אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קרסו נתנה גז: צמיחה של 22% במכירות הרבעון השני צילום: אסף לב

קרסו נתנה גז: צמיחה של 22% במכירות הרבעון השני

יבואנית רכבי רנו, ניסאן, אינפיניטי ודאצ'יה רמה זינוק של 60% ברווח הנקי ל-39 מיליון שקל - לאור עלייה כמותית במכירות כל מותגי הרכב

24.08.2015, 17:58 | ניר צליק

קבוצת קרסו מוטורס, יבואנית רכבי רנו, ניסאן, אינפיניטי ודאצ'יה, רשמה ברבעון השני של שנת 2015 צמיחה של כ-22% בהכנסות לכ-840 מיליון שקל. זאת, הודות לגידול במכירת כלי רכב חדשים בכל מותגי הקבוצה - רנו, ניסאן, אינפיניטי, וכן במותג דאצ'יה שהשקתו החלה במהלך הרבעון הראשון של השנה. הרווח הנקי של קבוצת קרסו מוטורס ברבעון השני של שנת 2015 עלה בכ-60% לכ-39.3 מיליון שקל. 

קראו עוד בכלכליסט

במקביל לפרסום הדו"חות חשפה החברה את היקף איגרות החוב שברצונה להנפיק – כ-400 מיליון שקל במח"מ של עד 8 שנים, כאשר הדירוג שניתן לה עומד על Aa3 עם אופק יציב שניתן על ידי מידרוג. חברת מידרוג נימקה את החלטתה לאור מיצובה העסקי של קרסו, הנחשבת לאחת מ-6 היבואניות הגדולות והוותיקות בענף ושהינה בעלת פרופיל עסקי גבוה יחסית.

מבחינת מגזרי הפעילות, הכנסותיה של קבוצת קרסו ברבעון השני של 2015 במגזר מכירת כלי רכב – הכולל מכירת כלי רכב חדשים וכלי רכב משומשים במסגרת מערך ה"טרייד-אין" - צמחו בכ-26% לסך של כ-612 מיליון שקל. הרווח הגולמי של המגזר טיפס לכ-102 מיליון שקל, לעומת כ-62 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, תוך גידול בשיעור הרווחיות הגולמית לכ-16.6%, בהשוואה לכ-12.7% ברבעון המקביל אשתקד.

ברבעון השני קבוצת קרסו רשמה גידול במספר כלי הרכב החדשים שמכרה ל-5,994 כלי רכב חדשים, לעומת 4,902 כלי רכב ברבעון המקביל אשתקד. בחלוקה למותגי רכב: הגידול במכירת כלי הרכב מתבטא בגידול מכירת רכבי רנו ל-2,437 כלי רכב, לעומת 2,368 רכבי רנו ברבעון המקביל אשתקד; 2,781 רכבי ניסאן, בהשוואה ל-2,511 רכבי ניסאן ברבעון המקביל אשתקד; 90 רכבי אינפיניטי בהשוואה ל-23 רכבי אינפיניטי ברבעון המקביל אשתקד, ו-686 רכבים מדגם דאצ'יה שהושק לראשונה ברבעון הראשון של השנה. במקביל לגידול במספר כלי הרכב החדשים שמכרה הקבוצה, נתח השוק של הקבוצה ברבעון השני של שנת 2015 עלה ל-8.7% בהשוואה ל-8.5% ברבעון הקודם ו-7.6% ברבעון המקביל אשתקד.

רנו קליאו רנו קליאו רנו קליאו

ההכנסות ממגזר הליסינג, במסגרתו מתבצעת פעילות של השכרה והחכרת כלי רכב, תחת המותג "ליס פור יו" (LEASE4U), צמחו בכ-17% לכ-156 מיליון שקל. הרווח הגולמי של מגזר הליסינג עלה לכ-31 מיליון שקל (כ-19.7% מההכנסות), לעומת כ-26 מיליון שקל (כ-19.2% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות ממגזר השירות ואחרים - הכולל את פעילות המוסכים והחלפים ופעילות סוכנות הביטוח והמימון של הקבוצה - צמחו ברבעון השני של השנה לכ-65 מיליון שקל, לעומת כ-63 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי גדל לכ-16 מיליון שקל (כ-25.1% מההכנסות), לעומת כ-12 מיליון שקל (כ-17.6% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

תגיות