אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צביקה בארינבוים רוכש את מרמר מדיה הישראלית לפי שווי של 14 מיליון דולר צילום: ניצן חרמוני

צביקה בארינבוים רוכש את מרמר מדיה הישראלית לפי שווי של 14 מיליון דולר

אקסלמדיה שבשליטת בארינבוים (40%) רוכשת 54% מהחברה המתמחה בשיווק מבוסס ביצועים. מרמר מעסיקה 15 עובדים במשרדי החברה בת"א

16.06.2015, 16:06 | רעות שפיגלמן

אקסלמדיה (XLMEDIA) הישראלית, שבשליטת צביקה בארינבוים (40%), הפועלת בתחום השיווק והפרסום דיגיטלי ומתמחה בהפניית תנועת משתמשים מערוצי שיווק שונים אל לקוחותיה, רוכשת 54% ממניות חברת מרמר מדיה הישראלית, המתמחה בשיווק מבוסס ביצועים, לפי שווי של 14 מיליון דולר. למרמר 15 עובדים בישראל.  

קראו עוד בכלכליסט

ב-XLMEDIA מציינים שהרכישה צפויה להשפיע באופן מיידי על הרווחיות ומרמר תשלים את פעילות מחלקת המדיה של החברה בכך שכעת תוכל החברה לעסוק בשיווק מבוסס ביצועים בתחומים התלויים פחות בהגבלות רגולטוריות. בעוד שאחד התחומי ההתמחות של XLMEDIA דומה לזה של מרמר, שיווק מבוסס ביצועים, הרי שמרמר פועלת באפיקים שונים מאלו של XLMEDIA. זו האחרונה מתמקדת בתחום בשיווק מבוסס ביצועים לתחום ההימורים ומשחקי מחשב לסמארטפונים ואילו היתרון של מרמר זה שהיא פועלת באפיקים שאינם דורשים התעסקות ברגולציה, כמו תוכנות ותחום הבידור. תחום ההימורים שבו פעולת XLMEDIA הישראלית, כמו גם תחום הפיננסים כפופים לרגולציה.

צביקה בארינבוים צביקה בארינבוים צביקה בארינבוים

XLMEDIA תשלם תמורת הרכישה 7.36 מיליון דולר במזומן. למעלה מ-70% מהסכום ישולמו במועד הרכישה ויתר הסכום על בסיס ביצועי ה EBITDA של מרמר עד תום הרבעון הראשון של השנה הבאה. העסקה צפויה להיסגר בתחילת החודש הבא.  

חמש חברות ישראליות בתחום הפרסום המקוון נסחרות בבורסה בלונדון. ארבע מתוכן הונפקו בשנת 2014 ובשבוע שעבר הצטרפה אליהן Adgorithms (ADGO ) העוסקת בפתרונות בינה מלאכותית לעולם הפרסום האינטרנטי ולמובייל. שווי השוק של הישראליות שהונפקו בלונדון בשנת 2014 ירד, למעט אקסל מדיה שהוסיפה לערכה 20%. השפעות רגולציה של אתרים פיננסיים ואתרי הימורים כמו גם התחרותיות המתגברת בענף משפיעים על רווחיות החברות בענף, מה שמסביר חלק מהסיבות לרכישות ומיזוגים בין חברות בתחום.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות