צילום: paulvonplace.files
Adgorithms הישראלית גייסה 42 מיליון דולר בהנפקה ב-AIM בלונדון
ההנפקה של חברת מערכות הבינה המלאכותית לפרסום מקוון בוצעה לפי שווי של 127 מיליון דולר. המחזיק העיקרי בחברה: המנכ"ל אור שני
11.06.2015, 15:08 | רעות שפיגלמן
חברת Adgorithms שמפתחת מערכות בינה מלאכותית לעולם הפרסום האינטרנטי ולמובייל, בניהולו של אור שני, גייסה אתמול בבורסה המשנית בלונדון (AIM) סכום של 42 מיליון דולר לפי שווי של 127 מיליון דולר.
קראו עוד בכלכליסט
Adgorithms הוקמה ב-2009 ופועלת מתל אביב ומניו יורק. החברה מציעה פלטפורמה המאפשרת למפרסמים למקסם את תקציב הפרסום שלהם תוך התאמת קהל היעד והמחיר. הסכום שגויס ישמש את החברה להרחיב את פעילותה וכן לשפר את הפלטפורמה שפיתחה הפועלת כמנגנון עצמאי עבור מפרסמים. הפלטפורמה של אדגוריתמס גם מאפשרת יצירת מכרז בין מפרסמים באתרים בהם יש תנועה ערה של גולשים, ולהתחרות על מחיר הפרסום.
אור שני, המנכ"ל, מכר חלק ממניותיו במסגרת ההנפקה. שני החזיק 70% מהמניות לפני ההנפקה, והוא המחזיק העיקרי במניות החברה גם לאחר ההנפקה עם נתח של כמעט 50%, וסמנכ"לים נוספים מחזיקים כל אחד בכמה אחוזים בודדים. לא מדובר באחזקה היחידה של שני בתחום זה, ויש לו אחזקות בחברה נוספת שעוסקת בתחום הפרסום המקוון. בשנה שחלפה הונפקו 9 חברות בבורסה בלונדון כאשר הבולטת מביניהם היא מטומי שגייסה 70 מיליון דולר לפי שווי של 347 מיליון דולר בבורסה הראשית בלונדון. הגיוס של מטומי בא בעקבות ניסיון הנפקה קודם שלא צלח. מטומי הנפיקה 20% ממניותיה במחיר של 227 פני למניה.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה