אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחקר: אפילו האייפוניסטים לא אימצו את אפל Pay

מחקר: אפילו האייפוניסטים לא אימצו את אפל Pay

בדיקה שנערכה בארצות הברית גילתה ש-85% מבעלי האייפון 6 והאייפון 6 פלוס מעולם לא ניסו את שירות התשלום של אפל - וכי רק 6% מהם משתמשים בו באופן שוטף. מהמחקר עולה כי בשלב זה, לעסקים לא משתלם לתמוך באפל פיי

23.03.2015, 11:58 | הראל עילם
שירות התשלומים הסלולריים אפל פיי אולי זוכה להצלחה ביחס לשירותים המתחרים, אבל הוא עדיין רחוק מאוד מאימוץ המוני. כך עולה ממחקר של חברות InfoScout ו-PYMNTS, שמצא כי רק 6% מבעלי אייפון 6 לדגמיו עושים שימוש בשירות התשלומים.

קראו עוד בכלכליסט

המחקר מסתמך על סקר שנערך בקרב מאות בעלי אייפון 6 ואייפון 6 פלוס בארצות הברית, המדינה היחידה בה אפל פיי כרגע זמין לשימוש. לפי הסקר, 85% מהנשאלים מעולם לא התקינו או התנסו באפל פיי, ו-9% רק שיחקו עם האפליקציה אבל לא עשו בה שימוש משמעותי. רק 6% השתמשו בשירות התשלומים בצורה אקטיבית.

עמדת סריקת אפל פיי, צילום: אי פי איי עמדת סריקת אפל פיי | צילום: אי פי איי עמדת סריקת אפל פיי, צילום: אי פי איי

לפי חברת PYNMTS, אפל פיי עדיין אינו בשל ועל אפל להשקיע מאמצים כדי לדחוף את השירות גם בנקודות המכירה. מהמחקר עולה כי הסיבה העיקרית שאותם 9% מהנשאלים ניסו את האפליקציה אבל לא עשו בה שימוש פעיל זה בגלל שהם שכחו שהשירות בכלל קיים.

"אפל צריכה להיות מפוקסת לחלוטין על נקודות המכירה, ולוודא שיש טריגר שמעודד משתמשים להשתמש בטלפון שלהם במקום בכרטיס אשראי" כתב במחקר ג'ארד שרייבר, מייסד ומנכ"ל InfoScount. "זה לא נרשם בזכרון המשתמשים שכדאי להם להשתמש באפל פיי. ההרגל לא נוצר".

בקרב האחוזים הבודדים שכן משתמשים באפל פיי, יותר מ-70% מהנשאלים אמרו שהם עושים זאת כי השירות יותר נוח, מהיר, קל לשימוש ובטוח. נוחות צוינה כשיקול המרכזי והחשוב ביותר.

באז גדול, אסטרטגיה בעייתית

דייב אוונס, מייסד חברת הייעוץ MPD, שפך מים צוננים על הדיווחים האופטימיים מבית אפל על הצלחת אפל פיי ואמר שהאסטרטגיה הנוכחית של החברה "לא נראית מבטיחה". הוא הוסיף: "אפל חייב למצוא דרך להגדיל את בסיס המשתמשים שצורכים את אפל פיי או להגדיל משמעותית את השימוש באפל פיי בקרב המשתמשים הקיימים. כרגע, אם הייתי קמעונאי, לא היה אכפת לי מתמיכה בשבריר האחוז של לקוחות שרוצים לשלם דרך אפל פיי ולא הייתי משקיע בטכנולוגיה הנדרשת על מנת לתמוך בה".

אפל בינתיים מרחיבה את התמיכה בשירות דרך חתימת הסכמים עם רשתות כמקדונלד'ס. הדבר הגדיל את כמות נקודות המכירה בארצות הברית המקבלות אפל פיי מ-220 אלף ל-700 אלף בתוך כחצי שנה. בנוסף, החברה עובדת כעת על שיתוף פעולה עם הממשלה שתאפשר לאזרחי ארה"ב לשלם תשלומים ממשלתיים וקנסות בסלולרי. אפל גם מתכוונת להרחיב את התמיכה בשירות אל סין דרך שיתוף פעולה עם עליבאבא.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
ל-2: אתה לא מבין כלום מהקונספט!
כל העניין הוא שכרטיס אשראי אתה חייב לשאת עליך כדי לשלם! הקטע של טכנולוגיית התשלום הסלולרי הוא שאתה לא צריך כלום מלבד האייפון שגם ככה נמצא עליך תמיד. ככה אם אשתך בקשה ממך לקנות עגבניות ואין עליך כסף, אתה יכול לקנות בלי לנסוע הביתה קודם. וזאת מלבד הנוחות - רק העברה וזהו. לא עודף, לא מטבעות ולא חתימה.
אסף הרופף  |  12.04.15
4.
ל-1 כנראה אתה חיי בבועה של עצמך, השעון יצליח ועוד חודש אזכיר לך
עוד חודש תתעורר מהבועה שלך, השעון יצליח וימכר ממש טוב במליונים. ממש כמו שהאייפון 6 קנה בחזרה משתמשי אנדרויד מהרמה הגבוהה שרוצים מכשיר יוקרתי ופשוט עובד, כך גם השעון יגרור עוד את הליבה של משתמשי האנדרויד. אנשים כמוך שישארו בבועה שלהם. כמובן 85% מהשוק ישאר מכשירי אנדרויד של $50-$150. ממש מעניין!
אדי.מ6 , צפון  |  24.03.15
לכל התגובות