אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הריקול הגדול ביותר בהיסטוריית תעשיית הרכב: פגם בכריות אוויר של 35 מיליון מכוניות צילום: shutterstock

הריקול הגדול ביותר בהיסטוריית תעשיית הרכב: פגם בכריות אוויר של 35 מיליון מכוניות

בשלב זה יוחסו לפחות חמישה מקרי מוות לפגמים בכריות האוויר מתוצרת חברת טקאטה היפנית. מרבית המכוניות המעורבות בריקול הן של חברת הונדה, אך גם חברות נוספות נפגעו

20.05.2015, 12:04 | שירות כלכליסט

חברת חלקי הרכב היפנית, טקאטה (Takata) מכפילה את היקף הריקול של כריות האוויר, כך שהוא הפך לריקול הגדול ביותר בהיסטוריית תעשיית הרכב.

קראו עוד בכלכליסט

כרית אוויר (ארכיון), צילום: shutterstock כרית אוויר (ארכיון) | צילום: shutterstock כרית אוויר (ארכיון), צילום: shutterstock

החברה כבר ביצעה ריקול לכריות אוויר שבשימוש ב-18 מיליון כלי רכב לתיקון הפגם. בעקבות ההכרזה הנוכחית, יעלה המספר ל-34 מיליון מכוניות בארה"ב. פירוש הדבר שמדובר באחד מכל שבעה כלי רכב שבכבישים בארה"ב.

בשלב זה יוחסו לפחות חמישה מקרי מוות לפגמים, אולם בעבר דחתה טקאטה את הדרישות מצד הרגולטורים להוריד מהכביש את כל כריות האוויר שעלולות להיות בעייתיות. היא אף נקנסה ב-14 אלף דולר ביום בשל סירובה לשתף פעולה עם חקירת מנהל בטיחות בדרכים האמריקאי. הסכום הזה הצטבר כבר ל-1.2 מיליון דולר, אך בשל התרחבות הריקול הפסיקו לעת עתה את המשך הטלת הקנסות.

הבעיה בכריות האוויר היא שהן מתפוצצות ותוך כדי מפזרות רסיסים לעבר הגוף והפרצוף של הנהג והנוסע שלצידו. לפי דיווחי המשטרה שהגיעו לזירות התאונות, הקרבנות נראו במבט ראשון כאילו נדקרו. מלבד מקרי המוות, רבים אחרים התלוננו על פציעות, כולל בעיות בראייה בעקבות פגיעת הרסיסים.

מרבית המכוניות המעורבות בריקול הן של חברת הונדה, אך גם חברות נוספות נפגעו. עם זאת, עוד לא ברור מה גורם להתפוצצות כרית האוויר. "מתי נגלה? אנחנו לא יודעים, אך איננו יכולים להמתין ולסכן את הבטיחות של האמריקאים", הגיב מארק רוסקינד, ממנהל הבטיחות בדרכים.

הריקול הגדול ביותר עד כה היה של פורד, שב-1980 נאלצה להוריד מהכבישים 21 מיליון מכוניות בשל בעיית תמסורת שגרמה למכוניות לצאת ממצב "פארק".

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
היפניות אמינות כי הם מיושנות הגרמניות בשפיץ של הטכנוללוגיה
ליפנים פטנט פשוט ,מה שעובד שנים יעבוד עוד שנים וזה אמינות אממה המכוניות מפגרות אחרי הגרמניות ביכולת ונצילות המנוע , השילדה וכ"ו . הגרמניות המובילות מרצדס,במוו ,ואודי וחלק מקונצרן פולספגן שואפות לתת את פיסגת הטכנולוגיה וזה לפעמים מופיע כאמינות . אשר לצרפתיות מה שעובד רע ימשיך לעבוד רע .מה שמתקלקל ישאר לנצח . גיר ALL4 4 הילוכים אוטומטים בהתנהגות של גיר רובוטי דור 1 היו במכוניות הצרפתיות מעל עשור . והתקלות לא מקבלות מענה
ערן , קרית אונו  |  23.05.15
3.
לפני שצוחקים על היפנים, אני לא רואה טויטוה, מזדה ניסאן וכו' בשנותיהם הראשונות רואות מוסך
וגם אם כן, לפחות הם ברות תיקון ולא הולך המנוע. לקוריאנים יכול להישרף המנוע. (קיה 2004 "לא ברת תיקון" - קנה חדשה) לאירופאים הרכב פשוט מתפרק ביידים (ראה ערך רנו פלואנס - WTF בפסי האטה הרכב מרגיש כאילו הוא מתפרק) ולאמריקאים שברולט דפוקה (במיוחד הקרוז הראשונות מבוססות הדיטסו, פורד אולי נוחה אבל ממש לא מתקרבת לאמינות לאורך זמן של טויוטה) כנראה היפנים יותר אמינים, לא כולם טיפשים. [הגרמניות זה א' תמחור שונה, ב' לא בהכרח משמעותית יותר מוצלחות)
אנונימי  |  20.05.15
לכל התגובות