע נרחבות למקרה של אסון (ואז הבעיה לא תהיה רק המידע עצמו כך שגם אם המידע יהיה זמין מיידית לא ניתן יהיה לעשות בו שימוש מיידי). במקרים כאלה המתנה של 4 שעות לא תהווה בעיה. בכל מקרה בהחלט מדובר כאן בשיפור וזמן קצר יותר יכול עזור במקרים מאוד מסויימים אבל זה לא "מהפכה" שכורמת ל "זעזוע" בשוק האחסון הארגוני. אגב, בכל השירותים (גם בזה) מלבד העלות של האסון יש גם עלויות למשיכת המידע ולביצוע פעולות שונות.
אמיר  |  13.03.15
לכל התגובות