אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סגן יו"ר אל על חיסל אחזקתו במניותיה תמורת 8.9 מיליון שקל צילום: בועז אופנהיים

סגן יו"ר אל על חיסל אחזקתו במניותיה תמורת 8.9 מיליון שקל

יודי לוי מכר מניות שהחזיק יחד עם משפחתו של אפי ארזי. ברקע: הזינוק במניית אל על לאור ירידת מחיר הנפט. ימשיך להחזיק בחברה בעקיפין דרך כנפיים

17.08.2015, 16:13 | גיל קליאן

מחיר הנפט הגיע היום במהלך המסחר לשפל מאז 2009 – וירד מתחת ל-42 דולר לחבית. המרוויחה המיידית מירידת מחיר הנפט בבורסה המקומית היא חברת התעופה אל על, שמנייתה עולה בכל יום בו הנפט יורד, וזאת בגלל הוצאות הדלק הכבדות שלה.

קראו עוד בכלכליסט

בימים האחרונים, עם הידרדרות מחיר הנפט, ניצל אחד מבכירי החברה, סגן היו"ר יודי לוי, את המומנטום ונפטר מכל אחזקותיו הישירות בחברה.

לוי החזיק את המניות שלו באמצעות חברה בשם "א.ל נכסי תעופה", בה החזיק בחלקים שווים עם משפחתו של מייסד סאיטקס, אפי ארזי, שנפטר בשנת 2013. השניים החזיקו נכון לתחילת אוגוסט ב-1.2% מאל על, ומכרו את אחזקתם ב-2 פעימות. א.ל ממשיכה להחזיק מניות אל על בשרשור דרך אחזקה של 4.7% ממניות כנפיים – בעלת השליטה (36.3%) באל על.

המכירה הראשונה של אחזקות ארזי ולוי היתה ב-9 באוגוסט, בהיקף של 4.5 מיליון שקל ובמחיר של 1.39 שקלים למניה. המכירה השנייה, של יתרת האחזקות, היתה בהיקף של 4.4 מיליון שקל, במחיר משופר של 1.52 שקלים למניה. בסך הכל נכנס לקופת א.ל נכסי תעופה סכום של 8.9 מיליון שקל מהמימושים – שבוצעו כאמור על ידי נושא משרה בכירה באל על.

יודי לוי, צילום: בועז אופנהיים יודי לוי | צילום: בועז אופנהיים יודי לוי, צילום: בועז אופנהיים

כמו בכל עסקה בבורסה, מאחורי כל מוכר יש מי שקונה. ומי שקנה באל על הוא אחד השחקנים הוותיקים במניה – פיני גינזבורג.

גינזבורג הוא בעל סוכנות נסיעות מתל אביב, שבמשך שנים רכש עוד ועוד נתחים מחברת התעופה בבורסה. ההתמדה של גינזבורג הביאה אותו לאחזקה של 10% אחרי העסקה שביצע בשבוע שעבר – בין המכירות של לוי. גינזבורג גם קיבל מושב בדירקטוריון של אל על לפני מספר שנים. בשבוע שעבר רכש גינזבורג 0.3% מחברת התעופה, בסכום של כ-2 מיליון שקל.

מבין השניים, נראה כי מי שבינתיים ביצע את העסקה הטובה יותר הוא גינזבורג – שנהנה מהזינוק במניית החברה היום. למעשה, גינזבורג רושם תשואה של 15% מהמחיר בו קנה את המניות לעומת המחיר בו הן נסחרות כעת.

אל על הודיעה החודש על תוכנית הצטיידות חדשה במטוסי בואינג דרימליינר, בהיקף של עד 900 מיליון דולר. מה שיקל על אותה הצטיידות הוא מחיר הנפט, שממשיך לשפר את הרווחיות של אל על. על כך אמר החודש ל"כלכליסט" מנכ"ל אל על, דוד מימון, "התחלנו את התהליך כשמחיר הנפט היה כמעט 110 דולר לחבית. כשאתה טס במטוסים ישנים, צריכת הדלק שלהם גבוהה יותר והאחזקה יקרה יותר, ובדלק יקר אתה מוציא הרבה יותר. במחיר דלק נמוך יותר היינו גם כן הולכים למהלך, אם כי ייתכן שבצורה שונה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות