אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צניחה של 18% ברווח הנקי של ענקית מוצרי הצריכה יוניליוור צילום: בלומברג

צניחה של 18% ברווח הנקי של ענקית מוצרי הצריכה יוניליוור

יצרנית המותגים קנור, דאב, ליפטון וגלידות מגנום נאלצה להתמודד עם קצב צמיחה נמוך יותר. הרווח הנקי במחצית עמד על 2.72 מיליארד דולר

23.07.2015, 13:28 | שירות כלכליסט

יוניליוור, אחת מחברות מוצרי הצריכה הגדולות בעולם - יצרנית מותגים כמו קנור, דאב, ליפטון וגלידות מגנום - דיווחה היום(ה') על ירידה חדה של 18% ברווח הנקי במחצית הראשונה. עם זאת, החברה המשיכה לצמוח ועברה את תחזית ההכנסות של האנליסטים, אם כי קצב הצמיחה שלה היה נמוך יותר מהתקופה המקבילה.

קראו עוד בכלכליסט

החברה דיווחה על רווח נקי של 2.49 מיליארד יורו (2.72 מיליארד דולר) למחצית הראשונה של 2015, לעומת 2.82 מיליארד יורו באותה התקופה אשתקד, והכנסות שעלו ב-1.8% ל-26.99 מיליארד יורו. מכירות בנטרול רכישות, מכירת פעילות ותנודות מטבע – עלו ב-2.9%, לעומת עלייה של 3.7% באותה התקופה אשתקד.

יוניליוור מחזקת את הצמיחה שלה בשוק הדטרגנטים, הטיפוח האישי והקוסמטיקה, על חשבון מגזר המזון של החברה. מאז מרץ, רכשה יוניליבר 4 מותגים יוקרתיים לטיפוח העור – Murad, Dermalogica, Kate Somerville ו-REN. מוצגים אלו נמכרים בבתי מרקחת ובחנויות קמעונות ייעודיות כגון מספרות וספא.

זרוע הטיפוח האישי, שהיא הזרוע הגדולה ביותר של החברה, דיווחה על עלייה של 3.3% במכירות בשל עלייה במחירים ובהיקף המכירות. החברה אמרה כי היא צופה גידול במכירות במחצית השנייה של השנה.

פול פולמן מנכ"ל יוניליוור , צילום: בלומברג פול פולמן מנכ"ל יוניליוור | צילום: בלומברג פול פולמן מנכ"ל יוניליוור , צילום: בלומברג

תגיות