אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קומרס סייננסס מגייסת 4 מיליון דולר מאריק שמידט ומג'נסיס צילום: דנה קופל

קומרס סייננסס מגייסת 4 מיליון דולר מאריק שמידט ומג'נסיס

הגיוס יאפשר לסטארט-אפ של אביב רווח ואיל ברוש להכפיל את מספר עובדיו ולהפיץ את המוצר החדש שפיתח - מערכת אוטומטית של המלצות לדילים המיועדת לאתרי אינטרנט של עסקים קטנים

27.08.2015, 21:01 | אסף גלעד

קומרס סיינסס (Commerce Sciences) של אביב רווח ואיל ברוש מגייסת 4 מיליון דולר נוספים מקרן Innovation Endeavors של יו"ר גוגל אריק שמידט, דרור ברמן ויובל שחר, וכן מקרן ג'נסיס הישראלית - שתיהן משקיעות ותיקות בחברה. אליהן מצטרפים משקיעים חדשים דוגמת אורן הופמן, יזם סדרתי אמריקאי שמכר בשנה שעברה את LiveRamp תמורת 310 מיליון דולר, וכן קרן KGC קפיטל. הגיוס יאפשר לחברה להפיץ את המוצר החדש שפיתחה, דשבורד של המלצות לדילים המיועד לאתרי אינטרנט של עסקים קטנים ובינוניים. נוסף על כך, תוכל החברה להכפיל את מספר עובדיה ל-16.  

קראו עוד בכלכליסט

בשנתיים שחלפו מאז הגיוס האחרון, פיתחה קומרס טכנולוגיה המתאימה באופן אישי את אתרי המסחר האלקטרוני של עסקים קטנים ובינוניים עבור משתמשים שונים בהסתמך על פרמטרים כמו מיקום, אתר המוצא שממנו הגיעו, מילות החיפוש שהקישו, קמפיינים שיווקיים שאליהם נחשפו וכן המחיר שהם מוכנים לשלם בעגלת הקניות הדיגיטלית שלהם. קומרס סיינסס סייעה לחברות לשנות את אתריהן לפי המלצות שונות ובכך להעלות בכ-30% את שיעור ההמרה, כלומר הסיכוי שמשתמש מסוים יבצע פעולות נוספות כמו קנייה או השארת פרטיו האישיים, וכן להעלות ב-24% את שיעור ההקלקה על קמפיינים פרסומיים.

מייסדי קומרס סיינסס אביב רווח ואיל ברוש מייסדי קומרס סיינסס אביב רווח ואיל ברוש מייסדי קומרס סיינסס אביב רווח ואיל ברוש

כעת משיקים בקומרס מערכת המלצות אוטומטית חדשה למנהלי האתרים שתדע להשתמש בעקרונות ההמלצה הטובים ביותר שזוקקו באתרי לקוחותיה. המערכת מחולקת לפי ענפי פעילות שונים כגון מסחר אלקטרוני ושירותים פיננסיים ויודעת לייצר המלצות מהמדף לגבי הדילים האטרקטיבים ביותר עבור לקוחותיהם באותו הרגע ובאפיון אישי. לדוגמה, היא תמליץ לאתר קמעונאות להציע למשתמש קופון של 10% הנחה, זאת כיוון שאותו משתמש מבקר לראשונה באתר והגיע בעקבות מילת חיפוש בגוגל. לסוג אחר של אתרים, כגון אלה המספקים שירות בענן (SaaS) היא תמליץ לעודד גולשים שקוראים פוסט בבלוג החברה להשאיר את פרטי הקשר שלהם, ולקבל בחינם מדריך המספק טיפים להגדלת שיעור ההמרה של לקוחות.

קומרס סיינסס מתחרה בענקיות דוגמת שירות Target של אדובי, וחברות דומות כגון Monetate ו-Sitespect. "השירותים הללו יקרים ועולים עשרות ומאות אלפי דולרים", אומר ל'כלכליסט' מנכ"ל החברה אביב רווח. "בנוסף, הם גובים כסף על תמיכה בשירות. אנחנו פונים לעסקים הבינוניים והקטנים שאין להם יכולות כמו לגדולים ומשמשים להם כמעין 'רובין הוד' שמספק להם יכולות פרסונליזציה למשתמשים שאחרת לא יכלו להשיג. אנחנו לא מתחרים ישירות באדובי, אלא נותנים מענה לשוק שלא נגיש לו".

קודם לכן גייסו רווח וברוש 1.8 מיליון דולר משמידט וג'נסיס וכן משורה של משקיעים פרטיים דוגמת מייסד פלנטיר ג'ו לונסדייל, מייסדי אקסלווב שנמכרה לליימלייט ואמיר רהמן, מייסד face2face.com. בחברה גם מושקעים SGVC, קבוצת האנג'לים MI Ventures, וקרן הפרייבט אקוויטי T5.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות