אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רבעון שני בסלולר: הוותיקות מצמצמות נטישות, גולן מגייסת הכי הרבה צילום: יובל חן

רבעון שני בסלולר: הוותיקות מצמצמות נטישות, גולן מגייסת הכי הרבה

התחרות בשוק הסלולר נחלשה קלות ביחס לרבעון הראשון הסוער. HOT mobile ירדה משמעותית בהיקף הגיוסים לאחר שעצרה את המבצע של 40 שקל לשני קווים. youphone בדומה לרשת מגה ממשיכה לאבד גובה

01.07.2015, 17:31 | אופיר דור

לאחר רבעון ראשון סוער במיוחד, התחרות בשוק הסלולר נחלשה מעט בחודשים אפריל-יוני כאשר שלוש חברות הסלולר הגדולות הצליחו לצמצם את היקף הנטישות. כך עולה מנתוני הניידות שהגיעו לידי "כלכליסט". הנתונים מתייחסים למספרי סלולר שנוידו מחברה לחברה אך לא לקווים חדשים שנקנו ולכן אינם חופפים באופן מלא לנתונים בדו"חות הכספיים של החברות.

קראו עוד בכלכליסט

החברה בעלת מאזן הניודים הגרוע ביותר ברבעון החולף היתה פרטנר שאיבדה כ-36 אלף מנויים נטו לעומת 52 אלף ברבעון הראשון.

סלקום איבדה כ-24 אלף מנויים נטו, מחצית מהכמות ברבעון הראשון, ופלאפון נותרה החברה הוותיקה עם המאזן הטוב ביותר כשאיבדה רק 15 אלף מנויים נטו.

פלאפון ממשיכה ליישם בהצלחה אסטרטגיה של שמירה על נתח שוק גדול ככל האפשר באמצעות שימוש במותג המוזל שהקימה יחד עם אתר וואלה. התפיסה בפלאפון היא שהתחרות בענף הסלולר לא תוכל להמשיך באינטנסיביות הזו לאורך זמן, ועדיף לה להגיע לקו הסיום שלה עם מספר הלקוחות הגדול ביותר גם אם במחיר אובדן הכנסות בטווח המיידי. זהו לוקסוס שפלאפון, השייכת לקבוצת בזק החזקה, יכולה להרשות לעצמה אך סלקום ופרטנר שצריכות לשרת חוב גדול אינן יכולות.

על אף צמצום הנטישות, החברות הוותיקות ממש לא יכולות להיות מרוצות. ברבעון החולף לא היו מבצעים גדולים ושוברי שוק כמו מבצע שני קווים ב-40 שקל של HOT mobile שהרעיד את שוק הסלולר בתחילת 2015. למרות זאת הן המשיכו לאבד כמות גדולה של מנויים ורחוקות מלהגיע לאיזון.

אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק

החברה המובילה בהיקף הניודים ברבעון היתה גולן טלקום שהדיחה את HOT mobile מהפסגה. גולן רשמה גיוס חיובי של 44 אלף מנויים נטו, לעומת 52 אלף ברבעון הראשון. גולן טלקום התמקדה ברבעון החולף בשדרוג חבילות הגלישה הסלולרית של לקוחותיה החדשים והוותיקים ללא תשלום ולא השיקה חבילות חדשות ומוזלות, ועדיין הצליחה לגייס כמות מכובדת מאוד של מנויים.

לעומת זאת, HOT mobile ירדה בצורה חדה יותר בהיקף הגיוסים שלה שעמד על 25 אלף מנויים לעומת 76 אלף ברבעון הראשון. ההצעות הקיימות של HOT mobile בסך 39.9 שקל לקו ראשון ו-60 שקל לשני קווים, מתגלות כפחות אטרקטיביות. אולי הבשורות הרעות עבור HOT הן שהחברה צריכה ללחוץ כל הזמן על הגז כדי להוביל את טבלת הניודים, בעוד גולן טלקום מצליח להתמקם בפסגה גם בלי מבצעים אגרסיביים.

