פריון,
חברת סרגלי הכלים הישראלית, רשמה צניחה של 55% בהכנסות הרבעון הראשון ל-52.1 מיליון דולר. הירידה החדה נובעת בעיקר מהצמצום בעלות רכישת הלקוחות.
הרווח התפעולי התזרימי המתואם (Adjusted EBITDA) של פריון הסכתם ב-19.6 מיליון דולר, ירידה של 42% ביחס לרבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם הסתכם ב-14.4 מיליון דולר או 20 סנט למניה לעומת 27.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. ציפיות השוק היו להכנסות של 51.4 מיליון דולר ורווח מתואם של 14 סנט למניה.
לרבעון הבא צופה החברה הכנסות של 44-40 מיליון דולר ורווח נקי של 9-7 מיליון דולר, בהתאם לציפיות השוק בשורה התחתונה אך מתחת לציפיות השוק בשורה העליונה, כאשר האנליסטים צפו כי החברה תרשום הכנסות של כ-47 מיליון דולר ברבעון השני.
למעשה, פריון סובלת בעיקר מהעובדה כי לא ניתן יותר להפיק די הכנסות מסרגלי כלים, תחום שהיה בליבת פעילותה עד כה. חברות סרגלי הכלים נהגו להתקין סרגל כלים שלהן בעת התקנת התוכנות, וכאשר המשתמשים השתמשו בסרגל כדי לחפש מידע, הן הציגו פרסומות, וחלקו את הכנסות הפרסום עם ספק החיפוש. גוגל החליטה להיפרד מהענף, והחליטה שלא לאפשר עוד לשלב בקלות סרגלי כלים בדפדפן הכרום, ובנוסף, ההכנסות שניתן לייצר מכל משתמש פחתו בצורה דרמטית, מה שהוביל להורדת ההשקעה של חברותכ גון פריון ברכישת לקוחות, וכעת הן נאלצות להמציא את עצמן מחדש.
תגובה אחת לכתיבת תגובה