אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דו"ח מקוטע: צלילה של 85% ברווח הנקי של סלקום ברבעון השני צילום: סיון פרג'

דו"ח מקוטע: צלילה של 85% ברווח הנקי של סלקום ברבעון השני

יום אחרי שפרטנר דיווחה על ירידה חדה ברווח הנקי, מצטרפת אליה סלקום עם רווח נקי רבעוני של 12 מיליון שקל בלבד. הכנסות החברה ירדו ב-10%. מנכ"ל סלקום, ניר שטרן, מרוצה מקצב גיוס לקוחות הטלוויזיה שעומד על 40 אלף

13.08.2015, 09:49 | אופיר דור

אחרי שאתמול פרסמה פרטנר את דו"חות הרבעון השני, ובהם אזהרה כי החברה עשויה לעבור להפסד ברבעון הבא, היום (ה') מגיע תורה של המתחרה סלקום להודיע על תוצאותיה. כמו פרטנר גם סלקום מציגה ירידה משמעותית ברוב הפרמטרים בהשוואה לרבעון מקביל בשל התחרות העזה בענף. סלקום מסיימת גם היא עם רווח נקי מינימלי.

קראו עוד בכלכליסט

הכנסות סלקום ברבעון השני עמדו על 1.04 מיליארד שקל, ירידה של 10% ביחס לרבעון מקביל אשתקד.

ה-EBITDA הסתכם ב-216 מיליון שקל, צניחה של 31% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בנטרול הוצאה חד פעמית של 25 מיליון שקל שרשמה סלקום בגין פרישת עובדים, נרשמה ירידה של 25% ב-EBITDA של סלקום ברבעון.

בשורה התחתונה רשמה סלקום רווח נקי של 12 מיליון שקל, ירידה של 85% מול רבעון שני ב-2014.

מנכ"ל סלקום ניר שטרן אמר כי החברה חווה הצלחה עם למעלה מ-40 אלף מנויים לשירות הטלוויזיה שהושק בתחילת השנה וכ-42 אלף מנויים לחבילות המשולבות של תשתית וספק אינטרנט המשווקות על גבי תשתית בזק. עם זאת, ברמת ההכנסות רשמה הזרוע הקווית של סלקום נטוויז'ן ירידה מ-195 מיליון שקל ברבעון שני של 2014 ל-174 מיליון שקל ברבעון הנוכחי.

 

הטלוויזיה של סלקום הטלוויזיה של סלקום הטלוויזיה של סלקום

 

סלקום מדווחת על ירידה של 34 מיליון שקל בהוצאות המכירה, שיווק, הנהלה וכלליות על רקע תהליכי התייעלות. לצד זה מדווחת סלקום על עלייה בהוצאות עקב רכש תוכן לטלוויזיה.

סלקום מדווחת על אובדן של 37 אלף מנויי פרי-פייד (תשלום מראש, ללא חשבונית חודשית). לעומת כ-27 אלף מנויים שאיבדה פרטנר ברבעון. ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח עמדה על 65.5 שקל, לעומת 75.4 שקל ברבעון מקביל וללא שינוי מהרבעון הקודם. תזרים המזומנים הפנוי של סלקום ירד ב-67% ברבעון ל-119 מיליון שקל.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
רווח נקי רבעוני של 12 מיליון שקל ... נשמע מעולה
וזה עוד בתקופת שפל .. כאשר החברה משקיעה בפיתוחים של מוצרים ושווקים חדשים ...מכיר הרבה חברות שהיו מאמצות שורות תחתונות כאלו. המציאות שבה חברות הסלולר היו תאגידי תקשורת שגורפים מליונים ומחלקים דיבידנדים שמנים עברה (לשמחתנו) הם צריכים ללמוד לחיות במציאות הזו - והאמת ? לא נראה שזה כל כך קשה ...
ח  |  13.08.15
2.
לא להתקרב לטריפל שלהם!!!
התחברתי ובמשך שבועיים השירות לא אבד, נפתחו קווים כפולים של טלפון ואינטרנט במקום לנייד כמו שהבטיחו. שעות רבות עם עשרות נציגים ששיקרו, הבטיחו וטמטמו אותי עד שנאלצתי לבטל את העסקה ולהחזיר בעצמי את הממיר (כי גם את זה הם לא היו מוכנים לעשות) שומר נפשו ירחק!
מואיז  |  13.08.15