מבין המפעילים הווירטואליים רמי לוי בלט גם ברבעון האחרון כמי שמבצע עבודה שקטה אך אפקטיבית ובלי פרסום ושיווק כמעט שומר על גיוס חיובי של מעל 5,000 מנויים. המפעיל הווירטואלי מבית אלון הרבוע הכחול, youphone, רושם עוד רבעון שלילי עם אובדן של 2,800 מנויים, בדומה לרבעון הראשון. על רקע הצרות הפיננסיות של רשת מגה, עומדת youphone למכירה ואלון הרבוע הכחול מנהלת מגעים לרכישתה מול פלאפון. ל-youphone יש כ-80 אלף מנויים אך ברבעונים האחרונים היא יורדת במצבת הלקוחות. המפעיל טלזר שפונה לאוכלוסיה של עובדים זרים גם הוא נמצא במגמת גדילה עם גיוס של 2,300 מנויים ברבעון השני.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
קו ב-GOLANTELECOM = מחיר יקרררר מאווד ....
גולן טלקום מבטיחים שמהירות הגלישה תואט לאחר חריגה מחבילת הגלישה. מה שהם לא אומרים זה שהם בגולן טלקום בעצם נותנים מהירות כל כך נמוכה עד ששום פעולה לא מתאפשרת. לאחר הורדת המהירות, לא ניתן לפתוח דף אינטרנט, לשלוח או לקבל הודעה בווטסאפ, לשלוח ולקבל מיילים, ואפילו לא לבדוק את מהירות הגלישה...!!!!!!!!!!! הם התחילו עם השיטה הזאת רק בחודשיים האחרונים. לפני זה, הייתה האטה שמאפשרת להמשיך לגלוש. חבל שבגלל שהם עברו את רף חצי מיליון הלקוחות, הם התחילו להתנהג כמו בריונים אבל תחמנים שעושקים והופכים מנויים לפראיירים.
סילבי מלאכי , ערד  |  02.07.15
2.
למה גולן טלקום גולן בקושי מצליח לגייס רק 700 אלף מנויים כאן כ-3 שנים ??
רידת המחירים בשוק מראה סימני האטה, וזאת מכמה סיבות: ראשית, אחוזים ניכרים מהמשתמשים כבר מיצו את המעבר והוזילו את מחירי החבילות שלהם. שנית, נדמה כי הציבור כבר פחות ופחות רגיש לירידה של 10-20 שקל בחבילה שלו. לקוח שמשלם היום מחיר של 59 שקל או 69 שקל, לא בהכרח ימהר לנטוש את המפעיל שלו - בין אם מדובר במפעיל חדש כדוגמת גולן טלקום או ותיק - לטובת הנחה של 10-20 שקל. כנראה שברמת מחיר מסוימת, הפערים בין ההצעות כבר לא מניעים לקוחות לנטוש ולעבור חברה. מנגד, לחברות החדשות גולן טלקום פחות כדאי לזעזע את השוק, משום שככל שהן מורידות מחיר - הן גורמות לתגובת נגד בשוק מצד אחד, ומצד שני הן גורמות לזעזוע בקרב הלקוחות שלהם, שגם הם חוזרים ודורשים לקבל את המבצע האחרון. יוצא שכדאי לחברות החדשות לגייס לקוחות לא דרך הורדת מחיר, אלא דרך הגדלת חבילות הגלישה למשל. זו הסיבה שרואים את כל המפעילים מציעים חבילות גלישה הכוללות 5, 6, 8 ו-10 גיגה לחודש בחבילת האנלימיטד. חוץ מזה, ברמה של 37 שקל לחודש לחבילה, ממילא אין לגולן טלקום עוד הרבה לאן לרדת. התופעה המעניינת שמתרחשת בשוק היא של הגדלת חבילות הגלישה כתחליף להורדת מחירים. בעידן שבו כולנו עם טאבלטים וסמארטפונים הצרכנים ממוקדים בבחירת חבילת סלולר בחברת סלולר עם תשתיות מוכחות/טכנולוגיה- מה שגולן טלקום איננה מציעה מאחר וגולן טלקום הינה MVNO חברה וירטואלית בתחפושת של מפעילת סלולר !!!! בשוק הסלולר המחיר איננו העיקר בבחירת חבילת סלולר וגיוס של 700 אלף מנויים בלבד בגולן טלקום רק מאמת את העובדה שהצרכנים באאמת לא מוכנים להיות פראיירים -תרתי משמע אצל גולן טלקום !!
50SMET  |  02.07.15