אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כך יקטינו את העומס בכבישים: השלב השלישי לניסוי הנסועה יוצא לדרך צילום: צביקה טישלר

כך יקטינו את העומס בכבישים: השלב השלישי לניסוי הנסועה יוצא לדרך

חברת נתיבי איילון תקיים מפגש עם גופים המעוניינים להשתתף בניסוי שנועד לבחון את השפעות תמריצים כספיים על הרגלי נסיעה של נהגים באמצעות התקנת אמצעי מעקב אלקטרוניים ברכבו של הנהג

29.03.2015, 10:48 | תומר הדר

חברת "נתיבי איילון" תקיים בסוף החודש הבא מפגש ראשון לנציגי הגופים המעוניינים להשתתף בניסוי "נעים לירוק", שנועד לבחון את השפעות תמריצים כספיים על הרגלי הנסיעה של נהגים באמצעות התקנת אמצעי מעקב אלקטרוניים ברכבו של הנהג. על פי עיקרי השיטה, נהגים שיימנעו מנסיעה ברכבם בשעות העומס יוכלו לקבל מענק בגובה של עד 5,200 שקל, המשתנה בהתאם לשעות בהן יבחרו לנסוע. הניסוי עצמו מורכב משלושה שלבים, כאשר במסגרת השלב השני, שההיערכות לקראתו הסתיימה בחודש שעבר, נרשמו הנהגים המעוניינים לניסוי.

כעת, במסגרת ההיערכות לקראת השלב השלישי, שיימשך עשר שנים וצפוי להכיל כ-100 אלף נסיינים, נערכת החברה לקראת בחירת ספקים ל"קופסה השחורה" שתותקן ברכב ותנטר את מאפייני הנהיגה. מנוסח תנאי המכרז עולה כי חברת נתיבי איילון תתקשר עם שלושה מפעילים, שיספקו הן את השירותים כגון גיוס הנסיינים והן תשתית, קרי התקנת הציוד וניטורו.

מפחיתים את העומס בכבישים, צילום: יובל חן מפחיתים את העומס בכבישים | צילום: יובל חן מפחיתים את העומס בכבישים, צילום: יובל חן

ממסמכי המכרז עולה כי המשתתפים בניסוי ייבחרו בין היתר לפי אזור מגוריהם. לדוגמה, כל ספק יחויב לגייס מתנדבים לניסוי ש-15% מהם יגורו בתחומי המטרופולין ואילו 20% בשולי המטרופולין, כאשר כתובתם רשומה באופן רשמי בפריפריה. לרשות כל מתנדב יעמוד תקציב תמריצים שנתי בגובה 5,200 שקל, שינתנו בהתאם לשיקולי הנסיעה של המתנדב.

על מנת לתמרץ את החברות שיספקו את השירותים תידרש כל חברה להשתתף בעשרה אחוזים מגובה המענק שיקבל המתנדב. המתנדבים עצמם יהיו רשאים להחליף רכב במהלך הניסוי, כאשר פירוק והרכבה יעלו 250 שקלים שינוכו מ"שכר" המתנדב. עוד עולה מנוסח המכרז כי המפעילים יהיו זכאים גם למענקים: לאחר שנה של פעילות תערוך נתיבי איילון סקר שביעות רצון-והמפעיל בעל הציון הטוב ביותר יקבל מענק בגובה 200 אלף שקל.

במסגרת השלב הראשון מפורטות לראשונה גם דוגמאות לתמורות שיוענקו למתנדבים בניסוי. כך, מתנדב שייסע בשעות העומס בתחומי המטרופולין למרחק של כאלף קילומטרים במשך שנה יוותר על אלף שקלים מתוך המענק. מתנדב שייסע 2,000 קילומטרים במטרופולין בשעות שאינן עמוסות יוותר רק על 100 שקלים. בשולי המטרופולין החיוב שונה: מתנדב שייסע 8,000 קילומטרים בשנה ייאבד 2,400 שקל מהמענק.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
ישחטו לנו את הכיס מבלי קיום תחבורה ציבורית חלופית. מכרמיאל עד גבעתיים 24 רמזורים
אנחנו לא בלונדון ששם קיימת תחבורה ציבורית רצינית ואמינה שאפשר לסמוך עליה. ישראל בסה"כ חור באמצע שוםמקום ורוצים להרוס אותנו כלכלית. לא הבנתם עדיין?????? אין לנו איך להגיע לתוך תל אביב!!!!!!! מה לא מובן למגיעים מהצפון שביננו זה יעלה הון אחרת יקח לנו 4 שעות להגיע מהגליל לתל אביב לעבודה!!! הזוי !!!!! פרימיטיביות לשמה
נהג מזדמן , צפון  |  29.03.15
לכל התגובות