אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיווח: פייסבוק מתכננת להשיק שירות מוזיקה בסטרימינג

דיווח: פייסבוק מתכננת להשיק שירות מוזיקה בסטרימינג

הרשת החברתית עובדת בחשאי על בניית פלטפורמת מוזיקה נרחבת, שתאפשר לאמנים להפיץ ולמכור שירים דרך העמודים שלהם. בנוסף, תשיק כלי שיזהה שיתוף של תוכן אשר מפר זכויות יוצרים, כדי להגן על רווחי האמנים

09.07.2015, 12:17 | נמרוד צוק

פייסבוק מתכננת להיכנס לשוק ההולך ומצטופף של שירותי המוזיקה בסטרימינג - כך דיווח הבלוג musically, על בסיס מקורות המקורבים לנושא. לפי הדיווח, החברה עובדת על מוצר כזה בחשאי (כחלק ממהלך רחב יותר מול תעשיית המוזיקה) וכבר החלה לשוחח עליו עם בכירים בתעשייה, אבל טרם גיבשה את פרטי המודל העסקי, מבנה התמלוגים ותאריך ההשקה. מפייסבוק ישראל נמסרה הודעת הכחשה גורפת: לפייסבוק אין כל כוונה להיכנס לתחום שירותי מוזיקה בסטרימינג", מסרה ל"כלכליסט".

קראו עוד בכלכליסט

המהלך, לטענת הבלוג, יהיה המשך לצעד קרוב יותר עליו עובדת החברה בשיתוף חברות התקליטים הגדולות - הפצה של קליפים באורך מלא דרך דפי האמנים, באמצעות הנגן המובנה של פייסבוק, כחלק משינוי כולל באופן הצגת הסרטונים ברשת החברתית.

אחרי גוגל ואפל, גם פייסבוק רוצה להשמיע לכם מוזיקה אחרי גוגל ואפל, גם פייסבוק רוצה להשמיע לכם מוזיקה אחרי גוגל ואפל, גם פייסבוק רוצה להשמיע לכם מוזיקה

במסגרת השינוי (אותו החלה החברה לבחון בהיקף מצומצם בקרב משתמשי גרסת האייפון בשבועות האחרונים) יופיעו בסוף כל סרטון הפניות לסרטונים רלוונטיים, בדומה ליוטיוב, כאשר לפני המעבר לסרטונים אלו ישולבו פרסומות. ההכנסות מכלי הפרסום הזה יתחלקו בין פייסבוק ליצרניות התוכן בחלוקה של 55% לבעלי הזכויות בסרטון ו-45% לפייסבוק.

המודל החדש אינו מיועד רק למוזיקאים וחברות תקליטים אלא לחברות מדיה מתחומים שונים, אבל לתעשיית המוזיקה יש בו עניין מיוחד. כיום מסתפקים מרבית המוזיקאים בפרסום קטעי וידאו קצרים בלבד בפייסבוק ולא בקליפים מלאים, אותם הם מעדיפים לשמור ליוטיוב שמעבירה לידיהם חלק מההכנסות.

מי גנב לי את השיר?

כלי נוסף עבור מוזיקאים שפייסבוק מתכננת להוסיף בעתיד הקרוב הוא מערכת לזיהוי אוטומטי של שירים בסרטוני גולשים שמשתמשים מעלים, בדומה לזה שקיים מזה זמן רב ביוטיוב, כלי שיאפשר לבעלי הזכויות להוריד מהאתר בקלות סרטונים שעושים שימוש לא מורשה במוזיקה שלהם, או לאפשר את הצגתם עם פרסומות תוך קבלת תמלוגים שייגזרו מההכנסות מפרסום שהסרטון מניב.

פייסבוק, ששמה בחודשים האחרונים דגש רב על הגדלת השימוש בווידאו, מקווה כי הכלים החדשים שיאפשרו למוזיקאים להרוויח מפרסום קליפים באתר יגרום להם להעביר חלק משמעותי יותר מפעילותם אליה-  דבר שיביא בעקבותיו גם את המעריצים. שירות הסטרימינג המשוער אמור להיבנות בשלב מאוחר יותר על בסיס שני הפיצ'רים הללו, בדומה לאופן בו יוטיוב משתמשת כעת בכוחה כפלטפורמה להפצה וצריכה של מוזיקה כדי לקדם את שירות הסטרימינג החדש מיוזיק קי.

תגיות