אהוד ברק השקיע מיליון דולר בסטארט-אפ הביטחוני Reporty
ראש הממשלה לשעבר נותן זריקת חיזוק לחברה שמפתחת פלטפורמה לשידור ודיווח במקרי חירום באמצעות חכמת ההמונים. בראשה עומדים בכירים במערכת הביטחון כאמיר אליחי ופנחס בוכריס
קראו עוד בכלכליסט
30% מהפניות למשטרה הן קריאות שווא
בכל שנה מתקבלות בגופי החירום והרשויות בישראל ובעולם מאות מיליוני שיחות. זמן שיחה ממוצעת למוקד הינו בין שתיים לשלוש דקות וחצי במהלכן על המוקדן להבין במהירות תמונת מצב, מיקום אירוע, לאמוד את אמינות הדיווח ולהחליט באילו משאבים זמינים להשתמש. על אף הזמן הארוך המושקע בבירור הפרטים הרלוונטיים לקבלת ההחלטה עדיין מדווחים הגופים השונים על 20%-30% פניות שווא. לדוגמא - על רקע אירוע חטיפת הנערים ביוני 2014, ציינה משטרת ישראל כי מתוך עשר מיליון שיחות בשנה, יש יותר מ-20% קריאות טורדניות. מוקד מד"א, שהחל בשיתוף פעולה עם ריפורטי ציין שמתוך תשע מיליון שיחות שמתבצעות למד"א בשנה כ-23% הן שיחות סרק. היבט קריטי נוסף הינו מהירות איתור מיקום המדווח. בארה"ב לבדה מתים כ-10,000 איש בשנה בשל חוסר יכולת גופי ההצלה והחירום לאתרם באירועי חירום.ריפורטי פועלת לשנות את התמונה בכל הנוגע לתקשורת שבין האזרח לגופים השונים ע"י ייעול תהליך הדיווח על אירועים וקבלתו, חיסכון בהוצאות הרשויות וחשוב מכך - הצלת חיי אדם. החברה עושה זאת באמצעות מערכת לשידור וידאו בזמן אמת בלחיצת כפתור האפליקציה משדרת וידאו ואודיו דו כיווני למוקד הרלוונטי, הכולל נתונים מדויקים אודות מיקום המדווח ורמת אמינות הדיווח. למשל, במקרה בו אדם מדווח על מקרה חירום רפואי למד"א, יוכל המוקדן לראות את האירוע ואף להדריכו כיצד לפעול.
בשיחה עם "כלכליסט" סיפר אליחי על הרקע להקמת החברה - חוויה קשה שעבר בעצמו: "החלטתי לפתח את הטכנולוגיה הזו לאחר אירוע תקיפה שעברתי בחוף הים בתל אביב לפני כשנתיים", אמר. "ואז הבנתי עצום הפער שבין היכולות הטכנולוגיות שיש כיום לבין התפעול של המערכות לשעת חירום המחברות בין האזרחים לכוחות החירום. המערכת שלנו מנסה לתת פתרון טכנולוגי מתקדם לזה".
אליחי אמר שהבחירה באהוד ברק כמשקיע היתה לאחר הבנה שהוא הכי מתאים לצרכי החברה. "יכולנו לגייס כסף לא רק מברק אבל רצינו ממנו יותר מאשר כסף אלא גם את ההבנה שלו בתחום והגישה שלו לנושא", הוסיף.
5 תגובות לכתיבת תגובה